Skip to content

שוב נפסל קטע בכיכובה של הדוגמנית לין מתשדיר בחירות

כמה ימים לאחר שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית פסל קטעים של דוגמנית מתפשטת מתשדיר התעמולה של מפלגת כלכלה - פסל היום השופט רובינשטיין קטעים מתשדיר אחר, שבו נראית הדוגמנית לין מלקקת ארטיק. הנימוק: "חלקים בתשדיר נראים כנושאי רמיזות מיניות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינשטיין פסל היום שוב קטע, בכיכובה של הדוגמנית לין, מתשדיר תעמולה בטלוויזיה, של רשימת מפלגת כלכלה, בראשותה של יוליה שמאלוב ברקוביץ.

בהחלטתו כותב השופט רובינשטיין: "בתשדיר מוצגת אישה אוכלת ומלקקת שלגון, שחלקים בו נראים כנושאי רמיזות מיניות ולפיכך משקפים וולגריות, וטעם רע ואף מעלים חשש באשר לפגיעה ברגשות הציבור. על כך יש להוסיף כי גם בני נוער עלולים לצפות בתשדיר. אי לכך החלטתי להורות על עריכתו של קטע מסוים בתשדיר, ועל הסרתו של קטע נוסף באופן הממתן את אופיו של התשדיר בהקשר האמור, ולמצער מקצין את החשש. אציין כי הקטע שהוסר אינו פוגע כהוא זה במסר תעמולתי המועבר בתשדיר".

קטע שנפסל בתשדיר לין מס' 2
קטע שנפסל בתשדיר לין מס' 2

יצוין כי בתחילת השבוע, נפסל תשדיר בחירות של מפלגת כלכלה, בו נראית הדוגמנית לין פושטת את בגדיה, כמי שמבקשת להדגים את עשרות המסים והגזירות שהמדינה מטילה על האזרחים. התשדיר נפסל בעקבות תלונותיהן של ארגוני נשים, שטענו שיש בכך טעם לפגם.

במפלגת כלכלה הביעו זעם רב על הצנזורה. דני גולדשטיין: "אנחנו מכבדי חוק, אבל איפה לעזאזל חופש הביטוי, אני לא מבין, אין בטלוויזיה פרסומות של גלידות, אין בטלויזיה פרסומות של הלבשה תחתונה? הבעיה היא לא תשדיר הבחירות שלנו, הבעיה היא שהמפלגות הגדולות הבינו שאנחנו עוברים את אחוז החסימה והם עושים הכול כדי שלא נגיע לכנסת".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט רובינשטיין, הוציא היום גם צו מניעה האוסר על רשימת הליכוד ביתנו, מגדל דניאל מלון דירות בע"מ וחב' ברעם פרסום מקורי בע"מ – מלהמשיך לפרסם פרסום תעמולה של רשימת הליכוד ביתנו על קיר בנין משרדים גבוה בכניסה לירושלים. המדובר בבנין של משרדי מס הכנסה בירושלים, שעליו מתנוסס שלט פרסום גדול של רשימת הליכוד ביתנו, הכולל את תמונותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת אביגדור ליברמן. בוועדת הבחירות מציינים כי פרסום מסוג זה נוגד את הוראות חוק הבחירות דרכי תעמולה, האוסר שימוש בנכסי ציבור לצורך תעמולת בחירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן