Skip to content

כבאי רשות שדות התעופה הפגינו מול משרדי ההנהלה

כעסו על העברתם מרשות שדות התעופה לרשות הכיבוי הארצי. רעיון שלא קיים בשום מקום בעולם. בפגישה של הנהלת רש"ת, רשות הכבאות הארצית, ההסתדרות ונציגות עובדים סוכם לגבש הסכם שיבטיח, כי לא יהיה שינוי בסטאטוס הכבאים עובדי רש"ת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ-100 כבאים הפגינו הבוקר מול משרדי הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) במחאה על ההחלטה להעבירם מהיותם עובדי רש״ת לעובדי רשות הכיבוי הארצית. מן הראוי לציין, כי רעיון של הוצאת כבאים מרשויות נמלי התעופה והעברתם לגורמים אחרים לא קיים בשום מקום בעולם.

להבטיח שלא יהיה שינוי בסטטוס

בעוד העובדים מפגינים מול משרדי ההנהלה התקיימה בתוך משרדי רש"ת פגישת עבודה בהשתתפות הנהלת רש"ת, רשות הכבאות הארצית, ההסתדרות ונציגות עובדים. בתום הישיבה סוכם, כי צוותי עבודה בהשתתפות הנהלת רש"ת ורשות הכבאות, יגבשו הסכם שיבטיח, כי לא יהיה שינוי בסטאטוס הכבאים עובדי רש"ת.

מוקדם יותר היום הודיע ועד עובדי רש"ת, כי הוא שוקל פנייה לבג״ץ נגד קיום הרפורמה, זאת בעקבות צירופם של עובדי הכיבוי לרשות הכיבוי ללא ידיעתם. "לא יתכן שתיערך רפורמה כה רצינית בעלת השלכות על עובדים ברשות ללא ידיעתנו. דבר כזה חייבים לעשות בהסכמה ולא מאחורי הגב", אומר פנחס עידן, יו"ר הוועד.

רפורמת הכיבוי

ב-16 ביולי 2012 חתמו ראש הממשלה, בינימין נתניהו, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ועדת הפנים בכנסת ח"כ אמנון כהן, על הסכם רב שנתי לרפורמה במערך כיבוי האש. השינוי העיקרי של הרפורמה: הפיכת מערך הכבאות למערך ארצי אחיד דוגמת המשטרה, ותוספת של מיליארד שקל, שתינתן בפריסה של חמש שנים. לפי ההסכם שנחתם אז הכבאים יהפכו לעובדי מדינה וכאלף כבאים נוספים יגויסו למערך כיבוי האש.

במשרד לביטחון פנים אמרו אז, כי ההסכם יאפשר רכישה של ציוד ורכבי כיבוי. בעקבות החתימה על ההסכם אישרה ועדת הפנים של הכנסת את הצעת החוק לרפורמה במערך הכבאות.

ב-25 ביולי 2012 אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הרפורמה במערך הכיבוי. החוק החדש קבע בין היתר, כי שירותי הכבאות יפעלו תחת מערך ארצי ולא מקומי, וכי אזרחים לא ישלמו אגרה על שריפה שחלה בעקבות התקפה או אירוע טרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן