Skip to content

העירייה מצפצפת על החוק? התושבים יוכלו לתבוע

תושבים יוכלו מעתה ליזום פתיחת הליך פלילי נגד האחראים ברשות המקומית. במקרים בהם עיריות אינן מקיימות הוראות חוק או הכרעות בית המשפט, עלולים עובדי עירייה האחראים על מפגעים שונים, כמו זיהום או פגיעה באיכות המים – לעמוד לדין פלילי אישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות עובדי עירייה בחמש עיריות ומועצות מקומיות הופתעו החודש, לאחר שהמשטרה הודיעה להם כי נפתחה נגדם חקירה פלילית. הסיבה: העיריות לא פעלו להנגיש מקומות ציבוריים בתחומן למעבר נכים. הפנייה להליך פלילי אינה ייחודית רק לעבירה על חוק הנגישות, אלא אפשרית במספר רב של מקרים, שבהם עיריות אינן מקיימות הוראות חוק או  הכרעות בית המשפט. עקב כך, עלולים עובדי עירייה האחראיים על מפגעים שונים, כמו זיהום, או פגיעה באיכות המים – לעמוד לדין פלילי אישי..

לדברי עו"ד ניר יסלוביץ', המתמחה במשפט פלילי ובעבירות צווארון לבן, העמדת עובדי ציבור לדין אישי הינה מגמה של שינוי. "מדובר בסוג של תקדים – מפני שזו הפעם הראשונה שבה מתנהלת בארץ חקירה פלילית נגד בכירי רשות מקומית בגין אי קיום חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות".

אשפה (צילמה: שרית פרקול)
אפשר לתבוע בגין מפגעים שונים כאשר לא מתקיימות הוראות חוק או הכרעות בית המשפט (צילמה: שרית פרקול)

עד לאחרונה היה מקובל לחשוב כי ראש מועצה או עירייה משלם את מחיר מחדליו בקלפי, ויחד עימו מסתלקים גם ראשי האגפים במועצה המקומית שלא עושים את תפקידם כראוי. האפשרות והשכיחות לתביעה פלילית נגד ממלאי תפקידים, בשל תפקודם הלוקה בין בחירות לבחירות – טורפות את הקלפים.

"העובדה שעובדי ציבור בכירים חשופים כיום להעמדה למשפט פלילי ולתשלום קנסות כספיים באופן אישי, היא בעלת משמעות מרתיעה ברורה", אומר עו"ד יסלוביץ'. "ככל שהידיעה על אפשרות להעמדה פלילית תרווח בציבור, וככל שייעשה בה שימוש רב יותר, כך ידאגו ראשי העיריות ובעלי התפקידים העובדים תחתיהם, למלא את תפקידם כשורה, ולא יראו בפרק הזמן בין בחירות לבחירות, כמגרש בו אין דין ואין דיין".

1 Comment

  1. איש במרכז הארץ
    24 בינואר 2013 @ 11:49

    נהדר!!!

    אני מתכוון לתבוע את העיריה על מחדליה שחוזרת ונשנית שוב ושוב ושוב, לא טרחו לטפל במפגעים
    בייחוד על המדרכות יש מלא מכשולים !!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן