Skip to content

הבית היהודי נקנס ב-78,000 שקל על הפרת צו

למרות צו המניעה שקיבלה, מפלגת הבית היהודי לא הסירה את כל כרזות "חזקים ביחד". "רשימת מועמדים לכנסת אינה יכולה להקל ראש בצוי מניעה הניתנים על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית ולהפרם, גם אם אינה מסכימה עם תוכנם", קבע היום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין. "הציות לחוק ולהוראות בתי המשפט צריך להיות נר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נפתלי בנט ומפלגתו התעלמו מהוראת יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, להסיר את כרזות התעמולה "חזקים ביחד", שבהן מופיעות תמונותיהם של נתניהו ובנט ביחד – וזה עלה למפלגה ביוקר. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, החליט היום להטיל קנס בסך של 72 אלף ש"ח על מפלגת הבית היהודי, מאחר ולא פעלה להסיר את הכרזות האלה כפי שנדרשה.

הכרזה שבגללה נקנסה מפלגת הבית היהודי
הכרזה שבגללה נקנסה מפלגת הבית היהודי

ביום חמישי האחרון עתרה רשימת 'הליכוד ביתנו' ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטין, בדרישה להורות למפלגת הבית היהודי להסיר את תמונות הקמפיין בהן מוצגים יחד ראש הממשלה נתניהו יחד עם נפתלי בנט.

ביום שישי חייב יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, את רשימת הבית היהודי  להוריד את כל שלטי החוצות של "חזקים ביחד", עד השעה 1 בצהריים. רובינשטיין קיבל את עמדת הליכוד לפיה נועדו המודעות והכרזות הללו לגנוב את דעתם של הבוחרים מגוש הימין וליצור רושם כאילו ראש הממשלה נתניהו פונה כביכול לאזרחים להצביע לבית היהודי. הוא קבע כי המודעות עלולות ליצור את הרושם המוטעה שהמפלגות חברו יחדיו ורצות יחדיו לכנסת, או שישנה הסכמה בינהן.

אלא שלליכוד התברר כי לא כל המודעות הוסרו ובתלונה חוזרת שהגיש לוועדת הבחירות טען הליכוד כי הבית היהודי התעלם מההוראה והשאיר את המודעות על כנן. הליכוד ביקש לקבוע כי מדובר בביזיון בית המשפט.

בהחלטת השופט רובינשטיין נקבע כי רשימת הבית היהודי "הפרה את צו המניעה, הן באשר לשלטי החוצות והן באשר לפרסומים ברשת האינטרנט. התנהלותה של המשיבה מעלה תחושה של ניסיון למסמס את צו המניעה". השופט רובינשטיין קבע עוד כי גם אם לוקחים בחשבון את גורם השבת שנכנסה, אין זה מבטל את התחושה כי נעשה ניסיון למסמס את צו המניעה.

"רשימת מועמדים לכנסת אינה יכולה להקל ראש בצוי מניעה הניתנים על ידי יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית ולהפרם, גם אם אינה מסכימה עם תוכנם", כתב השופט רובינשטיין בהחלטתו. "הציות לחוק ולהוראות בתי המשפט צריך להיות נר לרגלי כל מי שרואה עצמו חבר בכנסת ישראל". יו"ר ועדת הבחירות קבע גם כי אין זו הפעם הראשונה שבה מפלגת הבית היהודי מפרה את הוראות חוק הבחירות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן