Skip to content

צפון קוריאה לא עוצרת: מתכננת ניסוי גרעיני שלישי

הניסוי - תגובה להודעת מועצת הביטחון שלשום על החמרת הסנקציות בגין שיגור הרקטה בחודש שעבר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קים ג'ונג און מבקר במתקן צבאי. הסלמת העימות מול ארה"ב? (מקור תמונה: סוכנות הידיעות של צפון קוריאה, KCNA)

צפון קוריאה, המדינה המבודדת והמסוגרת ביותר בעולם ואחרונת המשטרים הסטאליניסטיים, כבר התרגלה לבלבל את פרשני המערב. עכשיו החליטו שם, כנראה, לעשות זאת שוב. אחרי כמה הצהרות שהשמיע הנשיא הצעיר קים ג'ונג און ושנשמעו כהתמתנות מדינית, הודיעה פיונגיאנג היום על כוונתה לחדש את התנופה הגרעינית ולערוך ניסוי גרעיני שלישי.

הצפון-קוריאנים הגיבו בכך על הידוק הסנקציות מצד המערב והודיעו כי הם מגדילים את מספר הרקטות המכוונות לעבר ארצות הברית.

"יישוב החשבונות עם ארצות הברית צריך להתבצע באמצעות כוח, לא באמצעות מלים", הודיעה נציגבות ההגנה הלאומית של צפון קוריאה, "איננו מסתירים את העובדה שהלוויינים שלנו והרקטות לטווח ארוך שנשגר, כמו גם ניסוי גרעיני ברמה גבוהה…מכוונים אל עבר האויב העיקרי שלנו, ארצות הברית".

הנציבות לא פירטה בהודעתה מהו המועד המתוכנן של הניסוי, והסתפקה רק בהכרזה שהוא חלק מ"תוכנית עתידית כוללת" שתציין "שלב חדש" במאבקה של המדינה נגד ארצות הברית. היא גם לא הסבירה את משמעות המונח "ברמה גבוהה", המתאר את הניסוי הגרעיני העתידי. מומחים במערב משערים כי הניסוי הגרעיני הבא של צפון קוריאה יהיה פיצוץ פצצת אורניום, בשונה ממתקני הפלוטוניום שפוצצה בשנים 2006 ו-2009.

"ההצהרה הזו נראית כמו הליכה על הסף צפון-קוריאנית טיפוסית, ואיננו יכולים לומר שהניסוי קרוב", אמר על כך קים יונג-היון, פרופסור ללימודי צפון קוריאה באוניברסיטת דונגוק שבדרום קוריאה.

חלק ניכר מההודעה הוקדש לגינוי הודעת מועצת הביטחון של האו"ם מיום שלישי המרחיבה את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על פיונגיאנג בתגובה לשיגור הרקטות ארוכות הטווח שביצעה בחודש שעבר. הרחבת הסנקציות אושרה על ידי כל 15 חברות מועצת הביטחון , לרבות בעלת בריתה העיקרית של פיונגיאנג, סין העממית. "אנו דוחים באופן מוחלט את כל ההחלטות הבלתי חוקיות שאומצו על ידי מועצת הביטחון", נאמר בה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן