Skip to content

ברק הירשזון ילך לשבעה חודשי מאסר בכלא

בנו של שר האוצר לשעבר יכנס לבית סוהר על נהיגה בשכרות ובקלות דעת, שגרמה לתאונה בה נפגעה קשה מאוד חברתו לשעבר. רישיונו נפסל לשבע שנים והוא ישלם פיצוי של 25 אלף שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברק הירשזון, בנו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון (ששוחרר לפני שמונה ימים מהכלא), נשפט הבוקר ל-7 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על תנאי, בבית משפט השלום לתעבורה בתל אביב. בנוסף לכך נפסל רישיונו לשבע שנים והוא ישלם פיצוי בן 25 אלף שקלים לנועם סולומון, חברתו לשעבר. כמו כן הוטל עליו קנס בסך 2500 שקלים.

ברק הירשזון הורשע  בתחילת דצמבר שעבר על נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש וגרימת חבלה של ממש. בתחילת חודש אפריל 2012, רכב הירשזון על אופנוע הימאהה שברשותו כשהוא מסיע  עליו את חברתו נועם סולומון בת ה-24. במהלך הנסיעה, ברחוב אהרון בן צבי שבצפון תל אביב,  איבד הצעיר את השליטה על האופנוע, סטה לעבר המדרכה, פגה בה וכתוצאה מכך הועפו הוא וחברתו למרחק רב. הירשזון עצמו נפגע קלות אבל נועם נפגעה קשה. היא אושפזה במצב קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב.

"מדובר בנאשם אשר אין זו דרכו לציית לחוק, אשר מזלזל בצורה מחפירה בשלום ובביטחון הציבור ונוהג פעם אחר פעם בשכרות", כתבה התביעה בכתב התביעה. ואכן, הבוקר, בפתח גזר הדין, התייחס השופט שמואל מלמד לחומרת מצבה של סולומון וכתב כי "נמצאו 79 מ"ג אלכוהול לכל 100 מ"ל דם" בדמו של הירשזון  וכי סולומון "נחבלה חבלת ראש קשה, נגרמו לה שברים בעמוד השדרה. הנפגעת אושפזה בטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת". 

השופט ציין כי גם עברו של הירשזון  כולל 22 הרשעות קודמות, רובן מסוג עבירות ברירת משפט, באחת מהן, בסוף נובמבר 2007, הורשע בנהיגה בשכרות ונהיגה בקלות דעת ובזו לפניה – הרשעה בגין חציית צומת באור אדום כשנה קודם לכן. כל אלו עמדו לנגד עיניו בגזרו את דינו של העבריין.

נועם סולומון עברה מספר ניתוחים, ניתוח ראש, ניתוח שתל בגולגולת ושני ניתוחים לפגיעה בירך. כיום קיימים ליקויים קוגניטיביים של ירידה ביכולת זיכרון ומודעות. הנפגעת זקוקה לכיסא גלגלים והשגחה  של מלווה בהמלצת בית החולים. נכון להיום, ציין השופט, נקבעה לה נכות זמנית של  100%, היא מגיעה בכיסא גלגלים ארבע פעמים בשבוע לטיפולים בליווי מלווה. בעתיד היא תזדקק לניתוחים נוספים "לצורך שיפור תפקוד המרפק והגפה העליונה בימנית".

הירשזון טען לזכותו, כי התייסר קשות ומירר בבכי כשמע על מצבה של חברתו ותיאר לפני השופט את "מסכת חייו הקשה מגיל חמש, עת התגלה מצבה הרפואי של אמו שלאחר שש שנים נפטרה מחמת מחלה. הוא והוסיף  כי מאסרו של אביו יצר בו תחושת אובדן. שדרן הרדיו גבי גזית התייחס לכך הבוקר בתכניתו ברדיו 103 וזעם: "יה זבל, הנסיך התייסר? לא נוהגים שיכורים. סותמים את הפה ולא שותים".

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן