Skip to content

מבוקש: מנהל טלוויזיה

דז'ה וו: דוברת רשות השידור מודיעה על הקמת ועדת איתור למנהל הטלוויזיה. אם לשפוט מן העבר, אף אחד לא שש להכנס להרפתקה הזו. מכרזים, ועדות איתור: יוק. תפוח האדמה הזה לוהט מדי ואף אחד לא רוצה לחטוף כוויות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2007 מונה מושון מצליח לתפקיד מנהל הטלוויזיה. מאז, התחולל מאבק מתוקשר ומכוער בינו לבין מנהל חטיבת החדשות משה נסטלבאום, שהדביק לו כינויים עולבים שהגיעו לתביעה משפטית. למעשה, הטלוויזיה מתנהלת כבר יותר מעשור ללא מנהל שעמד בכל דרישות התפקיד וזכה בו במכרז כדין.

הטלאה: זה היה שם השיטה, מאז שרפיק חלבי רצה לזכות בתפקיד לפני כתשע שנים והוכפש קשות ביום כינוס ועדת המכרז. חלבי עזב את הרשות, ומאז ממנה הנהלת רשות השידור לתפקידי ממלאי מקום, מנהלים מזדמנים, שכאמור, איש מהם אינו עומד בכל דרישות התפקיד שממלאו חולש על קופה של עשרות מיליוני שקלים ועל מאות עובדים.

יאיר שטרן: היה כבר בסרט הזה (צילום: ויקיפדיה)

בשנים האחרונות פורסמו בזה אחר זה מכרזים פנימיים וחיצוניים שלא נבחר בהם מועמד מתאים. הרשות כינסה פעמיים ועדת איתור לתפקיד, שגם היא העלתה חרס. עכשיו, מודיעה דוברת רשות השידור כי "ועדת האיתור למשרת מנהל הטלוויזיה הישראלית תתכנס בקרוב על מנת לבחור מועמד מתאים לתפקיד". זה היה מצחיק אילמלא היה עצוב.

 הרשות מודיעה כי יו"ר הרשות ויו"ר הוועדה, ד"ר אמיר גילת, פנה לחברי ועדת האיתור בבקשה כי יציגו מועמדים פוטנציאלים מטעמם. חברי הוועדה הם: המשנה ליו"ר – אסתי אפלבאום פולני, יעקב בורובסקי, גאולה אבידן, יואב הורוביץ, יעקב נווה, לנה קריינדלין, יוני בן מנחם – מנכ"ל הרשות, יאיר שטרן (שהיה בעבר מנהל הטלוויזיה שמונה לתפקידו כדין) ואליעזר יערי שהיה מבכירי חטיבת החדשות בערוץ הראשון.

אליעזר יערי: חבר ועדת האיתור

בעבר, הציבה הנהלת הרשות שורת יעדים למנהל החדש, בהם יישום הרפורמה. מאז חלפו שנים והמשימה עדיין אקטואלית. מנהל הטלוויזיה מוגדר כעורך אחראי לניהול הטלוויזיה, האחראי גם "ליזום תכנית שידורים המותאמת לתפיסתו של גוף שידור ציבורי". בין דרישות התפקיד: ידע בתחום העשייה והיצירה הטלוויזיוני והתרבותי, ידיעה והבנה בתרבות, אמנות, היסטוריה, אקטואליה בעולם בכלל וישראל בפרט, יכולת ייזום וניהול קשרים עם גורמים מקצועיים, ציבוריים וממשלתיים בארץ ובחו"ל, תפיסה והבנה מערכתית, נכונות לעבודה מאומצת בשעות בלתי שגרתיות ועמידה בתנאי לחץ". אחת מדרישות התפקיד היא תואר אקדמי, שמסוף שנות האלפיים לא השכילו ברשות למצא מועמד העומד בדרישה מינימליסטית זו .

ערב בחירות, אפשר לעשות לוטו נוסף: האם ועדת האיתור תמצא מנהל שיצליח להרים את הערוץ הראשון ולהוביל אותו לתחרות ולרלוונטיות מול הערוצים המסחריים?

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן