Skip to content

האמריקנים מתעניינים בתחום הבריאות בישראל

מדינת ישראל, מעצמת היי-טק בעבר ובהווה, לא פסחה על תחום הבריאות. עם צמיחה צפויה של קרוב ל-3% בתפוקה ובתעסוקה בתחום הבריאות בארצות הברית, בין השנים 2010-2020, חברות ישראליות בתחום הבריאות יכולות למצוא הזדמנויות כלכליות רבות בשוק האמריקני ובכך לחזק את הכלכלה הישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתחילת השבוע פורסם על ידי משרד התמ"ת, כי לארץ הגיעה משלחת בת שבעה נציגים מארגון (HIMSSS (Healthcare Information and Management System Society לביקור בן שישה ימים, וזאת כדי לבחון מקרוב את תעשיית מערכות המידע לתחום הבריאות, ולקבוע מה יש לחברות בארץ להציע בתחום. הארגון, שהוקם בשנת 1961 ושמקום מושבו בשיקגו, מונה כ-50,000 חברים מתוך ארגונים וחברות הפועלים בתחום מערכות המידע לתחום הבריאות.

הביקור ביוזמתו של יריב בכר, הנספח הכלכלי של ישראל בשיקגו, כולל מפגשים עם נציגים ממשרד הבריאות הישראלי, איגוד חברות מערכות המידע הישראלי, פגישות בבתי חולים ונציגים מחברות הפועלות בתחום.

בהתייחסות לביקור אמר בכר, כי: "שמה של תעשיית ה-Healthcare IT הישראלית הולך לפניה וזו זוכה לחלון הזדמנויות יוצא דופן, הודות ליוזמת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, המוביל יוזמה למחשוב התיקים הרפואיים של כלל אזרחי מדינתו. בהתאם ליוזמה הנשיאותית, הוקצו לטובת קידום אימוץ טכנולוגיות ושילובן במערכת הבריאות האמריקנית, לא פחות מ-25.9 מיליארד דולר, מתוכם חולקו על ידי משרד הבריאות האמריקני כ-7.7 מיליארד דולר”.

עוד הוסיף בכר: "על פי התכנית, רופאים שלא ימחשבו את התיקים הרפואיים של חוליהם, לא יהיו זכאים לטפל בחולים המכוסים על ידי מערכת הבריאות הממשלתית, בעיקר האוכלוסייה המבוגרת או החלשה יותר. ההחלטה להקים מערכת בריאות ציבורית בארצות הברית, ואישור התכנית הנשיאותית Affordable Care Act בבית המשפט העליון, כמו גם בחירתו המחודשת של הנשיא אובמה לנשיאות, צפויה להאיץ את קצב אימוץ הטכנולוגיות המתקדמות בתחום. לאור האמור, יזמנו את המהלך להביא את בכירי הארגון לישראל, ואנו שמחים כי הזמנתנו לבוא וללמוד מהניסיון הישראלי ולבוא במגע עם התעשייה, נענתה במהרה ובחיוב רב".

מרתון משקיעים בתחום הבריאות

בערך באותו הזמן, פרסמה הנספחות הכלכלית של משרד התמ"ת בלוס אנג'לס, קליפורניה, כי תשע חברות מתחום המכשור הרפואי ומדעי החיים, עתידות להשתתף בסוף החודש במרתון מפגשים עם משקיעים פוטנציאלים בתחום. מרתון המפגשים יערך בניו-יורק, בוסטון, שיקגו, עמק הסיליקון וסן דייגו.

הזדמנות לחברות היי-טק ישראליות בתחום הבריאות
הזדמנות לחברות היי-טק ישראליות בתחום הבריאות

“קיימת התעניינות גדולה מצד משקיעים וחברות גדולות בתחום הבריאות, לפגוש חברות הזנק", אמרה נילי שלו, הנספחת הכלכלית של ישראל בניו-יורק: “חלק מהחברות הגדולות שביקשו לקיים מפגשים כוללות חברות כמו: בוסטון סיינטיפיק, סמית' מדיקל, סימנס הלת'קר, פיליפס הלת'קר, לייף סיינס אנג'ל, טק קוסט אנג'ל, מורגן סטנלי, קרן הון הסיכון של סימנס, הפורום של קירטסו ורבות אחרות, בסך הכל 130 ארגונים".

בדו"ח שיצא מטעם ה-Bureau of Labor Statistics, מספר המועסקים החזוי בתחום הבריאות בארצות הברית יעלה ב-3% בין השנים 2010-2020. הצמיחה החזויה בתחום תגיע גם היא ל-3% ותעמוד על כ-3.145 מיליארד דולר. נתונים אלו מראים, כי התחום טומן בו הזדמנויות כלכליות רבות ובפרט לחברות הישראליות.

על פי המכון הישראלי לייצוא, בשנת 2010 בלבד הסתכם הייצוא בתחום מדעי החיים בכ-8 מיליארד דולר. בתחום המכשור הרפואי הסתכם הייצוא באותה שנה ב-1.4 מיליארד דולר. 67% מכלל הייצוא בשנת 2010, שהם 5.4 מיליארד דולר, הופנו לצפון אמריקה.

התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, smokedsalmon, vichie81
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן