Skip to content

צה"ל חוקר את הרג הסטודנטית מבית לחם

שני קציני צה"ל, בנסיעה מנהלית, החליטו לעצור ולבצע מרדף וירי לעבר נערים שהשליכו בקבוקי תבערה. הצעירה שנהרגה וחברתה שנפצעה קל נקלעו לאזור התקרית. ארבעה פלסטינים נהרגו באיו"ש מאש צה"ל בחודש שחלף בנסיבות תמוהות. מצ"ח חוקרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצ"ח פתחה בחקירה את נסיבות מותה של לובנא חנש בת 21 מבית לחם. חנש נורתה אתמול (רביעי) בצהריים על ידי קצין צה"ל בכביש 60 בין בית לחם לחברון.

התקרית אירעה כשסגן מפקד החטיבה המרחבית יהודה, סא"ל שחר ספדה, נסע עם נהגו בכביש המוביל לחברון מירושלים. הקצין טען כי בעת הנסיעה ליד מחנה הפליטים אל-ערוב, הבחין ספדה בצעירים שיידו בקבוקי תבערה. הנהג עצר את הרכב והשניים יצאו מנו. ספדה יצא לרדוף אחרי משליכי בקבוקי התבערה בעוד הנהג פותח באש. 

מתאבלות על לובנא חנש בבית לחם (צילום: סוכנות מען)
מתאבלות על לובנא חנש בבית לחם (צילום: סוכנות מען)

כתוצאה מהירי נפצעה אנושות חנש, סטודנטית ממחנה הפליטים אל-אעידה ליד בית לחם. היא הוחשה לבית החולים בחברון, שם מתה על שולחן הניתוחים. צעירה נוספת שהייתה באזור נפצעה קל מפגיעת קליע. מבירור ראשוני של האירועים עולה כי השתיים הלכו בדרכן מהמכללה הממוקמת סמוך לכביש וביקשו לעלות על אוטובוס לביתן.

עדי ראייה טענו כי שני הקצינים עמדו ליד רכבם ללא שכפ"צ וללא קסדה. לטענתם, מתמיה כיצד השניים, שהיו בנסיעה מנהלית ולא מבצעית, החליטו לעצור את הרכב, לנסות לבצע מעצר ולפתוח באש בכביש ראשי ליד מחנה הפליטים, אזור הידוע כמועד לפורענות, במקום להזעיק את כוחות צה"ל באזור.

מצה"ל נמסר כי "מפקד אוגדת איו"ש הנחה את כלל מפקדי החטיבות לכנס את המפקדים בגזרה ולדון באירועים ובהוראות הפתיחה באש. מטבע הדברים, עד תום שלבי התחקירים וחקירות מצ"ח לא ניתן לפרט לעומק את פרטי האירוע". 

אתמול מת מפצעיו הנער סלאח עמארין (15) מבית לחם, שנורה ביום שישי שעבר בקרבת קבר רחל. צה"ל טען כי כי הנער יידה אבנים באמצעות רוגטקה לעבר עמדת צה"ל, הכוח חש בסכנה ואז נורה הקטין. בתחקיר האירוע טענו הלוחמים, כי הירי בוצע לעבר רגלי הנער.

לפני שבוע נהרג קטין פלסטיני אחר, סמיר עוואד (16), תושב הכפר בודרוס בשומרון. תחקיר האירוע העלה, בין השאר, כי הפתיחה באש לעברו נעשתה בניגוד להוראות הפתיחה באש בצה"ל. שבוע לפני כן נהרג פועל פלסטיני, עודאי קמיל מוחמד דרוויש (21) סמוך למחסום מיתר, שנורה על ידי צה"ל לאחר שניסה לעבור את הגבול. בשתי התקריות הללו טרם הסתיימה חקירת מצ"ח.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן