המשך קיפאון בתנועה בנתב"ג יפגע בפיתוחו

בשנת 2012 עברו בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג 12,400,800 נוסעים נכנסים ויוצאים, לעומת 12,226,313 נוסעים בשנת 2011, שזה גידול של 1.42% בלבד. חתימה על הסכם השמים הפתוחים יכול להוות את הטריגר לגידול התנועה בנתב"ג

Print Friendly

בשנת 2012 לא חל כמעט שינוי במספר הנוסעים שעברו בנתב"ג ובמספר ההמראות והנחיתות. זאת למרות היעלמותן של כמה חברות תעופה והקטנת קיבולת בכמה חברות, ומנגד הצטרפותן של חברות חדשות, בעיקר Low Cost והגדלת תדירויות של כמה חברות. בהיבט השנתי גם מבצע עמוד ענן לא פגע בתנועה בנתב"ג, אך אולי הוא מנע גידול.

כמעט קיפאון זה בנתב"ג מייצג שני דברים, השמים שנפתחו דה פאקטו, לא הגדילו ולא הקטינו את התנועה בנתב"ג ומנגד יתכן שפתיחתם דה יורה, בחתימה על ההסכם עם האיחוד האירופי, יכולה להוות את הטריגר לזינוק התנועה בנתב"ג. לעומת זאת, הקפאת התנועה בנתב"ג תקפיא במרוצת הזמן את פיתוחו.

נתב"ג. החזרה לרמת בטיחות גבוהה היא בשורה טובה לתעופה הישראלית. (צילום: David Shankbone, ויקימדיה)

גידול זעיר בתנועת הנוסעים ב-2012 . נתב"ג. (צילום: David Shankbone, ויקימדיה)

נתוני תנועה בנתב"ג

בשנת 2012 עברו בטיסות הבינלאומיות בנתב"ג 12,400,800 נוסעים נכנסים ויוצאים, לעומת 12,226,313 נוסעים בשנת 2011, שזה גידול של 1.42% בלבד. גידול זעיר זה ב-2012 הושג למרות ירידה זעירה באותה השנה של 0.56% במספר ההמראות והנחיתות. מ-90,256 המראות ונחיתות בשנת 2011 ל-89,744 המראות ונחיתות ב-2012.

בתנועת הנוסעים הפנים ארצית הייתה בנתב"ג ב-2012 ירידה של 2.47% מ-733,270 נוסעים נכנסים ויוצאים ב-2011 ל-733,270 נוסעים ב-2012. באותה השנה ירדו ההמראות והנחיתות בטיסות הפנים ארציות מנת"ג ב-12.89%,מ-9,276 המראות ונחיתות ב-2011 ל-8,080 המראות ונחיתות ב-2012.

תוצאות תנועה של חברות

בטיסות הבינלאומיות הטיסה אל על ב-2012 4,094,514 נוסעים נכנסים ויוצאים, שזה גידול של 1.59% לעומת 4,014,424 נוסעים שהיא הטיסה בטיסות הבינלאומיות ב-2011. גידול זעיר זה העלה את אחוז חלקה בתנועה בנתב"ג ל-33.1%. ככל שחלקה בתנועה בנתב"ג ימשיך להתקדם לעבר 42%, כפי שהיה לה בעבר, ובתנאי שמכירותיה יהיו רווחיים, היא תחלץ ממצבה הכלכלי הקשה.

ארקיע ירדה ב-2012 בהטסת נוסעים בינלאומיים ב-16.64% לאחר שירדה מ-559,75 נוסעים נכנסים ויוצאים בשנת 2011 ל-466,558 נוסעים בשנת 2012. נתונים המציינים שנה לא טובה לארקיע, התופסת את המקום השני אחרי אל על בתנועה בנתב"ג עם 3.76%. החברה חייבת לעשות משהו שיעצור את הירידה הגדולה בתנועת הנוסעים הבינלאומית במטוסיה.

לופטהנזה ציינה ב-2012 ירידה של 7.24% בתנועת הנוסעים הבינלאומית של בנתב"ג. 461,779 נוסעים נכנסים ויוצאים ב-2011, לעומת 428,304 נוסעים ב-2012.

בעקבות השינויים בתפיסתה הניהולית הצליחה ישראייר ב-2012 לצעוד קדימה ולטפס במעלה טבלת התנועה בנתב"ג. ב-2012 גדל מספר הנוסעים נכנסים הבינלאומית שלה בנתב"ג ב-12% מ-252,215 נוסעים נכנסים ויוצאים ב-2011, לעומת 282,502 נוסעים ב-2012.

דלתא ירדה ב-2012 ב-17.88% בתנועת הנוסעים הבינלאומיים שלה בנתב"ג. מ-311,671 נוסעים נכנסים ויוצאים ב-2011 ל-255,915 נוסעים ב-2012.

יונייטד המשיכה לשמור ב-2012 על יציבות עם גידול קטן של 1.98% בתנועת הנוסעים. מ-354,644 נוסעים נכנסים ויוצאים ב-2011 ל-361,430 נוסעים ב-2012.

הישג יפה היה לאייר פראנס ב-2012, שעלתה ב-21.03% בתנועת הנוסעים הבינלאומית שלה בנתב"ג. מ-216,236 נוסעים נכנסים ויוצאים ב-2011 ל-261,703 נוסעים ב-2012.

Print Friendly

על אודות עמי אטינגר

עורך חדשות ב"דבר", "ידיעות אחרונות" ו-25 שנה עיתונאי ב"מעריב" בתפקידים: עורך חדשות, עורך כלכלי, רכז כתבים וכתב לענייני תעופה, תיירות ותעשיות ביטחוניות
פוסט זה פורסם בקטגוריה ב, תעופה, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.