Skip to content

ניצני מרידה באריתריאה

כמאתיים חיילים השתלטו על משרד התקשורת וכפו על הקריין לשדר קריאה לשחרור אסירים פוליטיים. מדווח כי בתו של הנשיא הרודן מוחזקת כבת ערובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיווחים ראשונים על ניסיון להפיכה צבאית באריתריאה: כמאתיים חיילים ושני טנקים הקיפו את בניין משרד התקשורת באסמרה הבירה, כך מסרו מקורות דיפלומטיים. רשת אל-ג'זירה מוסרת מפי קצין מודיעין אריתריאי, שהחיילים כפו על מנהל הטלוויזיה הממלכתית לשדר בקולו דרישה לשחרור האסירים הפוליטיים. כמו כן ישנם דיווחים כי בתו של הנשיא אפווארקי, שעובדת בתחנה, וכן סגן שר התקשורת מוחזקים כבני ערובה.

נשיא אריתריאה, איזאייס אפאוורקי

 שגריר אריתריאה באו"ם אמר בתגובה: "אין שום בעיה, הכול שקט. הכול ייפתר".

אין סימנים ברורים לכך שמדובר בניסיון להפיל את ממשלת אריתריאה, המונהגת על ידי הנשיא איזאייס אפאוורקי, 66, זה שני עשורים. אריתריאה נחשבת לאחת הדיקטטורות האכזריות בעולם, ומוקעת בקביעות על ידי ארגוני זכויות אדם בין-לאומיים ועל ידי משרד החוץ האמריקני.

בשנת 2009 הטילה מועצת הביטחון של האו"ם אמברגו על אריתריאה, בטענה שממשלתה מממנת ומחמשת את מורדי אל-שבאב בסומליה.

בשנה שעברה העריך האו"ם כי בין 5,000 לעשרת אלפים אסירים פוליטיים מוחזקים במדינה השוכנת בקרן

בת הנשיא, בת ערובה?
בת הנשיא, בת ערובה?

אפריקה, שארגוני זכויות אדם מאשימים אותה בעינויים ובהוצאות להורג בלא משפט. אריתריאה, שהכריזה על עצמאות מאתיופיה אחרי מלחמה ארוכה ועקובה מדם, היא מהמסוגרות באפריקה ומגבילה כניסת כתבים זרים.

[related-posts]

לדברי גולים מהמדינה הנמצאים באתיופיה, גוברת אי-שביעות רצון בקרב חיילי המדינה, בפרט בגלל קשיים כלכליים. "המצב הכלכלי החמיר לאחרונה והרע את היחסים בין הממשלה לחיילים," אמר אחד הגולים. מבקשי מקלט אריתריאים החיים בישראל הביעו תקווה כי ההפיכה תצליח ושלטונו של אפאוורקי יגיע לסופו.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן