Skip to content

בעולם עורכים היכרות עם האיש החזק החדש בישראל

עיתוני העולם מתפעלים מניצחון כוכב טלוויזיה אחד על אחר, מזהים את העונש שספג נתניהו מידי הבוחרים ואת השינוי בסדרי העדיפויות של הציבור הישראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הכירו את יאיר לפיד, האיש החזק החדש של הפוליטיקה הישראלית" – זאת כותרת המגזין "טיים" מאתמול והוא מפרש את תוצאות הבחירות בישראל כך: "הישראלים בחרו בפוליטיקאי טלגני ורהוט, להעביר מסר. את המסר אפשר להגדיר כך: 'הקהל שנתניהו פנה אליו במערכת הבחירות, אידיאולוגים דתיים בגדה המערבית ופעילי ימין – אינו מייצג את הזרם המרכזי בישראל, שהוא לבו של ציבור הבוחרים'.

"מקבל המסר היה בנימין נתניהו, 63, ראש הממשלה, שהקריירה הפוליטית שלו הושקה בשנות השמונים באמצעות ניסוחיו הנמרצים של עמדות ישראל בראיונות בטלוויזיה האמריקנית. מבטא המסר היה יאיר לפיד, 49, שכיכב שנים רבות בערוץ הטלוויזיה הישראלי המוביל, שהקריירה הפוליטית שלו הושקה ביום שלישי בלילה, כאשר מפלגתו זכתה במספר קולות זהה כמעט לזה של מפלגת נתניהו. היתה זאת המערכה הפוליטית הראשונה שבה השתתף לפיד".

ממליך מלכים? לפיד בנאום הניצחון (צילום: דן בר דוב)
ממליך מלכים? לפיד בנאום הניצחון (צילום: דן בר דוב)

על פי כותרת הביטאון היהודי "פרוורד": "יאיר לפיד, מנחה כוכב בטלוויזיה לשעבר, הוא כוכב סדרת המתח המכונה בחירות בישראל, שמפלגת המרכז החדשה שהקים כבשה בסערה את המקום השני בבחירות עשוי בהחלט להיות ממליך מלכים האוחז במפתחות לממשלת הקואליציה החדשה".

גם ה-BBC חרג מעט מסגנונו המאופק: "יאיר לפיד פרץ בגדול לקדמת הבימה הפוליטית הישראלית כהפתעת הבחירות, שתוצאותיהן, כך התברר, נחזו באורח שגוי במידת מה. מר לפיד, הידוע בישראל כאישיות טלוויזיונית, אך אינו ידוע מחוצה לה, צץ כממליך מלכים, תפקיד שמשקיפים ציפו – פה אחד – שיגיע לפרצוף חדש אחר, נפתלי בנט, לאומן ימני קיצוני… הישג מדהים למפלגה שמר לפיד יסד תשעה חודשים קודם לכן".

העיתון המצרי אל-אהרם אינו מזכיר כלל בדיווחו על הבחירות בישראל את יאיר לפיד. הוא מצטט את דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, אומר שממשלתו החדשה תתמקד בנושאים הקשורים לדיור בר השגה, שינויי ממשל ובמחלוקת הנוגעת לשירות הצבאי".

על הכותרת שנתן ה-CNN  לתוצאות הבחירות: "נתניהו משתקע בתסריטי המרכז הפוליטי לשם הקמת ממשלתה החדשה של ישראל… ראש ממשלת ישראל ומפלגתו הימנית שזכו בבחירות אך ננזפו בעקבות עליית המרכז, שמעו היטב את קולות העם. אתמול, רביעי, הודיע נתניהו על שלוש עדיפויות עליונות לממשלתו החדשה, שכמו הועתקו ממצע מפלגת המרכז החדשה ומפתיעה של יאיר לפיד".

הגארדיאן הבריטי מתמקד במאמצים להקמת קואליציה וגוש חוסם: "יאיר לפיד, העיתונאי הסלבריטאי שהפך לפוליטיקאי וזעזע את המפה הפוליטית הישראלית בהישג מרשים ובלתי צפוי בבחירות שהתקיימו ביום שלישי, זכה הלילה בחיזור תקיף של מפלגות מהימין ומהשמאל, הנואשות ללכוד אותו לטובת המחנות שלהן".

ה"דויטשה וולט" הגרמני מכנה את מפלגת יש עתיד "הסנסציה של הבחירות", ואת לפיד "המנצח הגדול בבחירות בישראל" ומפרט: "ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, נענש בבחירות האחרונות, ואילו הפנים החדשות, יאיר לפיד, עוררו סערה. לפיד, מגיש טלוויזיה לשעבר, התמודד עם הדתיים החרדים והתמקד בצדק חברתי".

ואילו הבבושקה המרושעת מלגלגת על הבחירות בישראל.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן