Skip to content

אלוף פיקוד דרום טל רוסו פורש מצה"ל

אלוף סמי תורג'מן יחליפו בתפקיד. על סבב המינויים עליו החליט גנץ והוא אושר אמש על ידי ברק. רוסו פורש לאחר 35 שנות שירות ומחשב ומוערך מאוד בקרב ישובי עוטף עזה ובצה"ל. הוא מתעתד להיכנס לעשייה חברתית למען העדה האתיופית . מחליפו של תורג'מן יהיה גיא צור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, פורש מצה"ל, כך מסר אמש (ראשון), דובר צה"ל. תחתיו יתמנה האלוף סמי תורג'מן. בהודעה נמסר כי  שר הביטחון, אהוד ברק, אישר את החלטתו של הרמטכ"ל, בני גנץ, על מינויים של תורג'מן לתפקיד אלוף הפיקוד במקום רוסו ואת מינויו של תא"ל גיא צור, שיקבל דרגת האלוף כמחליפו של תורג'מן כמפקד זרוע היבשה. נודע כי רוסו מתכוון לפנות לעשייה חברתית למען בני העדה האתיופית. 

אלוף טל רוסו (צילום: דו"צ)
פרישת ברק האיצה את סבב המינויים. אלוף טל רוסו (צילום: דו"צ)

החלטת ברק למנות את אלוף גדי אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל הייתה זו שהאיצה וסללה את דרכו של רוסו לפרוש מצה"ל. רוסו, שראה עצמו מועמד לתפקיד סגן הרמטכ"ל, החליט לפרוש מהצבא לאחר 34 שנות שירות. הרמטכ"ל ושר הביטחון האיצו את ההחלטה על סבב המינויים הנוכחי גם לנוכח החלטתו של ברק לפרוש מהחיים הפוליטיים לאחר הבחירות.

בחודש הבא ימלאו שנתיים לכניסתו של גנץ לתפקיד הרמטכ"ל. על פי החוק זו תהיה שנתו האחרונה בתפקיד. בשל כך, תישאר רק שנה אחת לכהונה עבור סגן הרמטכ"ל הטרי, אלוף אייזנקוט, שנכנס זה עתה לתפקידו. במערכת הביטחון סבורים שכדי להכשיר מהלך בריא בבחירת הרמטכ"ל הבא של צה"ל יש להאריך את כהונתו של רא"ל גנץ בשנה נוספת לארבע שנות כהונה, דבר המקובל בדרך כלל,  ובכך לאפשר מינוי סגן נוסף לרמטכ"ל.כך גם תינתן שהות להכשיר את אייזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. 

אלוף פיקוד דרום החדש, סמי תורג'מן (צילום: דו"צ)
אלוף פיקוד דרום החדש, סמי תורג'מן (צילום: דו"צ)

האלוף רוסו מוערך מאוד בצה"ל ובקרב ישובי עוטף עזה. הוא הוביל רק לפני כחודשיים את מבצע עמוד ענן ונחשב לקברניט ההקמה של גדר המערכת בגבול מצרים בפרקי זמן מהירים בשל הצורך הביטחוני.

מחליפו, סמי תורג'מן, שימש עד למינוי החדש כמפקד זרוע היבשה, ושירת בעברו גם כמג"ד שריון בעוצבת הברזל, כמפקד אוגדת עמוד האש ועוצבת געש וכראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים. תורג'מן  עלה ארצה ממרוקו עם הוריו כשהיה בן חצי שנה. הוא נשוי ואב לחמישה, בעל תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ובעל תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.  

מפקד זרוע היבשה החדש, תא"ל גיא צור (צילום: דו"צ)
מפקד זרוע היבשה החדש, תא"ל גיא צור (צילום: דו"צ)

מחליפו בתפקיד מפקד זרוע היבשה, תא"ל גיא צור, התגייס לחיל השריון ובין תפקידיו שימש כמג"ד בחטיבת ברק, פיקד על חטיבה 401 וכראש מטה בפיקוד דרום. ב-2007, נכנס צור לתפקיד מפקד מרכז האימונים הלאומי בצאלים. הוא הוביל שדרוג חסר התקדים באימונים של כוחות המילואים והסדיר במתקן עליו פיקד. לאחר כהונה בצאלים שובץ צור לתפקיד שאינו מבצעי או פיקודי, כראש חטיבת התכנון באגף התכנון. בתפקידו החדש צפוי צור להמשיך בהכנת צבא היבשה לאפשרות של מלחמה בצפון או למבצע עתידי ברצועת עזה, בדגש על מוכנות האוגדות המתמרנות, מיומנותן וכשירותן לתכניות האופרטיביות.  מינוייהם של תוג'מן וצור צפוים להיכנס לתוקף תוך מספר שבועות מהיום.

.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן