Skip to content

4G הוא הדור הבא באמריקה הלטינית

חברת הדירוג S&P מעריכה, כי השימוש במוצרים המספקים גלישה באינטרנט אלחוטי ברחבי אמריקה הלטינית רק ילך ויגדל. על פי התחזית, זוהי הזדמנות נהדרת למפעילים סלולאריים, הרוצים לפרוש רשתות סלולאריות מתקדמות כאלו, המבוססות על תקן LTE - המכונה גם 4G
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הדירוג סטנדרט אנד פורס (Standard & Poor's) פרסמה דו"ח במהלך שבוע שעבר, לפיו בין 16%-15% מהאוכלוסייה משתמשת בטלפון חכם (סמארטפון), וזאת בהשוואה לכלכלות מפותחות אחרות. נתון זה נמוך לפי הערכותיהם, אך האנליסטים של S&P מעריכים, כי שימוש במוצרים כמו ניידים חכמים בעלי גישה לאינטרנט אלחוטי ביבשת זו – עולה בהתמדה.

בדו"ח מביאים את הנתון, לפיו עד 2017 כ-55% מהניידים יהיו טלפונים חכמים. לעת עתה, רק 12%, שהם 47 מיליון משתמשים מכלל 662 מיליון המשתמשים ביבשת, הם בעלי גישה לאינטרנט אלחוטי. על פי תחזית שפרסמה חברת סיסקו מערכות בפברואר שנה שעברה, תעבורת המידע במכשירים ניידים תעמוד על 79% בין השנים 2011-2016. המספרים הללו מהווים הזדמנות מצוינת למפעילים סלולאריים להגדיל את הכנסותיהם, במידה שהם יהיו מוכנים לקחת על עצמם את הנטל הכלכלי שבהקמת רשת סלולארית, שאינו זול במיוחד.

מ-3G ל-4G

הביקוש לסמארטפונים מביא עמו גם את הביקוש לטכנולוגיות שתוכלנה לספק למשתמשים הפוטנציאליים את היכולת לגלוש במהירות גבוהה דרך אינטרנט אלחוטי. כיום, הטכנולוגיות שמספקות גלישה באינטרנט אלחוטי באמריקה הלטינית מבוססות על פרוטוקולי תקשורת של הדור שלישי (3G), אשר המוכר בהם הוא תקן ה-WiMAX וגלישה דרך טכנולוגיה המבוססת על תקן ה-WiFi.

בתקופה האחרונה, מדינות בעולם כמו באמריקה הלטינית עוברות להשתמש בטכנולוגיה המבוססת על תקן ה-LTE, שהוא ראשי תיבות של Long Term Evolution, מעין שדרוג לתקן ה-GSM. תקן זה מכונה גם 4G, למרות שאין הטכנולוגיה הזו נחשבת לדור רביעי. למרות זאת, התקן ה-LTE מספק שירותי גלישה מהירים יותר מהתקנים הקיימים.

בדו"ח מדגישים, כי שימוש בתקן LTE באמריקה הלטינית יהיה נמוך יותר בממוצע יחסית למדינות אחרות בעולם, אך הפוטנציאל גבוה במיוחד במדינות אמריקה הלטינית כמו ברזיל. בברזיל מצפים, כי רשת מבוססת על LTE תהיה פרושה בכל הערים בהן יערכו משחקי המונדיאל בשנת 2014, אך על פי האנליסטים של S&P, עלייה בשימוש בתקן זה תהיה בין השנים 2014-2015, ויש יסוד להאמין כי שימוש נפוץ בתקן זה יהיה גם במשחקים האולימפים בריו דה ז'נרו.

הזדמנות ליזם הישראלי

כניסה לשוק הטלפונים החכמים יכולה להיות הזדמנות כלכליות מצוינת גם ליזם הישראלי. מעבר לכך, היא מאפשרת אינספור הזדמנויות כלכליות עבור חברות הזנק ותקשורת ישראליות, היכולות לספק שירותים נלווים, ולהשתמש בהם בטלפונים חכמים.

בידיעה שפורסמה שבוע שעבר באתר האינטרנט של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, אמר שר התמ"ת, שלום שמחון, כי: “יש להשוות את מספר הנספחים המסחריים של ישראל לזו של השגרירים, במטרה להתמודד עם האתגרים הכלכליים הצפויים למדינת ישראל בשנים הקרובות". כיום, פועלים נספחים מסחריים במדינות כמו ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה קוסטה ריקה, אקוודור, אל סלבדור, גואטמאלה, מקסיקו ופרו.

הגדלת מספר הנספחים המסחריים באמריקה הלטינית, תוכל לסייע לחברות ישראליות רבות לקחת חלק בהזדמנויות הכלכליות הרבות הטמונות בשוק הסלולר ביבשת הלטינית, לרתום את יצר היזמות, כמו גם את היכולות הטכנולוגיות הגבוהות המצויות בחברות ההזנק והתקשורת הישראליות הרבות, ובכך לחזק את הכלכלה הישראלית.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, renjith krisjnan, thanunkorn

1 Comment

  1. מעיין
    9 בפברואר 2013 @ 20:04

    מעניין לראות האם באמת תהיה כניסה של יזמים / חברות הזנק ישראליות לשוק הזה באמריקה הלטינית
    ממש "כסף על הרצפה" לכל מי שמוכן לקחת את האתגר:)
    אחלה כתבה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן