Skip to content

משרד החינוך לישיבות: אין לגייס תלמידים לתעמולת בחירות

מנהל אגף בכיר למוסדות תורניים במשרד החינוך כתב למנהלי ולראשי הישיבות: "למען הסר ספק מובהר בזה כי על הלימודים להמשך כסדרם גם בתקופת הבחירות ועל התלמידים לשהות בין כותלי המוסד בכל השעות כפי שהוצהר עליהן ולקיים בהם לימודים בלבד ללא תעמולה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד החינוך הורה היום לישיבות להימנע מגיוס תלמידים לפעילות תעמולת בחירות או לאפשר להם פעילות פוליטית בשעות הלימודים. זאת, בעקבות פנייה של עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון.

את ההוראה לראשי ומנהלי הישיבות הוציא היום מנהל אגף בכיר למוסדות תורניים במשרד החינוך עמוס ציאדה. ההנחיה אוסרת על פעילות מפלגתית של התלמידים והאברכים בשעות הלימודים ואוסרת על הישיבות לגייס את תלמידיהן לתעמולה. ציאדה כותב: "למען הסר ספק מובהר בזה כי על הלימודים להמשך כסדרם גם בתקופת הבחירות ועל התלמידים לשהות בין כותלי המוסד בכל השעות כפי שהוצהר עליהן ולקיים בהם לימודים בלבד ללא תעמולה".

גיוס תלמידי ישיבות לפעילות פוליטית - אאוט (צילום: ויקיפדיה)
גיוס תלמידי ישיבות לפעילות פוליטית - אאוט (צילום: ויקיפדיה)

ביום חמישי הוציא מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב מכתב דחוף לציאדה וכן לחשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו ולמשנה לחשבת יאיר טל, בו דרש להנחות את הישיבות שלא יאפשרו גיוס התלמידים שלהן לתעמולת בחירות ולאכוף איסור זה. רגב הביע היום סיפוק מהוראת ציאדה אך אמר ש"לא די בה. המבחן האמיתי הוא מבחן הפיקוח. חדו"ש דורשת ממשרדי החינוך והאוצר להודיע על הגברת הפיקוח וביקורות פתע עד הבחירות כדי שההוראה לא תישאר אות מתה". לדבריו, "ניסיון העבר מלמד שרק  ביקורות יעילות יכולות למנוע  גיוס המוני של האברכים  למערכת הבחירות".

פניית חדו"ש בוצעה בין היתר בתגובה להכרזת מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף בשיעור הלוויין שלו: "אני קורא לכל האברכים לצאת ולחזק את התנועה, 'עת לעשות לה’ הפרו תורתך', תקומו מלימוד התורה ותצאו להשפיע – כולם צריכים להצביע ולהשפיע למען ש״ס, לא יהיה לו קואליציה בלעדינו… ילכו מבית לבית וישפיעו עליהם לתמוך במחזיקי התורה, כדי שבעזרת ה’ יהיו לנו הרבה מנדטים”.

רגב כתב לציאדה ולבכירי האוצר  כי "מדברי הרב יוסף עולה בבירור הנחיה לתלמידים להעדר מהלימודים בישיבות ובכוללים לצורכי בחירות בניגוד לנוהל קבלת התמיכות, הקובע מכסת שעות לימוד, ולהתחייבויות שנתנו הישיבות". גם בתכנית "מה בוער" בהנחיית רינו צרור תוארה ותועדה בשבוע שעבר תופעת התגייסות תלמידי ישיבות ומוסדות דת לקדם את הבית היהודי.

לדברי רגב, "כדי למנוע התרחבות המצב הבלתי תקין הזה חיוני שיתקיימו בתקופה זו ביקורות פתע מוגברות ויחוזק מערך הביקורות מטעם משרדי החינוך והאוצר. הימנעות מפעולה כזו יהיה מתן הכשר שבשתיקה להפרת חוק המונית ולמצב שישים ללעג את מנגנון חלוקת ההקצבות, הפיקוח והאכיפה של האגף למוסדות תורניים. הדבר יפגע פגיעה ממשית בשלטון החוק ואף יחתור תחת הגינות ושוויון מערכת הבחירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן