Skip to content

הפרקליטות תבדוק אם רדיו קול ברמה עבר עבירה פלילית

עמותת חדו"ש פנתה היום ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה לנקוט סנקציות נגד תחנת הרדיו התורנית הספרדית קול ברמה, לאחר שהתחנה הפרה את הוראות הרשות השנייה ושידרה במוצ"ש את שעורו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף בלי לצנזר את תעמולת הבחירות, שכללה התקפות חריפות שלו על "הבית היהודי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה תבדוק האם תחנת הרדיו "קול ברמה", אשר שידרה את שיעורי הרב עובדיה יוסף בלי לצנזר את ההתקפות על "הבית היהודי" – עברה עבירה פלילית. כך הודיע היועץ המשפטי לממשלה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין. במקביל תבדוק הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה האם עברה תחנת הרדיו "קול ברמה" על ההנחיות האוסרות לשדר תעמולת בחירות.

במקביל הטילה ועדת הבחירות המרכזית תשלום הוצאות של 37 אלף שקלים על ש"ס. זאת, לאחר שיו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין, קבע כי ש"ס חילקה קמעות וברכות למרות איסור מפורש בחוק, ולמרות שהשופט אסר עליהם כבר בעבר לעשות זאת. השופט רובינשטיין הטיל על ש"ס לשלם גם 1,000 שקל הוצאות לאזרחית שהגישה את התלונה נגד ש"ס.

השתלח בבית היהודי. הרב עובדיה יוסף (צילום: ויקיפדיה)
השתלח בבית היהודי. הרב עובדיה יוסף (צילום: ויקיפדיה)

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון פנתה היום ליו"ר ועדת הבחירות בבקשה לנקוט סנקציות כנגד תחנת הרדיו התורנית הספרדית קול ברמה. זאת, לאחר שהתחנה הפרה את הוראות הרשות השנייה, ושידרה במוצאי שבת האחרון את שעורו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף בלי לצנזר את תעמולת הבחירות, שכללה התקפות חריפות שלו על "הבית היהודי".

כזכור, תקף אז הרב עובדיה יוסף את מפלגת הבית היהודי ואמר: "קוראים אותם 'הבית היהודי', זה לא בית של יהודים, זה בית של גויים, הם רוצים לעקור את התורה, לעשות נישואים אזרחיים, אסור לבחור בהם, אלה דתיים אלה? מי שבוחר בהם הוא כופר בתורה".

לפני שבועיים התלוננה חדו"ש בפני ועדת הבחירות כי תחנת "קול ברמה", ובין היתר שעורו של הרב יוסף, המשודר בה מדי מוצאי שבת, הפכו למוקד קבוע של תעמולת הבחירות. יום לאחר הגשת התלונה של חדו"ש הורתה הרשות השנייה לתחנה לשדר את שיעוריו של הרב יוסף בשיהוי ולמחוק מהם את תעמולת הבחירות. השופט רובינשטיין הודיע שהוא רושם לפניו הוראה זו, ועל בסיסה הוא נמנע מלהוציא צווי מניעה נגד התחנה.

בשבוע שעבר לא עמדה הוראת הרשות השנייה למבחן בשל מחלתו של הרב יוסף. אבל במוצ"ש האחרון ניצל, כאמור, הרב עובדיה יוסף, את שעורו – להתקפה חריפה על סיעת "הבית היהודי".

מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב כתב בתלונה: "התברר ש'קול ברמה' המשיכה להפר את האיסור על תעמולת בחירות תוך זלזול מופגן, הן בהוראות החוק, הן בהחלטת כבוד יו"ר הועדה והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, והן בהנחיות הרשות השנייה". רגב מציין שהחוק קובע קנס מוגדל לעבירות אלה ומבקש מרובינשטיין "לשקול את הצעדים והפעולות שיש בסמכותו לנקוט לאור ההפרה הבוטה".

רגב הוסיף ואמר כי "מערכת הבחירות האחרונה הוכיחה מעל לכל ספק ש'קול ברמה' מתפקדת כתחנת רדיו מפלגתית של ש"ס. יש לקוות שבעקבות ההפרות הרבות של חוק תעמולת הבחירות יינקטו נגדה סנקציות חמורות מספיק שיזכירו לה שחוקי הבחירות חלים גם עליה. לאור החריגות החוזרות ונשנות, ספק אם היה מקום להעניק זיכיון להפעלת תחנת רדיו ל"קול ברמה". יהיה צורך לשקול האם הוא אינו הפעלת התחנה אינה סותרת את האיסור על תעמולה מפלגתית גם מעבר לתקופת הבחירות".

בתגובת קול ברמה נטען, כי שידור התורה השבועי של הרב עובדיה יוסף לא נעשה בשידור חי, אלה בשידור מושהה של כדקה וכי בכל עת שבה נשמעה קריאה להצביע בעד רשימת ש"ס – לא שודרה הקריאה במסגרת השידור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן