Skip to content

אחוזי ההצבעה עולים, אבל לא בכל הארץ

למרות מערכת הבחירות המשמימה, שליוותה אותה תחושה כבדה של אין שום דרך לשנות, איזורי הקלפיות בתל אביב הם מוקדי עלייה לרגל. עד שתיים בצהריים הצביעו 38.14 אחוז מהקולות וזה ניכר בשטח. במטה הליכוד ברמת גן מתחילים להילחץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדברים על אחוזי הצבעה גבוהים יותר מהמקובל, יחסית לבחירות קודמות ובשטח זה בהחלט נראה כך. עד שמונה בערב הצביעו כ-64 אחוז מהקולות לעומת כ-60 אחוז בבחירות הקודמות, כך מדווחים מוועדת הבחירות המרכזית. לא רע. למרות מערכת הבחירות המשמימה, שליוותה אותה תחושה כבדה של אין שום דרך לשנות, איזורי הקלפיות בתל אביב הם מוקדי עלייה לרגל. התורים פשוט לא מרתיעים את הבוחרים. מעולם לא ראיתי כזו נחישות בתור לקלפי.

עכשיו מתברר שאכן אחוזי ההצבעה עולים, אבל לא בכל מקום. דווקא במעוזי השמאל במרכז הארץ ניכרת תנועה ערה של מצביעים אבל לא בפריפריה, שם אחוזי ההצבעה אינם משתנים בינתיים. יכולים להיות לזה הסברים שונים וייתכן שהמגמה תשתנה, ואולי זה רק ספין, אבל אלה המספרים עתה.

 

במטה הליכוד ברמת גן הלחץ ניכר. בשעות הצהריים הגיע לשם שר האוצר, יובל שטייניץ, והביע חשש מאחוזי ההצבעה. לדבריו, הפיצול בשמאל גרם לזה שהשמאל לא הצליח להציג מועמד מוסכם לראשות הממשלה. ראש הממשלה, לדברי שטייניץ, קורא להצביע מח"ל כי הוא חושש מתופעה דומה של פיצול קולות בימין, שתקשה עליו בהקמת הקואליציה.

דאגה על הפנים במטה הליכוד ברמת גן (צילום: רפי מיכאלי)
דאגה על הפנים, קרואסונים על השולחן, במטה הליכוד ברמת גן (צילום: רפי מיכאלי)

בשכונה בצפון העיר תל אביב אנשים פשוט נהרו לקלפי, משפחות משפחות, עם הילדים והכלבים, והתורים השתרכו לאורך מסדרונות בית הספר היסודי, שם מוקם הקלפי. הכל התנהל בסדר מופתי למרות הצפיפות, באווירת חג כמעט. המתנו יותר מחצי שעה עד שהגענו לקלפי המיוחלת ובדרך פגשנו את יוסי שריד שבא להצביע מרצ עם אשתו וחיכה בתור בסבלנות. גם שר האוצר לשעבר, בייגה שוחט, הגיע להצביע. לא העזנו לשאול אותו מה יצביע כי בזמן האחרון זקני העבודה לא תמיד שומרים אמונים למפלגת האם ששנתה פניה.

התור השתרך לאט ונקטע מדי פעם על ידי אדם בכסא נכים או אדם מבוגר במיוחד שהופנו לקלפי מיוחדת. אנשי ועדת הקלפי ביקשו לא להיכנס עם מעטפות הצבעה של קלפי המדגם והן מיד נעלמו מהשטח. "אני לא זזה מכאן עד שאני מצביעה", אמרה אחת הנשים בתור, "הפעם זה חשוב במיוחד. כל קול קובע".

התור משתרך בתל אביב. יוסי שריד בדרך הארוכה לקלפי (צילום: עמית קרטס)
התור משתרך בתל אביב. יוסי שריד מחייך בדרך הארוכה לקלפי (צילום: עמית קרטס)
באים לקלפי עם הילדים (צילום: דן בר דוב)
באים לקלפי עם הילדים בקלפי בתל אביב (צילום: דן בר דוב)
פיצול קולות בימין. השר שטייניץ במטה פעילים ברמת גן (צילום: רפי מיכאלי)
חשש מפיצול קולות בימין. השר שטייניץ במטה פעילים של הליכוד (צילום: רפי מיכאלי)

בקלפי בלב תל אביב, בבית ספר מוריה, דיווחו בצהריים על 60 אחוזי הצבעה. בין המצביעים גם יהודית בניהו, שהצביעה גם בבחירות לכנסת הראשונה (אז אחוזי ההצבעה היו גבוהים הרבה יותר). הפעם, כך היא אומרת, תצביע ליאיר לפיד. אשה אחרת, כבת 30, מיהרה לקלפי היישר משדה התעופה וכל מזוודותיה אתה. היא הסבירה כי הפעם הגיעה במיוחד כי הבחירות האלה קריטיות. היא לא הסכימה לספר למי היא עומדת להצביע.

יהודית בניהו מגיעה להצביע בתל אביב (צילום: תמי ג'נין וולף)
יהודית בניהו מגיעה להצביע בתל אביב (צילום: תמי ג'נין וולף)

[related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן