Skip to content

פעילים משועממים וקלפיות נטושות בגליל המערבי

אולי זו אדישות, אולי זו נהנתנות. אבל הקלפיות בקריות, בעכו ובנהריה עבדו לאט. הלחץ העיקרי היה בקניונים, בחופים ובאתרי הטיולים. היו תורים בכביש, לא בכניסה לקלפיות. רק גדעון סער נשמע מודאג, ברדיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית אלפא, קריית חיים המערבית. השעה 12:00. שלוש קלפיות מפוזרות ברחבי בית הקשיש. מחוץ לקלפיות דוכן של הליכוד. כמעט צמוד לפתח הכניסה. זה בניגוד לחוק, אבל למי אכפת. פעילת ליכוד בשכר יושבת משועממת ומציצה בשעון. בשתי קלפיות כמעט ריק לגמרי. בשלישית יש תור קטן. אסתי (61) תושבת קריית חיים זועפת. "זה לא בסדר, הם עובדים לאט מדי", היא רוטנת, "בשנה שעברה עבדתי כאן. אני יודעת. הם פשוט איטיים". היא מחכה כבר 20 דקות בתור של 8 אנשים.

בפנים מזכיר קלפי לחוץ. "לא מעניין אותי עיתונות, צא מכאן", הוא פולט לעברי וטיפות זעה מצטברות על מצחו. בסוף הוא מתרצה ואומר לי שכ-40% כבר הצביעו. בדקתי. הצביעו מאה מתוך רשימת בוחרים בת 560 איש. זה קרוב יותר ל-24%, אבל מי סופר. מחוץ לקלפי מתנופפת כרזה, חציה קשור למעקה ברזל, חציה התקפל ומזדנב ברוח הקלה על פני הכביש. החצי הגלוי אומר שרק… חזקה.. ואפשר לנחש שזה הליכוד. אם אלו יהיו תוצאות היום הזה, הליכוד יסיים עם 20 מנדטים פלוס. לא יותר. ביתר הקלפיות בקריית חיים המצב די דומה. אדישות המפלגות בפתח הקלפיות מופגנת. התנועה איטית אבל זורמת.

הקלפי בקרית חיים (צילום: אליק מאור)
הקלפי בקרית חיים (צילום: אליק מאור)

מוצקין ביה"ס אחדות. השעה 13:00. גם כאן בקלפיות התור איננו קשה. הריגוש היחידי בעיר היה בפעיליו של לפיד שטענו שבאחת הקלפיות הוכנסו פתקים מזויפים. במקום פ"ה  יש  – ה"פ. ההתרגשות חולפת כשמסתבר שזהו רב סרן שמועתי שהוליד צלצול לוועדת הבחירות הראשית. זמן המתנה ממוצע לבוחר – 5 דקות. 

נהריה – גן ילדים רחוב סולד. השעה 16:30. סיפורה של קריית חיים חוזר על עצמו. ראש עיריית נהריה שמזגזג זה שנים לכיוון מפלגה שלטת, עזב לאחרונה את קדימה וחבר לליכוד. כדי להדגיש את פעילותו שתזמן לידיו את הדרישה לגזור קופון לאחר הבחירות, נמצאים פעיליו מול הקלפי. הרחוב עמוס בשלטי ליכוד. בחלקם על גבי הגדרות ובחלקם ניגרר ביבי על המדרכה. הפעילים משועממים, משליכים זה על זה חבילות של פתקי הצבעה. אלו מתפזרים ברחוב ברוח הקלה. בשלוש הקלפיות אין תור. אדם נכנס מצביע ויוצא ואחריו יגיע אולי עוד מישהו. הם כבר עומדים על 42% הצבעה. הכל רגוע והמזכירה הצעירה נעצבת שהיא, כעובדת מדינה, לא קיבלה אוכל, לעומת חברי הקלפי שהם עובדי מפלגות. "להבדיל מהם", היא מספרת, "אני נמצאת כאן כל שעות היום ולי הודיעו שעלי לדאוג לעצמי לכלכלה". חברותיה מהנהנות בראשן ותורמות לה סנדביץ'.

פתקי מחל על הרצפה בנהריה
פתקי מחל פזורים על הרצפה בנהריה (צילום: אליק מאור)

כביש נהריה-עכו-ראש הנקרה פקוק קלות ועמוס בכלי רכב. "נוסעים להצביע?", אני שואל נהג מימיני, "דווריש, אנחנו להצביע, אבל אנחנו קודם לחברים, קצת וודקה וקרטופלאך. חרשו?" . הבנתי. ברדיו מתראיין גדעון סער ברשת ד' הערבית. הוא כבר לא זחוח. לא מחויך. נימת קולו מודאגת, מדודה. "נראה לך שהתרגיל של החבירה לליברמן היה מועיל, או שהיה מקל בגלגל?", שואל אותו ג'קי חורי, כתב הארץ. "זה לא הזמן למדוד שאלות כאלו. נסיים את הבחירות ומחר נדע", עונה סער. "לאיזה תפקיד של שר בכיר אתה רוצה להיכנס?", כבר עניתי לך", מגיב סער בקדרות, "קודם ננצח ומחר נראה".  

במושב בן עמי, בואכה נהריה, הקלפי ריקה. מרבית חברי המושב כבר הצביעו. הנס קפה על השולחן ומה שמחזיק אותם פתוחים זה החוק.  סובבנו את הרכב ונסענו לקריון, הקניון הענק של הקריות. שם פגשנו את עם ישראל. חוגג. הצבעתם? הצבענו – ענו האנשים ורצו לקנות משהו במסגרת הנחות הענק המפתות.   

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן