Skip to content

סדרות הטלוויזיה שיחממו לכם את החורף

2013 הפציעה ועבור חובבי הטלוויזיה זה אומר רק דבר אחד: סדרות אמצע העונה (Mid Season) מגיעות. אחרי עונת ספטמבר מוצלחת במיוחד עולות החודש ובחודש הבא לא מעט סדרות חדשות, וגם כמה ותיקות שחודשו לעונה נוספת. הנה הסדרות שאתם חייבים לעקוב אחריהן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסדרות החדשות

 The Following 

רוצח סדרתי מטורף, שנהנה מרצח נשים צעירות, בורח מהכלא ומתגלה כאדם כריזמטי במיוחד כאשר לתדהמת חוקרי ה-FBI הוא מצליח לגייס עדת תומכים ומאמינים שמצייתים לכל פקודה שלו. בעודו מחפש להשלים את הרצח אותו לא הספיק לבצע לפני שנאסר, מנסים אנשי החוק לתפוס אותו, ומגלים שאי אפשר לסמוך על אף אחד.

The Following היא סדרת מתח/אימה בכיכובם של קווין בייקון, ג'יימס פורפוי (Episodes), שון אשמור (X-Men), ומגי גרייס (בתפקיד הנרדפת, בדיוק כמו זה ששיחקה ב"חטופה").

סדרת המתח המדוברת ועתירת הכוכבים מגיעה הישר מבית היוצר של FOX. מפתיע מעט, בעיקר בשל העובדה שמ-FOX  יוצאות בדרך כלל קומדיות קלילות דוגמת Glee  ו-New Girl. העובדה הזו מציבה את The Following כאתגר לא קטן עבור יוצרי הסדרה. מדובר בסדרה שהיא יותר מדרמה מורכבת, זוהי סדרת אימה של ממש, שמטרידה את הצופה, ומעבירה צמרמורות עד לעצמות.

אבל למרות שנראה שמדובר בנוסחה מוצלחת במיוחד לסדרה מוצלחת ואיכותית, כרגע עוד מוקדם להעריך את מידת ההצלחה שלה. היא יכולה להיות ה"אבודים" הבא, ויכולה להסתיים כעוד פלופ מביך במיוחד לקווין בייקון.

הפרק הראשון ישודר בארצות-הברית ב-21 בינואר.

Carrie Diaries

לפני הסקס, לפני העיר ולפני סמנת'ה, היתה לה קארי. הסדרה החדשה שעלתה אמש ברשת CW, המבוססת על סדרת הספרים של קנדיס בושנל, תעקוב אחרי קארי ברדשאו הצעירה, תלמידת התיכון, שמתחבטת לראשונה בנושאים כמו בנים, חברות, אופנה, ושאר הגיגי החיים, הרבה לפני שביג נכנס לתמונה.

לנעליה (היקרות) של שרה ג'סיקה פארקר הצעירה תיכנס השחקנית המוכשרת אנה סופיה רוב. לצידה תככב, כמיטב המסורת – ניו יורק. כמיטב המסורת של רשת CW, "יומני קארי" (סתם ניחוש פרוע של התרגום לעברית) תהיה סדרת נעורים, הרבה יותר רגועה מ"סקס והעיר הגדולה". אבל גולת הכותרת, בעיניי לפחות, היא העובדה שכל זה מתרחש בשנות ה-80. מעניין מה קארי הגדולה היתה אומרת על האופנה של אז.

Continuum

בעת מרדף אחר טרוריסט מורשע שברח מהכלא, שוטרת חמורת סבר נקלעת לתאונה, שמביאה אותה אל ונקובר של העבר. רק שהעבר של אז הוא ההווה שלנו, והשוטרת הגיעה משנת 2077. בשנת 2012, היא מצטרפת אל המשטרה, ויחד עם מומחה טכני צעיר ונאה, היא מנסה לשלב את כישורי העתיד וההווה כדי לתפוס את הטרוריסט ולחזור לעתיד. מבולבלים?

כל אלה הופכים את Continuum, שעלתה אמש בארה"ב, לסדרה עתידנית, במרכזה מרדף במטרה לעצור פושע נתעב. בגלל שמדובר בסדרת מדע בדיוני עתידנית, קצת קשה להבין את הפרטים הקטנים שמרכיבים את העלילה.

הסדרה הזו, אגב, היא קנדית, והשנה, חודשה לעונה שנייה שם אחרי שנחלה הצלחה. האמריקנים, כמו שרק הם יודעים, חייבים להתעדכן בכל האופנות, ולכן רכשו באיחור קל את הסדרה.

בעיקרון, היתי ממליצה על Continuum רק לחובבי המדע הבדיוני, אבל במחשבה שנייה, הפעם האחרונה שראיתי סדרה עתידנית טובה היתה אי שם בשנות ה-90 כשקווין מלורי גלש בזמן. הזדמנות שכזו קשה לפספס.

 Mistresses

אליסה מילאנו, הלוא היא פיבי האליוול מ"מכושפות", חוזרת לטלוויזיה שגידלה אותה, וזו כבר סיבה לראות את הסדרה החדשה בה היא מככבת Mistresses. מדובר בדרמה מבית היוצר של ABC, יצרנית הדרמות הטובה ביותר, שמקורה בבריטניה, ועברה אדפטציה לארה"ב.

במרכז העלילה, ארבע נשים, חברות טובות, שחוות אהבה ויחסים בארבע דרכים שונות. כל אחת מהן ממוקמת במקום שונה לאורך סקאלת הפילגש – החל מ"לעולם לא", דרך "הייתי, אבל לא ידעתי" ועד: "אני עדיין, אני יודעת, ולא אבקש ממנו לעזוב את אשתו".

המשתתפות: אפריל (רושל אייטס), אלמנה ואם לשניים; ג'וסלין (ג'ס מאקאלן), סוכנת נדל"ן צעירה ופרועה; קייטי (יונג'ין קים), פסיכיאטרית שמתאבלת על מות מטופל שלה, איתו ניהלה קשר רומנטי; שרה (מילאנו), עורכת דין עם בעל מתסכל, ואחותה הגדולה של ג'וסלין.

בתמיכה הדדית הן עוזרות אחת לשנייה להתמודד עם אהבה על כל גווניה – החל מהסקס הפרוע ביותר, ועד לאובדן אהבה גדולה. הסדרה תעלה רק במאי, אבל במבט ראשון, נראה שמדובר בגרסה משודרגת ובוגרת ל"סקס והעיר הגדולה". כל שנותר לקוות הוא ש- Mistresses תעמוד בציפיות.

The Americans

עוד שחקנית עבר גדולה מנצלת את זכות השיבה שלה לטלוויזיה – קארי ראסל (או פליסטי, בשבילכם) חוזרת, ובגדול! הפעם היא בוגרת, בשלה, והרבה אחרי הקולג'. למעשה, היא סוכנת ק.ג.ב שמגיעה עם השותף שלה לארה"ב במסגרת מבצע ריגול בזמן המלחמה הקרה. לצידה עוד שחקן טלוויזיה גדול, מ'תיו רייס (קווין האהוב מ"אחים ואחיות").

ראסל. צילום: Joella Marano

אלה שנות ה-80. הדמוקרטיה והקומוניזם במאבק ממושך, והריגול, שהוא הנשק הקר הטוב ביותר, בשיאו. שני סוכני ק.ג.ב נשלחים אל ארה"ב במטרה לתפקד כ"סוכנים רדומים", שמבצעים ריגול לאורך זמן. המטרה: להשתלב בחיים האמריקנים תחת זהות בדויה ולהשיג כמה שיותר מידע לאורך זמן.

שני הסוכנים במרכזה של הדרמה הזו צריכים להתמודד עם הזהות הכפולה ועם הקונפליקטים שמלווים את המשימה שלהם.

מה קורה כשמתפתח משבר זהות? ומה קורה כשנמטעים בחברה קצת יותר מדי? The Americans מבטיחה לענות על כל השאלות האלה, ויש האומרים כי מדובר ב"הומלנד" החדשה. אני בספק שזה יקרה, אבל מדובר בסדרה בעלת פוטנציאל אדיר, שככל הנראה תהפוך ללהיט האיכותי הבא (אחרי "הומלנד", כמובן).

הסדרות החוזרות

זה שיש הרבה סדרות חדשות – טוב ויפה, ותמיד מבורך, אבל בינינו, תמיד טוב לדעת שיש לנו פינה חמה לחזור אליה. החודשיים הקרובים הולכים להיות ל-ו-ה-ט-י-ם, כשכמה מהסדרות הוותיקות יותר יחזרו בעונות חדשות. זהירות – ספוילר למי שעוד לא ראה את העונות הקודמות.

שקרניות קטנות 

האמת, כבר לא נעים לי. אני מדברת על הסדרה הזו יותר מדי. מצד שני, זה מוצדק. באמת. "שקרניות קטנות" זו הסדרה שיש בה הכל, והיא חלומו הרטוב של כל אדם שרואה טלוויזיה, קרי, תושבי היקום כולו.

אחרי פרק שלם, שהתרחש כולו על רכבת נוסעת וכלל אימה, רצח, והרבה סודות חדשים, יצאו "השקרניות", סדרת הלהיט מבית ABC, ששברה שיאי הערצה, לחופשה בת כחודשיים. אחרי שכבר לא נשארו לנו, הצופים האומללים, ציפורניים (כססנו את כולן), ארבע השקרניות הכי פופולריות בעולם  (פלוס מונה) חוזרות אל בית הספר עם הרבה יותר מסתורין, הרבה יותר הפתעות, והרבה יותר A.

הסדרה מוקרנת ב"יס" במקביל לשידורה בארה"ב.

 Smash

סדרת המופת המוזיקלית, מבית היוצר של NBC חוזרת בחודש פברואר אל עונה שנייה. אחרי עונה מצויינת, שאפילו קיבלה מועמדות ל"גלובוס הזהב", קארן, ג'וליה, טום, דרק והחברים חוזרים אל העבודה הקשה, בדרך להביא את "מרילין – המחזמר" (Bombshell) אל אורות הניאון של ברודוויי.

בעונה השנייה מתברר שהמהמורות בדרך לא נגמרות בערב הבכורה בבוסטון, ושהעבודה הקשה רק התחילה. קארן ואייבי צריכות, כל אחת, להתמודד עם הסטטוס החדש, ג'וליה וטום חווים סדקים בקשר, מחזמר חדש עולה, וברקע – דמויות חדשות מופיעות כדי לתבל את העניינים.

כמו בעונה הקודמת, גם הפעם יתארחו בסדרה מיטב כוכבי ברודוויי (קריסטה רודריגז, ג'ס אל מרטין ועוד). גולת הכותרת היא האחת והיחידה, המלכה האם – ג'ניפר האדסון, בגירסה דקיקה ומוכשרת לא פחות. יהיה להיט! בפברואר ב"הוט".

משפחה בהפרעה

הנה ידיעה טובה באמת: "משפחה בהפרעה" (Arrested Development) חוזרת לטלוויזיה. לא, לא מדובר ב"הדור הבא", אלא באותה משפחה ממש, זו שגילתה לעולם את מייקל סרה ואת ג'ייסון ביטמן. שבע שנים אחרי שידור הפרק האחרון של סדרת המוקומנטרי המצליחה, שהקדימה את "משפחה מודרנית", משפחת בלות' המיוחדת חוזרת אל מסך הטלוויזיה שלנו.

מדובר במשהו שטרם נראה בטלוויזיה בתקופה האחרונה, ואולי אפילו אי פעם: שידור של תשעה או עשרה פרקים, שיהוו את העונה הרביעית של הסדרה, שנים לאחר סיום העונה השלישית. תאריך השידור המדויק עוד לא ידוע, אבל מה שככל הנראה יקרה, שבתום השידור שלהם יצא לאקרנים סרט הקולנוע המבוסס על המשפחה הקרועה.

הבורג'ס

ב-8 באפריל יחזרו צופי "הבורג'ס" אל מחוזותיה של רומא הקתולית כדי לחזות במופע הטוב ביותר שיש – הידרדרותה של משפחת בורג'יה מראש ההר אל תחתית התהום.

אחרי שהעונה הקודמת נגמרה בהרעלה של האפיפיור, רודריגו בורג'יה (ג'רמי איירונס הגדול), עלו לא מעט סימני שאלה באשר לעונה השלישית. ההגיון הבריא אומר שהוא עומד למות, אבל האם המשמעות היא תחילתו של הסוף? האם הסדרה המופלאה הזו תסתיים הקיץ לנצח נצחים? האם אחרי שחואן ורודריגו איבדו את חייהם, נצפה העונה בנפילתם העצובה של בני משפחת בורג'יה? האם האפוקליפסה הגיעה?

בעוד שלושה חודשים נדע. בינתיים, נישאר עם הרבה סימני שאלה, ועם הציפייה לחזור ולצפות באיכות הטלוויזיונית ושמה "הבורג'ס". באפריל ב"הוט".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן