Skip to content

המשבר באלג'יריה לא הסתיים, גורל החטופים לא ברור

משרד החוץ הבריטי מוסר שאירוע הטרור סמוך לאין אמנאס עדיין נמשך. דיווחים על הרוגים רבים מקרב החטופים. עם בני הערובה נמנים אזרחי אלג'יריה וזרים מלפחות תשע מדינות – לרבות ארצות הברית, בריטניה ויפן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אי-וודאות במדבר
אי-וודאות במדבר

רשת אל-ג'זירה מדווחת שלפחות 30 בני ערובה ו-11 חוטפים הקשורים לארגון אל-קעידה נהרגו, כאשר כוחות של צבא אלג'יריה הסתערו על מתקן הגז המדברי. משרד החוץ הבריטי מוסר שאירוע הטרור סמוך לאין אמנאס עדיין נמשך.

מקור ביטחוני אלג'ירי מסר ששבעה אזרחים זרים, לרבות שני בריטים, שני יפנים ואחד צרפתי נמנים עם ההרוגים. תשעה אזרחים זרים שוחררו, אך גורל בני ערובה אחרים נותר לוט בערפל.

עם בני הערובה נמנים אזרחי אלג'יריה וזרים מלפחות תשע מדינות – לרבות ארצות הברית, בריטניה ויפן.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, קיצר את ביקורו באינדונזיה ושב לטוקיו כדי לטפל במשבר אלג'יריה, שיפנים רבים נלכדו בו. ממשלת יפן ביקרה את צבא אלג'יריה על טיפולו העקוב מדם במשבר. שר החוץ היפני זימן את שגריר אלג'יריה ודרש ממנו הסברים על מבצע השחרור.

שדה הגז מולכד במטעני נפץ .(מקור: יו טיוב)
שדה הגז מולכד במטעני נפץ .(מקור: יו טיוב)

מקורות בממשלת בריטניה מוסרים שהם מנסים לברר מה עלה בגורל עד עשרים אזרחים בריטיים, וכי הם מתכוננים לחדשות רעות.

שר התקשורת של אלג'יריה, מוחמד סעיד, אמר שהכוחות נאלצו לפעול אחרי כישלון המשא ומתן עם החוטפים, שאיימו לפוצץ את המתקן. לדבריו לוחמים רבים נהרגו במבצע בשדה הגז. פקידים אלג'ירים אומרים, שמאחורי המתקפה עומד ארגון הקשור לאל-קעידה שעם אנשיו נמנים אזרחי מצרים, אלג'יר וטוניסיה. אלג'יריה אומרת שלא תנהל משא ומתן עם הטרוריסטים עד לסיום המשבר.

שר הפנין הצרפתי, מנואל ואל, אמר ששני עובדים צרפתים שבו בשלום מאלג'יריה, והוסיף, שצרפתים "מעטים מאוד" שהו בשדה הגז. "יש לנו חדשות משניים שחזרו. בנוגע לשניים אחרים, אם יש כאלה, אין לנו יותר מידע בשלב זה ואנו מקווים לדעת יותר במשך היום", אמר ואל. מקור דיפלומטי בריטי אמר שלא נודע להם מאלג'יריה שמשבר בני הערובה הסתיים.

מנהיג המיליציה שביצעה את החטיפה, בלמוכתר (מקור: יו טיוב, אל-ג'זירה)
מנהיג המיליציה שביצעה את החטיפה, בלמוכתר (מקור: יו טיוב, אל-ג'זירה)

אנשי "בריגדת רעולי הפנים" אמרו שהם חטפו את עובדי שדה הגז ביום רביעי כדי לנקום באלג'יריה על שהיא מניחה לצרפת להשתמש במרחב האווירי שלה לתקיפת המורדים בצפון מאלי, אולם מומחי ביטחון טוענים שהפשיטה הזאת תוכננה זה מכבר. לדברי שר הפנים האלג'ירי, החוטפים הגיעו מלוב.

לדברי החוטפים, המתקשרים עם העולם באמצעות כלי תקשורת במאוריטניה, הם מונים תריסרים, חמושים במרגמות וטילי אוויר קרקע, ומלכדו את שדה הגז במטעני נפץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן