Skip to content

אינך יכול להגיע לקלפי? אנחנו נסיע אותך

שירות הסעות לקלפיות באזור גוש דן יפעל ביום הבחירות ויסיע נכי שיתוק מוחין שאין ביכולתם להגיע לקלפי באופן עצמאי. השירות יינתן ללא תשלום ויכלול הסעת הנכים מביתם לקלפי הנגישה הקרובה באזור מגוריהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשי"ם, ארגון נכי שיתוק מוחין, יפעיל ביום הבחירות ה-22.1.2013, שירות הסעות חינם לנכים באזור גוש דן, מהרצליה בצפון לראשון לציון בדרום. "לכל אחד הזכות להצביע ואנחנו רוצים לוודא כי נכים המתקשים להתנייד לא יוותרו על קולם בבחירות", אומר אבי סלומה, יו"ר אנשי"ם ומזמין את אוכלוסיית נכי שיתוק המוחין להירשם מבעוד מועד ל שירות ( http://www.anashim-cp.org.il ).

בארגון אנשי"ם מעידים, כי בבחירות קודמות רוב הקלפיות לא היו נגישות לכלל האנשים עם מוגבלויות. "לפעמים מנהלי הקלפי מצליחים לאלתר פתרונות מקומיים שאינם מספקים, כגון רמפה לא יציבה שמסכנת את הנכה", מספר סלומה. "כשאנו מדברים על נגישות, זה לא רק רמפה זמנית מקרטעת וצרה, אלא גם פתחים רחבים, דרכי גישה, פסים מובילים ללא מכשולים ומצגים ברורים", הוא מסביר.

בשל החשש שגם ביום הבחירות לא יוכלו הנכים לנצל את זכותם להצביע ולהשפיע כמו שאר אזרחי המדינה, יעמדו לרשותם רכבי הסעה. "אנחנו כל הזמן שואפים להשתלב בקהילה בכל תחומי החיים בה ולתרום למען איכות חיים טובה יותר. אם אין גישה לקלפי, לוקחים מאיתנו את זה", אומרת ציפי להב, נכת שיתוק מוחין. להב' שגרה בחולון' מספרת ששם יש רק שתי קלפיות נגישות לנכים. עם זאת, אף אחד לא מפרסם איפה נמצאות הקלפיות הנגישות, כך שנכים רבים מוצאים עצמם מתזזים במצבם המוגבל בין הקלפיות עד שמצליחים למצוא קלפי נגיש. "אני מאמינה שחלק מן הנכים פשוט מתעייפים ומתייאשים", אומרת ציפי, "לכן, החלטנו לעשות את מה שביכולתנו בכדי למזער את מספר הנכים שאינם מצביעים בשל מוגבלותם".

חשוב להדגיש' כי מספר המקומות מוגבל ולכן מומלץ להירשם בהקדם. ההסעות מיועדות למי שאין ברשותו רכב מתאים ואינו יכול להתנייד בכוחות עצמו לקלפי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן