Skip to content

אל תוותרו על הזכות להצביע לפי הכיס שלכם

אם אנחנו לא מצביעים, אנחנו נותנים לאנשים אחרים לבחור בשבילנו. ארגונים כמו כנסת פתוחה והמשמר החברתי עושים עבודה נהדרת לצורך הנגשת המידע מהכנסת. לבחירות האלה אנחנו מגיעים אחרי שעשינו שיעורי בית, לא עוד מפלגות שיקבלו את הקול שלנו על סמך הבטחות שווא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד שבוע מדינת ישראל הולכת לבחירות. לכאורה משהו שקורה פעם בארבע שנים, אבל הפעם יש תחושה שהבחירות האלה קריטיות יותר מבעבר.

לכולם ברור שהמדינה שלנו תקועה, במישור המדיני אנחנו תקועים כבר הרבה זמן, אבל בתקופה האחרונה אנחנו תקועים גם במישור החברתי-כלכלי. המצב הסוציו-אקונומי של רוב תושבי המדינה לא משתפר ואפילו נעשה גרוע יותר, הצמיחה ששר האוצר מדבר עליה היא נחלתם של מעטים בודדים הקרובים לצלחת של השלטון. התחושה היא שהבחירות האלה הן על נושא חברתי-כלכלי, על שיפור מצב הכיס של כל אחת מאיתנו.

מספיק לראות את קמפיין הבחירות של מפלגת העבודה כדי להבין את חשיבות הנושא בבחירות האלה. אך עם זאת, ישנה תחושה חזקה שאין למי להצביע, כל המפלגות מבטיחות להוריד את מחירי הדיור, לספק חינוך טוב יותר ולהעלות את רמת החיים. כולם מפזרים הבטחות שרק אם נבחר בהם, ניתן להם להיות גדולים וחזקים, הם מיד ידאגו לנו, יעשו לנו את החיים טובים יותר. אבל לא כולנו כלכלנים, לא כולנו מבינים במודלים של דיור ציבורי או אלטרנטיבות להעסקה קבלנית. אנחנו רק רוצים שהילדים שלנו יקבלו חינוך טוב יותר ועתיד טוב יותר, ובסופו של דבר, בסוף החודש יישאר לנו יותר כסף בכיס. אז למי להצביע? אולי בכלל ליהנות מיום חופש ולא ללכת להצביע?

דבר ראשון, קודם כל ללכת להצביע! כי אם אנחנו לא מצביעים, אנחנו נותנים לאנשים אחרים לבחור בשבילנו. כשאנחנו לא מצביעים, אנחנו כאילו מצביעים בשביל המפלגות החרדיות, ואפשר לומר בביטחון מלא שהם לא אלה שידאגו לנו. ההצבעה היא הדרך שלנו להשתתף במשחק הזה שנקרא דמוקרטיה, וכולנו רוצים להיות חלק ממנו, זאת הדרך שלנו להשפיע על מקבלי ההחלטות. ויתור על הזכות לקחת חלק גורר ויתור על הזכות לבוא בטענות על מחירי הדלק, על מחירי הקוטג' או הדיור.

אתר המשמר החברתי

דבר שני, תצביעו לפי הכיס! תצביעו למפלגות שבאמת דאגו לכיס שלכם. לא מפלגות שמבטיחות לדאוג, אלא מפלגות שבאמת דאגו. איך יודעים מי? ארגונים כמו כנסת פתוחה והמשמר החברתי עושים עבודה נהדרת לצורך הנגשת המידע מהכנסת לציבור הרחב ומספקים באופן יומיומי מידע על פעילות של מפלגות. בעזרת הארגונים האלה אפשר לראות בקלות איך פעלו המפלגות בשנים האחרונות, אילו נושאים הם באמת קידמו ולאילו אוכלוסיות הם דאגו.

בשבוע שעבר התחילו תשדירי התעמולה בטלוויזיה, שעות על גבי שעות של אלפי שקלים מתקציב המדינה שבוזבזו כדי לקבל עוד מנדט או שניים. הרבה הבטחות והרבה אחיזת עיניים. אבל הפעם אנחנו יותר חכמים, לא קונים הבטחות. לבחירות האלה אנחנו מגיעים אחרי שעשינו שיעורי בית, לא עוד מפלגות שיקבלו את הקול שלנו על סמך הבטחות שווא, הפעם עליהן להראות קבלות. בבחירות האלה אנחנו באים להצביע לאלה שבאמת דאגו לכיס שלנו.

[related-posts title="עוד בנושא בחירות 2013"]

___________________________________________________________________________________

אדי ז'נסקר
אדי ז'נסקר
  • אדי ז'נסקר מנהל את עמותת "מורשתנו", הפועלת להשרשת ערכי הדמוקרטיה והומניזם, סובלנות וצדק חברתי, בקרב חברי קהילת דוברי הרוסית בישראל

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן