Skip to content

ניצלה בוולפסון לאחר שעברה הפלה בלתי חוקית בבית

פרופ' אברהם גולן, מנהל אגף הנשים והיולדות בבית חולים וולפסון: "לא נתקלתי במקרה כזה בישראל בשלושים השנים האחרונות". לפי נתוני משרד הבריאות, בשנת 2010 אושרו 97 אחוז מהפניות להפסקת הריון בכל הארץ: מדובר ב-21,363 פניות לביצוע הפלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המרכז הרפואי וולפסון בחולון מדווח כי חייה של אשה מיפו, אשר עברה הפלה בלתי חוקית בביתה, ניצלו הודות לטיפול שקיבלה במהלך הימים האחרונים. האשה, בשנות ה-20 לחייה, הייתה בשבוע ה-6-7 להריונה כאשר החליטה, למרות הסכנה הגדולה, לעבור הפלה בלתי חוקית. כתוצאה מכך, האשה סבלה מזיהום קשה שהתפשט ברחמה ובגופה, עד כי בריאותה וחייה היו בסכנה.

היא אושפזה לפני כשבועיים בוולפסון, שם הצליחו הרופאים להציל את רחמה ואת פוריותה, וחשוב מכך – את חייה. כעבור כמה ימים נוספים של טיפול אינטנסיבי, אשר כלל טיפול באנטיביוטיקה, האשה שוחררה לביתה עם המלצה להמשך מנוחה.

פרופ' אברהם גולן (צילום: יח"צ)
לא ויתרנו. פרופ' אברהם גולן (צילום: יח"צ)

פרופ' אברהם גולן, מנהל אגף הנשים והיולדות בוולפסון: "אני לא זוכר שנתקלתי במקרה כזה בישראל בשלושים השנים האחרונות. האשה הגיעה אלינו במצב של זיהום מאוד קשה, כתוצאה משימוש בכלים בלתי סטריליים בביתה הפרטי. נלחמנו כאן על חייה ועל רחמה, לא ויתרנו לרגע".

עוד מסביר פרופ' גולן: "הפלה בלתי-סטרילית, לא בתנאים של חדר ניתוח, מהווה סכנה לפוריות האשה ולחייה, וכתוצאה מכך היא עלולה לאבד את רחמה, אך במקרה זה הצלחנו להימנע מכך. רוקנו את הרחם, הוצאנו את כל יתר הרקמה ההריונית, טיפלנו בה בטיפול אנטיביוטי, השגחנו במשך כמה ימים ולבסוף, לאחר ששבה אל בריאותה, שחררנו אותה לביתה".

במרכז הרפואי מדגישים כי למרות שהפלות בלתי חוקיות אינן שכיחות בישראל, עדיין מאוד חשוב להדגיש את הסכנה הגדולה הכרוכה בכך. "הפלות, לאחר ועדת הפסקת הריון מסודרת ועל פי חוק, יש לבצע במרכזים הרפואיים בלבד, ובצורה מבוקרת".

צילה וידברג, מנהלת השירות הסוציאלי בוולפסון, ציינה כי פועלת בבית החולים ועדה להפסקת הריון שפעילים בה אנשי השירות הסוציאלי ורופאים בכירים. לדבריה, "על פי החוק בישראל, אפשר לאשר הפסקת הריון כאשר מדובר בנערה בת פחות מ-17 שנים, אשה בת מעל 40, הריון שנובע מיחסים אסורים או לא מנישואין, במקרה של בעיה רפואית לעובר או לאם, או כאשר ההיריון עלול לגרום לנזק נפשי לאשה".

במהלך השנה החולפת, שנת 2012, אושרו בוולפסון 241 הפסקות הריון. לפי נתוני משרד הבריאות, בשנת 2010 אושרו 97% מהפניות להפסקת הריון בכל הארץ: מדובר ב-21,363 פניות של נשים בכל הארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן