Skip to content

עו"ד לסקי: המשטרה ועיריית ת"א פעלו לסילוק המחאה מהרחוב

הבוקר הוקרא כתב האישום נגד דפני ליף. היא דחתה את האישומים וטענה באמצעות עו"ד לסקי שהותקפה ונחבלה בהפגנה בה היא מואשמת שהשתתפה בה וכי על מח"ש היה לחקור את הנושא. פרקליטתה טענה כי היו סיכומים או שיחות בין המשטרה לעיריית ת"א לסילוק המחאה החברתית מרחובות העיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום הוגש והוקרא הבוקר (רביעי), כנגד הפעילה החברתית דפני ליף (27) בבית משפט השלום בתל אביב. מכתב האישום עולה כי ליף מואשמת כי הציבה אוהלים בשד' רוטשילד בתל אביב בניגוד לחוק העזר העירוני של עיריית תל אביב, הפגינה ללא קבלת היתר להפגנה ממשטרת ישראל והתנגדה למעצרה באופן פסיבי. 

עו"ד גבי לסקי (צילום: הטלוויזיה החברתית)
עו"ד גבי לסקי (צילום: הטלוויזיה החברתית)

לטענת התביעה מפגינים שהבחינו בכך  "החלו להשתולל, קפצו על השוטרים ואחד המפגינים אף תקף שוטר באגרופים בפניו". "בהתנהגותם", כותבת התביעה, "הפרו המפגינים את שלום הציבור באופן שיש בו כדי להטיל אימה על הציבור ובכך שהשתתפו בהתפרעות". 

עורכת דין גבי לסקי, שמייצגת את ליף, ביקשה להעלות טענות מקדמיות לפני בית המשפט בטרם תקבל את מתן הרשות להתגונן כקבוע בחוק. למרות שליף הותקפה על ידי השוטרים ונזקקה לטיפול רפואי עקב כך, טענה לסקי, לא נפתח תיק במחלקה לחקירות שוטרים, מח"ש. לסקי הוסיפה, כי למרות שליף לא הגישה תלונה רשמית במח"ש, "כל החומר המצולם, שכל ראשי מח"ש היו ערים לו, ולאחר חקירת הנאשמת במשטרה, בוודאי היה מצדיק פתיחת חקירת מח"ש". 

דפני ליף נעצרת בהפגנה (צילום: רפי מיכאלי)
דפני ליף נעצרת בהפגנה (צילום: רפי מיכאלי)

לסקי הוסיפה, כי למרות שכתב האישום אינו מאשים את ליף בתקיפת שוטרים, למשטרה לא הייתה סמכות להגיש כנגדה כתב אישום. היא ציינה שכתב האישום הזה הוא מסוג זה שהודאה בעובדות המצוינות בו כפרטי האירוע, מגבשות  עבירה של תקיפת שוטרים.  לסקי טוענת, כי אין בתיק התביעה בדל של חומר שמוציא לאור את "הסיכומים של עיריית תל אביב, המשטרה וגורמים אחרים, שביקשו לדכא את המחאה החברתית, וכל חומר שביקש לדכא את פעילות הנאשמת באופן מפורש. כל החומר הזה נעדר מחומר הראיות, שבוודאי הוא חומר רלוונטי להמשך המשפט".

"אנחנו דוחות את עובדות כתב האישום", אמרה לסקי בבית המשפט. לדבריה, ליף השתתפה במחאה בלתי אלימה, שלא נדרש עבורה אישור מהמשטרה או מהעירייה. לעומת זאת, טענה עורכת הדין, "רשויות האכיפה שהיו במקום התגרו בצורה אלימה מאוד בנוכחים ובמפגינים במקום, תוך כדי חטיפת שלטים מידי אנשים, תקיפות, דחיפות ופגיעות במפגינים, תוך פגיעה בחופש הביטוי וההפגנה שלהם".

[related-posts]

בסוף יוני 2012 הגיעו פעילי מחאה מחברתית לשד' רוטשילד בתל אביב וניסו להקים מחדש את האוהלים שהוקמו בקיץ 2011. דפני הגיעה עם חברים שנשאו את האוהלים על כתפיהם בניסיון למנוע המשטרה והפקחים למנוע מהם את ההפגנה. בשלב מסוים פרצו הפקחים של עיריית תל אביב לעברם, הסירו וחטפו מידיהם את השלטים וגם את האוהלים. ליף נעצרה ונפגעה בידה. לאחר שחרורה פנתה לבית החולים וטפלה בזרועה.

מהלך מעצרה צולם על ידי המפגינים וגם על ידי כלי התקשורת שנכחו במקום. בצילומים אפשר להבחין, לטענת ליף וסנגוריה, כי השוטרים נהגו כלפיה באלימות. בטענתה לגבי סיכומים שלכאורה היו בין המשטרה לעיריית תל אביב על סילוק המחאה החברתית מרחובות תל אביב, התבססה כנראה עורכת הדין על חומרים שהצטברו וחלקם פורסמו ברשתות החברתיות בדבר שיחות כאלו או סיכומים לכאורה המוכיחים שאכן הייתה החלטה בעירייה ובמשטרה "למחוק" בעת ההיא את המחאה החברתית לפחות מהמרחב הציבורי בתל אביב.  

צחי עוזיאל, שופט בית המשפט, דחה את הדיון ל-10 באפריל הקרוב, על מנת ששני הצדדים יוכלו ללמוד את כתב האישום וטענות הצד שכנגד ולתת את תגובתם בנדון. 

הלינק לסרטון עם תגובת עו"ד גבי לסקי בתום הדיון. צילם: אבי בלכרמן 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן