Skip to content

5,656,705 בעלי זכות בחירה יכריעו היום את גורל המדינה

השנה יש גידול של יותר משבעה אחוזים במספר בעלי זכות ההצבעה, ושל 9% במספר הקלפיות המוצבות ברחבי הארץ. המצביעים יצטרכו להכריע בין 32 מפלגות המתמודדות בבחירות. הקלפיות תהיינה פתוחות עד השעה 22:00 ברוב היישובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

5,656,705 אזרחים בעלי זכות בחירה יוכלו היום להכריע את גורלה של המדינה ולממש את זכותם הדמוקרטית ב-10,132 קלפיות שנפתחו ברחבי הארץ. המצביעים יצטרכו להכריע בין 32 מפלגות המתמודדות בבחירות. הקלפיות תהיינה פתוחות עד השעה 22:00 ברוב היישובים.

השנה יש גידול של יותר משבעה אחוזים במספר בעלי זכות ההצבעה, ושל 9% במספר הקלפיות המוצבות ברחבי הארץ. "הכל מוכן וערוך ומה שנותר זה שאזרחי ישראל יבחרו ויקבעו את עתידנו לארבע השנים הקרובות", אומרת מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס.

תעמולת בחירות בתוך הקלפי. נתניהו (צילם: יוסי זמיר)
תעמולת בחירות בתוך הקלפי. נתניהו (צילם: יוסי זמיר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע הבוקר קצת אחרי השעה 7, בבית ספר "פולה בן גוריון" בירושלים. הוא הגיע ביחד עם רעייתו שרה ועם שני בני – וחרף האיסור על תעמולת בחירות בתחומי הקלפי, שלף את פתק הליכוד ביתנו, "מחל", מתוך מעטפת ההצבעה, והציג אותו לעיני הצלמים. "היום יום מעונן ולא גשום", אמר נתניהו, "אבל אנחנו רוצים גשמים של פתקי מחל. זה טוב למדינת ישראל. אני כל הזמן אומר שהליכוד ישראל ביתנו מייצגת את כל העם ובמקרה הזה מייצגת את כל המשפחה. כל מי שרוצה שישראל תצליח שיצביע למפלגה אחת גדולה".

בנו של ראש הממשלה, יאיר, אמר: "אנחנו קוראים לכל הצעירים לבוא לשים מחל, אפילו אם זה פחות אופנתי" ונתניהו הוסיף: "וגם הכיפות הסרוגות".

"להצביע למען מדינה חופשית, דמוקרטית ויפה". שמעון פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"להצביע למען מדינה חופשית, דמוקרטית ויפה". פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)

נשיא המדינה, שמעון פרס, הצביע בקלפי של ביה"ס התיכון לאמנויות בירושלים. מיד לאחר ההצבעה נשא נשיא המדינה דברים ואמר: "ברצוני לאחל לכל המועמדים בהצלחה בבחירות, ולפנות לכל האזרחים לצאת הבוקר ולהצביע. ביום רגיל אזרחים הם הפונים אל המדינה, היום המדינה מבקשת מהאזרחים צאו להצביע. במשך 65 שנות קיומה של מדינת ישראל עברה המדינה 7 מלחמות אך מעולם לא איבדה את צביונה הדמוקרטי. היום זוהי חגיגה לדמוקרטיה".

"בודאי שאני מתערב. הצבעתי!" שמעון פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)
"בודאי שאני מתערב. הצבעתי!" שמעון פרס (צילום: משה מילנר/לע"מ)

הנשיא אמר בסוף דבריו: "כולם יכולים להתלבט לגבי מי להצביע, אבל אין התלבטות לגבי עצם קיום ההצבעה. היום כל אזרח חייב להתגאות בארצו ולהצביע."

בתשובה לשאלה האם התלבט מאחורי הפרגוד, ענה פרס: "כולם צריכים להתלבט לגבי מי להצביע אבל לא לגבי עצם ההצבעה". כאשר נאמר לו כי טוענים כלפיו שהתערב במערכת הבחירות אמר הנשיא: "ודאי שאני מתערב, הצבעתי. זו לא התערבות?"

יחימוביץ': רק מנדטים מעטים מפרידים

יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', תצביע בשעות הבוקר בקלפי הסמוכה לביתה ברחוב גאולה בתל-אביב, ולאחר מכן תצטרף לפעילי מפלגתה. הבוקר שיגרה יחימוביץ' מכתב בדואר האלקטרוני לתומכיה ובו כתבה: "למרות שכולם כבר עוסקים בטקס ההכתרה של ביבי, רק מנדטים מעטים מפרידים בין האפשרות שאנחנו נרכיב ממשלה ובין הרכבתה בידי נתניהו. אנחנו מזהים סחף גדל והולך של מתלבטים ומתלבטות לכיווננו".

משכימי המצביעים בתל אביב (צילום: ליאור גרונדמן)
משכימי המצביעים בתל אביב (צילום: ליאור גרונדמן)

"אחוזי התמיכה בנתניהו צונחים והוא חלש מתמיד. זו עובדה. הסבירו לחבריכם שלא יבזבזו את הקול החשוב שלהם על מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה, או על מפלגות אופנה שרק קמו והן כבר בדרך לנתניהו, להיות לו עלה תאנה למדיניות הרסנית. קול להן הוא קול לנתניהו וליברמן. הפתק אמת בקלפי הוא פתק  נגד היאוש והתבוסתנות ובעד התקווה".

גלאון: קול חד וברור

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, שיגרה הבוקר לתומכיה מכתב בדואר האלקטרוני: "ניהלנו מערכת בחירות נקייה ואמיצה – כאשר אמרנו בקול חד וברור שאנחנו השמאל של ישראל, וכאשר הובלנו את הקול הבטוח נגד ביבי. האומץ שהצגנו במערכת הבחירות, הערכים שאנחנו מייצגים והנבחרת המעולה שלנו – כולם חיזקו אותנו בסקרים משבוע לשבוע. עתה אנחנו נלחמים על המנדט השביעי והשמיני – ואף מעבר לכך. עכשיו כל שנותר לנו לעשות, הוא לסמוך עליכם שתצאו מהבית ותחזקו את מרצ. שתבטיחו כאן שמאל גדול מול הימין".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)
נלחמת על המנדט השביעי והשמיני. יו"ר מרצ, זהבה גלאון (צילום: ציפי מנשה)

הרבה מתלבטים בין לבני למפלגה אחרת

בישורת האחרונה של קמפיין התנועה של ציפי לבני, ערכו ראשי התנועה אמש שיחות טלפון עם מתלבטים במאמץ להטות את קולותיהם אליהם. בתנועה טענו כי מהבדיקות האחרונות שנערכו עולה כי שמונים אחוז מהמתלבטים מתלבטים בין התנועה בראשות לבני לבין מפלגה אחרת, חלקם הצביעו לקדימה בבחירות 2009.

לציפי לבני נוספה הבוקר שמחה לחגיגת הבחירות. מועמדת מס' 9 ברשימתה, מירב כהן, ילדה הבוקר – ולבני התקשרה אליה וברכה אותה ואת יובל בעלה על לידת בתם. "מירב נשמעת מאושרת וקורנת. היא סיפרה על הלידה ועל התינוקת המקסימה. התינוקת הרכה היא התינוקת של כולנו", סיפרה לבני.

לפיד: באנו לשנות

יו״ר יש עתיד יאיר לפיד הצביע הבוקר בקלפי ליד ביתו בתל אביב עם אשתו ליהיא ובנו יואב.

ב"יש עתיד" הושלמו ההכנות לבחירות. באיגרת ששיגר לפיד לתומכיו נאמר: "יש עתיד היא מפלגתו של מעמד הביניים הישראלי. באנו לשנות כדי שיהיה כאן אחרת. שיהיה שוויון בנטל, שכולם ישרתו וכולם יעבדו. שזוג צעיר יצליח לקנות דירה והיא לא תהיה חלום בלתי מושג. שהילדים של כולנו יקבלו חינוך טוב, בכיתות לא צפופות. שיוקר המחיה לא יהפוך את הצרכים הבסיסיים ביותר שלנו למותרות. שכספי המיסים של כולנו לא יממנו ממשלות מנופחות ושרים בלי תיק ובלי עבודה. באנו לשנות כדי שלא רק אתם תתנו, וכדי שגם אתם תקבלו".

מופז: לבחור בניסיון ובשיקול הדעת

יו"ר קדימה, שאול מופז, הצביע הבוקר  בקלפי ליד ביתו שבכוכב יאיר. מופז: "היום הזה חשוב מאוד למדינת ישראל. אנחנו בטוחים ש'קדימה' תביא תוצאה טובה בבחירות. מי שרוצה לבחור בביטחון, בניסיון ובשיקול דעת צריך להצביע 'קדימה'. השמאל הוא חסר ניסיון והימין חסר אחריות. 'קדימה' היא מפלגת מרכז אמיתית שתהיה הפתעת הבחירות. מי שרוצה להיות שותף להפתעת הבחירות מוזמן להצביע 'כן' לקדימה".

יו"ר הכנסת ריבלין הצביע הבוקר בקלפי הסמוכה לביתו בירושלים. ריבלין קרא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע, לדבריו: " לצערי, הציבור הישראלי איבד את האמון ביכולת שלו להשפיע על סדר היום. צריך לזכור שזהו היום החשוב ביותר בדמוקרטיה הפרלמנטרית. ביום הזה קובע הציבור מי יהיו נציגיו בארבע שנים הקרובות ומי ישפיע על גורלו. אין לאף אזרח את הפריווילגיה להשתמט מהצבעה ביום זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן