Skip to content

טיול: מפל עורבים ונחל עורבים

מפל עורבים אשר בנחל עורבים, הינו אחד המפלים המרשימים ביותר ברמת הגולן. אחרי הגשמים של השבוע שעבר, הוא זורם במלוא עוצמתו. צוות האתר "נלך", מציע סיור בעקבותיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מפל עורבים נחל עורבים שברמת הגולן. מים שופעים. (צילום: אתר "נלך")
מפל עורבים נחל עורבים שברמת הגולן. מים שופעים. (צילום: אתר "נלך")

 

לאחר שהחנינו את הרכב בצד הדרך (לאפשר מעבר לאלו שיבואו אחרינו), נרד עם סימון השבילים שיוביל אותנו לצד הנחל. נשמע את קול פכפוך המים, ולאחר כחצי קילומטר נראה מולנו את מצוק עורבים והשביל יפנה שמאלה – לכיוון הקניון. נרד בשביל בזהירות (חובה להחזיק בידיהם של הילדים הקטנים): לאחר כדקה נשמע את שאונם של מי המפל המתנפצים אל הבריכה ונראה את המפל מרחוק. חמש דקות צעידה נוספות, יביאו אותנו אל הבריכה שמתחת המפל.

לאחר השכשוך במי הבריכה בזהירות ובאחריות, שכן המים עמוקים וקרים מאד והכניסה למים על אחריותכם בלבד, תעלינה משפחות בחזרה לרכב. מיטיבי לכת, יוכלו להמשיך עם סימון השבילים בערוץ הנחל בהליכה אתגרית, שתכלול דילוג מעל מפלונים, בריכות ובין סלעים גבוהים עוד כשני קילומטרים, עד שיגיעו לשביל עפר, יפנו בו שמאלה עם סימון שבילים שחור ויגיעו בחזרה לכביש לאחר צעידה של כ-2.5 ק"מ.

קצת מנהלות:

איך מגיעים? כדי להגיע לנקודת הפתיחה של מסלול נחל עורבים, ניסע לכיוון כביש 959 ונפנה לכיוון ציר הנפט. אם הגענו מכיוון צומת וואסט, הפנייה היא ימינה ארבעה ק"מ אחרי שנפנה לכביש 959. אם נגיע מכביש 918 – נפנה שמאלה אחרי שבעה קילומטרים – קילומטר אחרי הישוב קלע אלון, ניסע בציר הנפט שני ק"מ, עד שנגיע לשלט שמבשר על תחילת המסלול.

נקודת הסיום של מסלול מיטיבי הלכת נמצאת על כביש 959 במרחק של 1.3 ק"מ מהצומת של הכבישים 959 ו-918, בפנייה לשביל עפר. אם הגענו ברכב גבוה, נוכל להתקדם בשביל העפר ולהשאיר את הרכב אחרי נסיעה של כ 2.5 ק"מ, כשניפגש מימין עם סימון שבילים אדום.

חשוב לדעת: הירידה והעלייה למפל מתבצעות בשביל צר ותלול בחלקו, שמרו היטב על הילדים!

חשוב להזהר! מי הבריכה מתחת למפל עמוקים וקרים – השכשוך מחייב זהירות והינו על אחריות הנכנס אליהם.
מומלץ מאד, למי שבחר לעשות את המסלול האתגרי, לנעול נעליים, שכן סנדלי שורש תהיינה נוחות בצעידה במים, אבל תקשנה בזמן הצעידה בין הסלעים

מה לקחת? נעליים שיתאימו להליכה במים, כובע ושלושה ליטר מים לפחות לצועד במסלול האתגרי.

באתר הטיולים "נלך" ניתן למצוא עוד מסלולי טיול, אטרקציות והמלצות על מקומות אירוח.http://www.nelech.co.il/Track/Index.

רוצים להגיב או לעדכן על מקומות מעניינים? מוזמנים לשלוח מייל לכתובת [email protected] או לחפש אותנו בפייסבוק – http://www.facebook.com/www.nelech.co.il.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן