Skip to content

יחימוביץ': "הגירעון העצום, עדות לכשלון מדיניות נתניהו"

לבני: "הגירעון העצום וההתדרדרות הכלכלית קשורים בקשר ישיר לקיפאון המדיני. משקיעים מהעולם שומעים את ראש ממשלת ישראל מדבר על כך שאנו בסכנת השמדה". יש עתיד: "ראש הממשלה טעה לחשוב שהעלאת המסים שוב ושוב למעמד הביניים תפתור את בעית הגרעון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הנתונים על הגרעון העצום של 4.2% ב-2012 מעידים על הגיהינום החברתי והכאוס הכלכלי שישררו כאן אם חלילה יבחר נתניהו שוב לראשות הממשלה". כך אומרת יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', בתגובה על נתוני הגירעון הקשים, שפורסמו היום ע"י האוצר.

"כאוס כלכלי". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
"עדות נוקבת לכישלון נתניהוי". יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"החריגה מהגרעון היא עדות נוקבת לכישלון נתניהו בניווט כלכלת ישראל", אומרת יחימוביץ'. "דברי הרהב הכלכליים שלו מתנפצים שוב ושוב אל קרקע המציאות, בנתוני אבטלה גואה, בהיקף עוני מסוכן, בפערים חברתיים אדירים ובשחיקה מסוכנת של מעמד הביניים. הפעם מדובר על ניהול כושל של המדיניות הפיסקאלית.

"שוב ושוב קובע נתניהו יעד גרעון שהוא לא מצליח לעמוד בו", אומרת יחימוביץ'. "בו בזמן הוא חופר בור עמוק שאותו הוא מתכוון למלא בכספם המועט של העניים ומעמד הביניים אם חלילה יבחר. המשך השגיאות הכלכליות של נתניהו מציב אותנו בשורה אחת עם צ׳ילה ומקסיקו המקוטבות באופן קיצוני בין עוני ועושר".

יו"ר התנועה ציפי לבני הגיבה על תפיחת הגירעון, באומרה כי "ההפקרות הפוליטית של ממשלת נתניהו וסדר העדיפויות הלקוי והפוליטי של הממשלה הזו מובילים את ישראל לפשיטת רגל. נתניהו מעדיף לשלם לסקטורים, המתחזקים אותו פוליטית, במקום להתנהל על פי סדר עדיפויות לאומי וממלכתי. נתניהו מתעקש להמשיך ולהתנהל על פי תפיסות כלכליות מיושנות, שנכשלו בעולם כולו, וכעת הוכח, כי ההכבדה על מעמד הביניים והמסים העקיפים הבלתי נסבלים – לא רק שלא הועילו לקופת המדינה אלא אף הזיקו לה.

במפגש עם התאחדות התעשיינים בתל אביב אמרה לבני:"הגירעון העצום וההתדרדרות הכלכלית קשורים בקשר ישיר לקיפאון המדיני. העולם כולו בהמתנה – ארה"ב, אירופה, הפלסטינים ואולי גם חלילה האלימות. ישראל היא מדינה שתלויה בייצוא והיא נמצאת ערב חרמות עליה ובבידוד מדיני עמוק שלא מעודד השקעות בה. משקיעים מהעולם שומעים את ראש ממשלת ישראל מדבר על כך שאנו בסכנת השמדה ושמצבם של אזרחי ישראל דומה למצבם של יהודי אירופה בשנות ה-30 – ואם יש גורם שלא מעודד ולא יעודד השקעות זה טקסטים מהסוג הזה.

"קשר ישיר לקיפאון המדיני". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)
"קשר ישיר לקיפאון המדיני". ציפי לבני (צילום: דן בר דוב)

"יום אחרי הבחירות יהיה לחץ בינלאומי להיכנס לחדר המו"מ- או שתהיה כאן ממשלה שתחפש תירוצים למה לא ותמשיך את ההתדרדרות של ישראל גם בתחום הכלכלי או שתהיה כאן ממשלה שתגייס את ארה"ב למען כל האינטרסים החיוניים שלנו, ממשלה שתגייס גם את תורכיה למהלך. הכל קשור אחד לשני- סדר העדיפויות של נתניהו פוליטי ומעדיף סקטורים, שמיוצגים בממשלה באופן עודף, על פני הסדר מדיני ועל פני מעמד הביניים – זה מה שמוביל להתדרדרות המדינית, להתדרדרות הכלכלית ולמצב בו קמנו בבוקר עם גירעון של 20 מיליארד ובערב מתברר שהוא כמעט 40 מיליארד. שר העל הכלכלי מתבסס על מספרים וירטואלים שאינם באים לידי ביטוי במציאות".

תגובת מפלגת יש עתיד: "המדיניות הכלכלית של ראש הממשלה ושר האוצר קורסת מול עיננו. ראש הממשלה טעה לחשוב שהעלאת המסים שוב ושוב על מעמד הביניים תפתור את בעית הגרעון. בפועל הטלת המסים על מעמד הביניים והעסקים הקטנים רק חונקת את כלכלת ישראל. יש עתיד סבורה שיש דרך אחרת: לפני ששוב הופכים את מעמד הביניים לכספומט של האוצר ושוב סוחטים את העסקים הקטנים יש לקצץ קודם  בתקציבים לחרדים בהתנחלויות ובממשלה המנופחת והבזבזנית. יש עתיד לא תתן שיעלו עוד מסים על מעמד הביניים".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "הגידול האדיר בגירעון הוא הוכחה נוספת לכך שהקפיטליזם נכשל אפילו בדבר המרכזי שהוא טוען שהוא טוב בו: הקטנת הגירעון. הגיע הזמן לנסות גישה כלכלית-חברתית אחרת.

 "הקפיטליזם מבית היוצר של ממשלת נתניהו לא התיימר ליצור שוויון וגם לא הצליח להגדיל את הרווחה. אבל עכשיו מתברר שאפילו באיזון התקציב הוא נכשל. הנתון הזה איננו מפליא – ממשלת נתניהו מכרה את נכסי הציבור לבעלי ההון ונתנה פטורים ממס בשווי עשרות מיליארדי שקלים. כך היא קירבה את מדינת ישראל צעד אחד קרוב יותר לפשיטת רגל כלכלית וחברתית. עכשיו הגיע הזמן לנסות גישה כלכלית-חברתית אחרת לגמרי שתוכל לתת פתרונות אמיתיים לבעיות איתן אנו מתמודדים".

עמיר פרץ (התנועה): "תוכנית ביבי שטייניץ להונות את הציבור על מנת לעבור את הבחירות התפוצצה להם בפנים. היום כל אזרח מבין שמה שעשו ביבי ושטיינץ זהו ניסיון להרוויח זמן כדי שיוכלו לפגוע בקצבאות בגמלאות ובחסכונות שלנו ושל ילדנו. ביבי מעמיק את המשבר הכלכלי ומוביל לקטסטרופה חברתית שתפגע בילדים בנשים ומבוגרים בחלשים ובמעמד הביניים! ביבי קיווה שהעלאות המסים והקיצוצים שבוצעו יספיקו לשמור את רמת הגרעון ללא שינוי אבל כל מטרתו הייתה לעבור את הבחירות ואז להטיל גזרות על האזרחים  התוצאה שקיבלנו היא חברה ישראלית שסועה ופצועה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן