Skip to content

יהדות התורה תמחק המילה ברכות מהקריאה להצביע ג'

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קבע כי "קריאת הקודש" של 28 הרבנים הבכירים של יהדות התורה מברכת את מי שיצביע ג' בפריון, אריכות ימים ופרנסה, בניגוד לחוק. מנכ"ל חדו"ש: "השופט הבהיר שגם גדולי התורה אינם מעל החוק וגם להם אסור לחלק ברכות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין הורה היום ליהדות התורה למחוק את הברכות מ"קריאת הקודש" של 28 גדולי התורה של המפלגה להצביע ג'. זאת, בעקבות עתירת עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון . רובינשטיין קובע כי ברכת הרבנים למצביעים ג' כי יזכו ב"בני, חיי ומזוני" (בנים, אריכות ימים ופרנסה) מהווה עבירה על איסור הברכות בחוק הבחירות. הוא מורה בהחלטתו כי את האמירה "יתברכו" יש לשנות ל"שיזכו" ובנוסף את המילים "בכל הברכות ממקור הברכות" שהופיעו במודעה המקורית יש לשנות ל "שיזכו בכל הטוב ממקור השפע".

חוק הבחירות קובע כי "כל המשדל אדם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם נדר או הבטחה להעניק ברכה דינו מאסר חמש שנים או קנס".

"קריאת הקודש" שניסוחה שונה ע"י יו"ר ועדת הבחירות
"קריאת הקודש" שניסוחה שונה ע"י יו"ר ועדת הבחירות

מדי מערכת בחירות מפרסמים גדולי התורה של יהדות התורה קריאה על החוב הקדוש ללכת להצביע ג'. השבוע פורסמה הקריאה הזו בביטאוני המפלגה החרדית האשכנזית תחת הכותרות "קריאת קודש"  ו"מי לד' אלינו". על המודעה חתומים 28 רבנים בכירים ובין היתר מנהיגי דגל התורה הרבנים אהרון לייב שטיינמן וחיים קניבסקי וכן מנהיגי אגודת ישראל האדמו"רים מגור, ויז'ניץ ובעלז.

המודעה מסתיימת באמירה "הננו תפילה להשי"ת כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג' לכנסת, יתברכו בבני חיי ומזוני ובכל הברכות ממקור הברכות".

מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב כתב בעתירה כי להבטחה לבנים, אריכות ימים ופרנסה, "יש ערך ומשקל מיוחד באזני המאזינים והקוראים, המאמינים בכוחם של המבטיחים והמעתירים תפילות לחולל נפלאות במרומים ולהביא באורח על-טבעי להתגשמות ברכות אלה בחייהם של הנזקקים".

ב-2003 פסלה ועדת הבחירות תשדיר ובו ברכה מתונה בהרבה של זקן המקובלים יצחק כדורי:  "מי שברך את אבותינו אברהם יצחק ויעקב הוא יברך וישמור ויעזור לכל אשר בוחרים אהבת ישראל". בג"ץ אישר את הפסילה. רגב כותב, כי לאור הדרג הבכיר של הרבנים בהם מדובר בעתירה הנוכחית "נודעת חומרה יתרה להפרת הוראת החוק הנ"ל בעת הזאת, במודע ובכוונת מכוון, כדי לשדל מצביעים להצביע עבור המשיבה".

הרב רגב בירך על ההחלטה והוסיף כי ה"שופט רובינשטיין הבהיר שגם גדולי התורה אינם מעל החוק וגם להם אסור לחלק ברכות". יצוין, כי לפני שבועיים נאלצה ש"ס בעקבות עתירת חדו"ש להסיר מאפליקציית מרן שהפיצה לסמארטפונים את האפשרות לקבל ברכה אישית ממנהיג המפלגה הרב עובדיה יוסף.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן