Skip to content

קודם מצביעים, אחר כך קונים

מספר יוזמות מקומיות להגדלת אחוזי ההצבעה הפכו לגל שסחף כבר מאות בעלי עסקים: מעניקים הנחה ביום הבחירות רק למי שכבר מילא את חובתו האזרחית. המגזר העסקי מתגייס להגדלת אחוזי ההצבעה ביום הבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גם מגפון התגייס לסייע. גרפיקה: יולה זובריצקי
גם עיתון "מגפון" התגייס לסייע. גרפיקה: יולה זובריצקי

מה שהחל כיוזמה קטנה ומקומית של בעלי חנות ספרים הפך בימים האחרונים לזרם של ממש: כ-700 בעלי עסקים כבר התגייסו לסייע בהגדלת אחוזי ההצבעה ביום הבחירות ומעניקים הנחות למצביעים בלבד.

עילאי גרין מ"האחים גרין": "רק כך אפשר לעשות שינוי"

האחים עילאי ואלון-לי גרין, בעלי חנות הספרים האחים גרין שברחוב פרישמן 90 בתל אביב, פירסמו לפני כשלושה שבועות סטטוס בדף הפייסבוק של העסק, בו הודיעו כי יעניקו 20% הנחה במהלך כל יום הבחירות למי שייצא להצביע. "ולמה חשוב לנו שכולם יצביעו? כי מדובר בחיים שלנו, בחינוך שלנו, ברווחה שלנו, בשלום שלנו, בדיור שלנו, במע"מ שלנו – הבנתם, לא?", הם כתבו.

בעקבות הסטטוס הם רואיינו בשבועון "עכבר העיר" ובתוכנית הטלוויזיה "אורלי וגיא" שמשודרת בערוץ 10.

בעקבות הראיונות הצטרפו מאות בעלי עסקים למיזם. "מהתוכנית נמסר לי שהצטרפו כ-700 בעלי עסקים", אומר עילאי, שיחד עם אחיו התאום אלון-לי היו פעילים מרכזיים במחאה. "אחרי הבחירות מתוכננות אינספור גזירות, ביניהן העלאת המע"מ ל-18%", הוא אומר. "זה יפגע בעיקר בעסקים הקטנים. אנו שמחים על כל העסקים שהצטרפו ומאמינים שרק כך אפשר לעשות שינוי."

מארז שוקולד דסקלידס. צילום: מירה-בל גזית
מארז שוקולד דסקלידס. צילום: מירה-בל גזית

יוזמה בולטת נוספת היא של לורן סיז'ה, יבואן השוקולד הבלגי דסקלידס, שתלה על חלונות הראווה של חנויות הרשת בתל אביב (רחוב אבן גבירול 40) ובהרצליה (רחוב המנופים 10) שלט גדול המבטיח 10% הנחה ביום הבחירות למי שהצביע. "ראיתי כמה סטטוסים, שמעודדים הצבעה ביום הבחירות, והתחלתי לחשוב איך אני תורם לעניין, איך אני יכול לעשות מהלך עסקי שיהיה גם פטריוטי", מספר סיז'ה. "ואז עלה לי הרעיון לתת הנחה למי שכבר הצביע. חשוב שתהיה אווירה של 'חייבים להצביע'."

התגובות בינתיים נלהבות. "אנשים רבים נכנסים ומחמיאים לי על האיכפתיות, הרבה עוברים ברחוב ומניפים אגודל לתמיכה. הלקוחות שלי די מעורבים פוליטית, אז  אני מאמין שרובם יצביעו", הוא אומר. "אבל יש בלבול גדול, ואנשים לא יודעים במי לבחור. אני מאמין שבימים האחרונים לפני הבחירות תהיה תמונה ברורה יותר. ב-2009, שלושה ימים לפני הבחירות, הרגשתי – מתוך שיחות עם הלקוחות – שלבני לוקחת קולות מברק".

מסעדת אוזריה בשוק לוינסקי

גם באוזריה, מסעדה היוונית שבשוק לוינסקי (רחוב מטלון 44 בתל אביב) מעודדים הצבעה: מי שיוכיח שהצביע, יקבל כוס אוזו או בירה קטנה מהחבית בחינם. בעלות המסעדה, לימור לאמי והשפית אביבית פריאל אביחי, פירסמו בתחילת השבוע את סטטוס המבצע בדף הפייסבוק של המסעדה.

"לא להצביע זו לא אופציה! ועל מנת לעודד אתכם לאקט החשוב הזה כל מי שיגיע ביום הבחירות לאוזריה ויראה לנו חותמת הצבעה יקבל מאיתנו כוס אוזו או בירה קטנה מהחבית. אז תזכרו – מי שמצביע משפיע (וגם מתמסטל בזול)", הן כתבו.

"אני שומעת בכל מקום שאנשים שוקלים לא להצביע", אומרת לאמי. "יש מפח נפש מאוד גדול, ואנשים אומרים: 'אם אין במי לבחור אז לא נבחר'. ואנו חושבות שזה לא ייתכן. אנחנו לא מאמינות באפשרות של לא לבחור, ולכן החלטנו לעודד הצבעה."

גלן ויסקי בר
ה"גלן ויסקי בר"

הירושלמים שבינינו ישמחו לשמוע שבגלן ויסקי בר (רחוב שלומציון 18) יפתחו מוקדם מהרגיל לטובת המצביעים והמצביעות. כל מי שיוכיח שמימש את זכותו להצביע יקבל צ'ייסר אחד לפחות על הבר. בנוסף, יינתנו הנחות מיוחדות על אלכוהול ובירות תוצרת כחול לבן.

בהודעה הומוריסטית בדף הפייסבוק של הבר נכתב: "פוליטיקה זה אחד הדברים שלא טוב לעסוק בו בבר בגלל שזה מעכיר את האווירה, אבל הצבעה זה חשוב. למרות שאצלנו במקום אין דמוקרטיה אלא דיקטטורה נאורה שבראשה עומד לאון, דבר שעובד מצוין לכולם, במדינה עוד לא השכילו שזו הדרך שטוב להתנהל בה, וכל עוד זה כך הצבעה זה חשוב."

פיצה בומבי דומינו. צילום: יולה זובריצקי
פיצה בומבי דומינו. צילום: יולה זובריצקי

ברשת פיצה בומבי דומינו התגייסו גם כן לעודד את ההצבעה: כל אוהד בדף הפייסבוק של הרשת שיצביע, יצטלם ליד הקלפי ויעלה את הצילום במהלך יום הבחירות לדף עם כיתוב מתאים (הפרטים – בדף), יוכל להשתתף בהגרלת פיצות משפחתיות.

כולם מוזמנים, כמובן, להגיע לסניפים ולהזמין פיצה משובחת, אולם רכישה אינה תנאי מוקדם להשתתפות בהגרלה.

 

 

 

גם רשת בתי הקפה אילן'ס התגייסה לעידוד ההצבעה ביום הבחירות ומציעה לכל המצביעים שייכנסו לאחד מסניפי הרשת כוס קפה. "אם אכפת לך מספר להצביע, לנו אכפת מספיק כדי לתת לך כוס קפה במתנה. היכנס לאחד מסניפי אילן'ס ב-22 בינואר , ספר לנו שהצבעת, וזה יהיה הכבוד שלנו לתת לך כוס קפה עלינו."

קיבוץ יד מרדכי מציע חוויה מתוקה לכל המשפחה. שם יעניקו למשפחת המצביעים הנחה של 10% ממחיר כרטיס כניסה למספר אטרקציות (מחיר רגיל: 38 שקלים) בין השעות 10.00 ל- 15.00. הכרטיס כולל ביקור בבית הדבש, הפעלה בנושא החיים הקיבוציים, נסיעה בטרקטור ועגלה, ביקור באתר שחזור קרב תש"ח, טיפוס על הטנקים וצפייה בחליבה ברפת.

ילדים ברפת קיבוץ יד מרדכי. חוויה לכל המשפחה. צילום: אילן מאירי
ילדים ברפת קיבוץ יד מרדכי. חוויה לכל המשפחה. צילום: אילן מאירי
צילום: הקסם שלנו
צילום: הקסם שלנו

אלינור אביעד וסמדר אור, בעלות העסק הקסם שלנו (רחוב הנורית 2, רחובות), הצטרפו אף הן למציעים הטבות למממשות זכות הבחירה ביום שלישי הבא. הן מציעות 10% הנחה על מגוון הטיפולים בתחום הציפורניים, הרגליים והסרת שיער שמציע "הקסם שלנו".

10% הנחה תינתן גם לנרשמות לאימונים אישיים או קבוצתיים לשינוי, להעצמה נשית ולהרזיה. אביעד ואור מציעות גם הנחה של 20% על כל התכשיטים ומוצרי הטיפוח. בסוף יום הבחירות יקיימו הגרלה בין כל הלקוחות שלקחו חלק במבצע יום הבחירות ואחת תזכה למתנה מפנקת.

בריאה בתנועה. גל ציפורי
בריאה בתנועה. גל ציפורי

 

גל ציפורי, בעלת העסק בריאה בתנועה (בני ציון), מציעה לבוחרים 10% הנחה על טיפולים ולנרשמים לסדנאות או לקורס המלא. ציפורי מתמחה בשחרור דפוסים דרך תנועה בשילוב ריפוי אנרגטי בטיפולים פרטניים, קורסים וסדנאות (לפרטים נוספים לחצו כאן).

גל היא מיוזמי קבוצה בפייסבוק בשם "משלבים רוח וחומר ומתגייסים לשיווק חשיבות ההצבעה בבחירות בשבוע הקרוב". שם כתבה: "גם אני הפסקתי לקרוא עיתונים לפני 15 שנה בערך, החלטתי לרפא את עצמי ולהתמקד בי, מתוך המחשבה שההתעסקות באקטואליה רק מוציאה אותי מהמרכז שלי וגוזלת אנרגיה יקרה מפז. אבל בשנה האחרונה, בעקבות מהפיכת הקיץ ובזכות הפייסבוק, האינטרנט וכו' – הגיע מידע רב ולמען האמת – מדאיג, על מה שהתרחש כאן 'בזמן שישנו' … יש לנו השפעה!!! מה דעתכם שנשתמש בה ונשווק את הבחירות האלה באותה תשוקה ולהט כמו שאנחנו משווקים סדנה? נביע עמדה, ונקרא לחברינו, קוראינו, אפילו לרשימות תפוצותינו (מי שאמיץ במיוחד) : ללכת להצביע! חינכו אותנו שפוליטיקה זה "מוקצה", ושהבעת עמדה פוליטית תבריח מאיתנו לקוחות. די להשתקה. הגיע הזמן להביע עמדה בלי לפחד!"

מיקי שמו. צילום: דן לב
מיקי שמו. צילום: דן לב

 

השף קונדיטור מיקי שמו הצטרף ליוזמה לעידוד ההצבעה ברחבי הארץ וגייס את כל סניפי רשת קונדיטוריית שמו לעידוד מימוש זכות הבחירה ביום הבחירות. "אני מאמין שזכותנו להשפיע על עתידנו חשובה וראויה ולכן אשמח לחגוג את הזכות להצביע עם כל מי שמממש זכות זו בעזרת סניפינו ברחבי הארץ" אומר שמו. כל אדם אשר יתעד עצמו מצביע ויגיע לסניפי קונדיטוריית שמו יקבל הנחה של 10% בכל קנייה ופינוקים מפתיעים נוספים.

 

 

"אופנת אורטל - יד שניה". 50% הנחה למצביעים

אל היוזמה של מגפון והאחים גרין הצטרף גם אינדקס חנויות יד שניה של עליזה יתום. יתום פתחה דף אירוע בפייסבוק, אליו נרשמות חנויות היד השניה, והוא מתעדכן באופן שוטף. נכון לכתיבת שורות אלה הצטרפו 30 חנויות למבצע.

אופנת אורטל בתל אביב, למשל, תעניק לכל מי שמימש את זכות הבחירה 50% הנחה ביום שלישי, רונית בכפר סבא תעניק פריט רביעי מתנה (לא כולל פריטי אספנות), אוספים באמירים תעניק 1+1, הזדמנות שניה בכפר יחזקאל תעניק 20% הנחה על מעילים, ומכנסיים: שלישי מתנה. רוניתה בטבריה תעניק 30% הנחה, וגלי תקליטים מירושלים 50% הנחה.

"נראה לי הזוי שאנשים לא הולכים להצביע", אומרת יתום. "כל השנה אנשים מקטרים, ואז כשיש אפשרות להשפיע, המון אנשים לא הולכים להצביע. מאוד התלהבתי מהיוזמה של 'האחים גרין', ולכן עודדתי את חנויות היד השניה להצטרף. בתוך יום הצטרפו 33 חנויות, ולדעתי יצטרפו עוד ביומיים הקרובים."

סט מצעים בצבעי הלילך. "ציפי דבש"
סט מצעים בצבעי הלילך. "ציפי דבש"

מותג בגדי התינוקות "ציפי דבש" מציע למממשי זכות הבחירה שיצטלמו ליד הקלפי וישלחו את הצילום, הנחה של 17% (יום ללא מע"מ) על קניית פריטים מקולקציות המצעים והטקסטיל באתר האינטרנט של המותג. המותג מציע בגדי תינוקות, מצעים למיטות ועריסות, סטים ללולים, שמיכות מגבות ועוד.

שוקולד מסדרת LE MOMENT SUPREME של חברת ספוט. יבואנית: ק.א שוקולד
שוקולד מסדרת LE MOMENT SUPREME של חברת ספוט. יבואנית: ק.א שוקולד

גם לקוחות GOODIES, חנות הדגל של יבואנית השוקולד ק.א. שוקולד שבכפר סבא (רחוב התע"ש 7), שיממשו את זכות הבחירה יזכו להנחה של 10% ביום הבחירות על מגוון רחב של שוקולדים בלגיים איכותיים, לרבות שוקולדים ללא סוכר. ההנחה תתווסף לכל הנחה קיימת בחנות (יש כפל מבצעים).

כרית נוי דגם אינטי ב- 40% הנחה ביום הבחירות. "קאס אוסטרליה"
כרית נוי דגם אינטי ב- 40% הנחה ביום הבחירות. "קאס אוסטרליה"

מותג המצעים והטקסטיל לבית קאס אוסטרליה מעניק ביום הבחירות הנחה של 40% לפריטים שונים. הפריטים בהנחה ייחשפו ביום שלישי (יום הבחירות) בבוקר, בדף הפייסבוק של המותג. המבצע הזה אינו מותנה בהצבעה, אולם מי שישלח לחברה צילום שלו ליד הקלפי או שיגיע עם צילום כזה לחנות היבואן שבקיבוץ רעים, יקבל מתנה על כל קנייה.

ואחרונה אחרונה חביבה, אדרת יד שניה, בוטיק יד שניה ברחוב בוגרשוב 53 בתל אביב יעניק הנחה של 10% על כל פריטי החנות למי שיגיע עם הוכחה מצולמת שהצביע.

גם עיתון "מגפון" התגייס לסייע. גרפיקה: יולה זובריצקי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן