Skip to content

הפנים החדשות של ג'וני השחור

יבואני ג'וני ווקר בארץ מתייחסים לבקבוקים ולמותגים החדשים שלהם בכבוד רב - למעריצים המושבעים של המותג הוותיק מצפה חגיגה לא קטנה, ולחובבי וויסקי הזדמנות לחוות בלנדד סקוטץ' עשויים כהלכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ג'וני ווקר – אין צורך להציג. כל מי שאי פעם עשה צעד לכיוון מדפי הוויסקי בחנויות הכוהל מכיר את הדמות ארוכת הגפיים, הלבושה בהידור ונושאת מקל הליכה צועדת קדימה בנחישות, בזווית של 22 מעלות בדיוק. זה מותג הוויסקי הסקוטי המזוהה ביותר בעולם. עתה מושקים בארץ שלושת המהדורות החדשות של מותג יוקרתי זה.

שתיים מהמהדורות החדשות ממותגות על ידי ג'וני ווקר כ'פרימיום', Double Black ו-Gold Label Reserve, ואילו השלישית, "הסיבה שלשמה התכנסנו כאן היום", ה'סופר פרימיום' – כ-Platinum Label. יבואני ג'וני ווקר בארץ מתייחסים לבקבוקים החדשים שלהם ברצינות, לא בכדי. למעריצים המושבעים של המותג הוותיק מצפה חגיגה לא קטנה, ולחובבי וויסקי הזדמנות לחוות בלנדד סקוטץ' עשויים כהלכה.

בקבוקי ג'וני ווקר החדשים (צילום: אסף דודאי)
בקבוקי ג'וני ווקר החדשים (צילום: אסף דודאי)

Double Black

כפי שאפשר להבין מהשם, מדובר בשדרוג של ה-Black Label הפופולרי. העשן שכה מאפיין את ג'וני ווקר הוגבר והובא קדימה למרכז הבמה, ונעשה שימוש בחביות עץ אלון חרוכות להעמיק עוד יותר את הטעמים. התוצאה היא עשירה ואינטנסיבית, מלאת טעמים של עץ ואף עוצמתי ומעושן. למי שאוהב את ה-Black Label, חובה לנסות. ה-Double Black מציע גירסה איכותית ועשירה יותר. 280 שקל.

Gold Label Reserve

הממסך הזה מושק באיחור קל של 75 שנה. הוא היה אמור לצאת לכבוד חגיגות המאה להולדת ג'ון ווקר, חגיגות שערך נכדו, שכבר היה אז בראש החברה; הוא מכונה 'הבלנד החגיגי'. יש כאן שבירת כיוון של המאסטר-בלנדר של החברה, ג'ים בוורידג, משתי בחינות: הראשונה, אין סימון גיל על הבקבוק (כמו גם על ה-Double Black). בדרך כלל בקבוקי וויסקי 'פרימיום' מתהדרים במספר דו-ספרתי בחזית הבקבוק, המסמל את מספר שנות ההתיישנות. המחשבה של בוורידג הייתה שהוא לא רוצה להגביל את עצמו ביצירת הממסך הזה, הוא רוצה חופש מוחלט בשביל להגיע לטעם העדין והאלגנטי שאותו חיפש. כאן בדיוק שבר שוב כיוון, בטעם ובהרבה מובנים באופי של ה-Gold Label Reserve.

לא סתם נבחרה המלה 'זהב', כי הצבע הנשקף מהכוס הוא כתום עמוק. הנוזל עצמו עדין וחלק, נשי כמעט. הפה מלא טעמים מתוקים עם רק נגיעות של העשן של ג'וני, והדים של פרי הדר. זה באמת וויסקי שונה משאר הנבחרת הגברית והמוצקה של ג'וני ווקר; ממסך מרוסן, חלקלק ואלגנטי. אם בבקבוקים האחרים של ג'וני ווקר מבצבצות רגליים שריריות ושעירות מתחת לחצאיות סקוטיות, כאן תצפו לזוג רגליים נשיות ודקיקות מתחת לשמלת שיפון. 450 שקל.

האיש המקל הממותג והמזוהה בעולם (צילום: אסף דודאי)
האיש המקל הממותג והמזוהה בעולם (צילום: אסף דודאי)

Platinum Label

"זה וויסקי שנועד ללגימה איטית באירועים סגורים", אמר עליו ג'ים בוורידג, המאסטר-בלנדר של ג'וני ווקר. אפילו הבקבוק עצמו משדר יוקרה עם קימורים אלכסוניים ששוברים את הגוף הריבועי המוכר של החברה. כאן כן מתנוסס המספר 18 בתחתית הבקבוק, עם הכיתוב "Private Blend".

בשונה לחלוטין מהבלנד המוזהב, ה-Platinum הוא ממסך חדש לגמרי של המאה העשרים-ואחת, בלנד עוצמתי ועמוק עם סיומת ארוכה. אין פה עדינות, יש וויסקי חזק ונוכח עם מתיקות ועשן. נעשתה פה עבודת ערבוב מושכלת, עם חביות מההררי ההיילנד שנותנות לבלנד את הטעם המעושן, וחביות מאזור האי ספייסייד שאחראיות למתיקות. התוצאה מאוזנת ומדוייקת. וויסקי מוקפד להפליא. 700 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן