Skip to content

אובמה: מרחץ הדמים באלג'יריה, באשמת האסלאמיסטים

במערב מסרבים להטיל את אשמת מרחץ הדמים בשדה הגז על אלג'יריה וצבאה. פאנטה מבטיח: נפעל עם אלג'יריה לגיבוש גישה אזורית לפעולה נגד הטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלג'יריה ומדינות המערב עדיין מלקקות את פצעי הכישלון הנורא של ניסיונות החילוץ של בני הערובה בשדה הגז, אבל נשיא ארה"ב כבר הספיק להסביר מי בדיוק אשם בכך. ברק אובמה הודיע אתמול כי האשמה מוטלת כולה על כתפי הקיצונים המוסלמים שהשתלטו על השדה והחזיקו בו עשרות בני ערובה מהמערב.

תזכורת נוספת לאיום. אובמה (צילום: אתר הבית הלבן)
תזכורת נוספת לאיום. אובמה (צילום: הבית הלבן)

אובמה הצהיר אתמול, כי "ההתקפה היא תזכורת נוספת לאיום שמהווים אל-קאעידה וקבוצות קיצונין אחרות בצפון אפריקה". הוא הוסיף והודיע כי "בימים הקרובים, נישאר בקשר הדוק עם ממשלת אלג'יריה כדי להבין טוב יותר מה התרחש וכדי שנוכל לפעול יחד כדי למנוע טרגדיות דומות בעתיד". אובמה אמר כי ארצות הברית מוכנה לספק כל סיוע לאלג'יריה בעקבות הפיגוע. 

משבר בני הערובה בשדה הגז באלג'יריה הסתיים במרחץ דמים כשהמחבלים רצחו את כל שבעת בני הערובה הזרים שנותרו בידיהם לאחר שכוחות הצבא הסתערו על המיתחם. משרד הפנים האלג'ירי הודיע כי במהלך המשבר נהרגו בסך הכול 21 בני ערובה במיתחם שבלב מדבר סהרה.

בינתיים, הודיעה חברת הנדסה יפנית כי עשרה מעובדיה היפניים וכן שבעה עובדים נוספים בעלי אזרחויות זרות, עודם נעדרים. משרד החוץ המאלזי פרסם הודעה שלפיה שניים מוך שבעת הנעדרים הלא-יפניים הם ממאלזיה וכן שיתכן כי אחד מהם אינו בין החיים. שלושה מאלזים נוספים שעבדו במיתחם נותרו בחיים.

שלטונות אלג'יריה פרסמו נתונים שלפיהם בפעולת הצבא שוחררו 685 עובדים אלג'יראים וכן 107 עובדים זרים ואילו 32 מהחוטפים נהרגו. החוטפים, בהנהגת המחבל האלג'ירי מוכתר בלמוכתר, שבעבר נמנה על בכירי אל-קאעידה בצפון אפריקה, רצח בעצמו שני אנשים באוטובוס שעליו השתלט, טרם לקח הכוח שעליו פיקד מאות בני ערובה מקרב העובדים בשדה הגז אין אמינאס. הארגון בראשות בלמוכתר תבע את הסתלקות כוחות צרפת מהמדינה השכנה, מאלי, כתנאי לשחרור בני הערובה. רשת הטלוויזיה הממלכתית באלג'יריה מסרה כי בפעולת החילוץ נהרגו 11 מהמחבלים על ידי צבא אלג'יריה ואילו שבעה אזרחים זרים הוצאו להורג על ידי החוטפים.

ואולם, למרות תוצאותיו הקשות של מבצע החילוץ, שנכשל לחלוטין, סירבו נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ושר ההגנה של ארה"ב, ליאון פאנטה, להטיל את האשמה על אלג'יריה. הולנד אמר בתגובה כי תגובתה של ממשלת אלג'יריה הייתה "ראויה ביותר", בהתחשב בעובדה שהיה מדובר ב"טרוריסטים נחושים וקרי דם שהיו מוכנים לרצוח בני ערובה". פאנטה הוסיף: "הם נמצאים באיזור ההוא, הם מבינים את האיום הטרוריסטי…חשוב שנמשיך לעבוד איתם (עם האלג'ירים) כדי לפתח יחד גישה אזורית". 

המתקפה על שדה הגז בסהרה הייתה הגדולה ביותר מאז הפיגוע ההמוני במומבאיי והמשמעותית ביותר שבוצעה על ידי ארגון המזוהה עם מטרות הג'יהאד העולמי מאז תפסו ארגונים דומים את התיאטרון במוסקבה בשנת 2002 ואת בית הספר בבסלאן בשנת 2004 – שני אירועים שהסתיימו במרחץ דמים של מאות הרוגים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן