Skip to content

"בשנה אחת יאיר לפיד הקים מפלגה ותראי כמה מנדטים"

ד"ר רות קלדרון, אמרה רגע לפני התוצאות: "התחושה שלנו בשטח היתה טובה מאוד, אבל אי אפשר לדעת". ואז הגיעו התוצאות - 19 מנדטים ליש עתיד במדגם של ערוץ 2, 19 ברשות השידור, 18 בערוץ 10 וחברי הכנסת החדשים נותרו ללא מילים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית סוקולוב בתל אביב היה ערוך למדגם שלש שעות לפני המדגם. חדר העיתונאים מסודר, עשרות עיתונאים מהמדיה הכתובה והאלקטרונית מתוחים ומחכים לתוצאות. בינתיים המועמדים מתאפרים, מתכוננים לתוצאות המדגם, המתח בעיצומו, ההרגשה שלהם מצוינת.

ד"ר רות קלדרון, אמרה רגע לפני התוצאות: "התחושה שלנו בשטח היתה טובה מאוד, אבל אי אפשר לדעת". ואז הגיעו התוצאות – 19 מנדטים במדגם של ערוץ 2, 19 ברשות השידור, 18 בערוץ 10. הפעילים וחברי הכנסת העתידיים של יאיר לפיד נראים המומים מתוצאות המדגם. ד"ר עליזה לביא: "התוצאות הן מעבר לכל ציפיה".

לפיד (צלום: ליאור גרונדמן)
"העם בחר. העם הצביע ברגליים". לפיד (צלום: ליאור גרונדמן)

קארין אלהרר הרטשטיין: "כולם אמרו שאני אהיה לשון המאזניים כי אני ממוקמת במקום העשירי, אבל הנה התוצאה מדברת בעד עצמה".

– מה הדבר הראשון שתעשי בכנסת?

– "כמובן שאחוקק את חוק הרווחה. כל אדם במדינה ישראל זכאי לרווחה, בזכות ולא בחסד".

מקומה של יעל גרמן, המקום השלישי, היה מובטח, אבל גם היא הופתעה מהתוצאות. עד המדגם היא מיעטה לדבר, קיבלה הוראה מהרופא לא להשמיע קול בשל צרידות שנגרמה מפעילות אינטנסיבית בבחירות. היא משמיעה את משנתה בלחש, בכל זאת, היא במקום השלישי.

שמחת הניצחון. מטה יש עתיד עם הישמע התוצאות (צילום: דן בר דוב)
שמחת הניצחון. מטה יש עתיד עם הישמע התוצאות (צילום: דן בר דוב)
מאושר. לפיד בנאום הניצחון (צילום: דן בר דוב)
מאושר. לפיד בנאום הניצחון (צילום: דן בר דוב)

מפקד מחוז ירושלים בדימוס, מיקי לוי, במקום ה-11, מרגיע את הרוחות: "עד שלא נראה את התוצאות הסופיות אין טעם לפזר הצהרות. מיותר. נחכה למחר בבוקר ונראה מה יהיה. שלי מהתוכנית של מאסטר שף הגיעה בעיצומה של השמחה והשמעת ג׳ינגל הבחירות של יש עתיד: "בשנה אחת יאיר לפיד הקים מפלגה ותראי כמה מנדטים".

אין טעם לפזר הבטחות. מפקד מחוז ירושלים בדימוס, מיקי לוי (צילום: דן בר דוב)
אין טעם לפזר הבטחות. מפקד מחוז ירושלים בדימוס, מיקי לוי (צילום: דן בר דוב)

יהיו 21 מנדטים אומרת המיסטיקנית והמתקשרת, עאישה גבריאל רוזנטל  ומבטיחה לבבוט מרק, הממוקם במקום זה, שהוא יהיה בכנסת בקדנציה הזאת: "אני רוצה שיאיר יהיה ראש ממשלה, זה מה שאני רוצה. אנחנו רוצים לשנות. העם בחר. העם הצביע ברגליים".

פנינה תמנו שטה, הממוקמת במקום ה-14, הייתה בעבר כתבת בערוץ 1. אף היא מופתעת מכך שחלומה להיות חברת כנסת מתגשם. החגיגות נמשכות, חברי הכנסת החדשים מתראיינים, מחיאות כפיים, ג׳ינגל יש עתיד מושמע שוב ושוב וכולם מחכים בציפייה ליאיר לפיד שכותב ברגעים אלה את הנאום שלו.

אחת הפעילות אומרת בשמחה ועם דמעות בעיניים: "החלום התגשם, יש תקווה, יש שינוי באוויר. יאיר אנושי, יש לו חמלה, תעוזה, אדם מדהים, נראה מצוין, צריכים כאלה אנשים בכנסת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן