Skip to content

בית הנבחרים הצביע בעד העלאת תקרת החוב

לעוד 3 חודשים. השאלה היא - האם הראלי ימשך? המגמה המעורבת באסיה וחוזים בוול סטריט המאותתים על פתיחה יציבה, ישפיעו בחיוב על השוק המקומי. דוחות פושרים לאפל ולמלאנוקס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירה מקומית

המשקיעים בארץ צפויים לפתוח את יום המסחר ברקע לחדשות הטובות בעניין תקרת החוב מחד ומאידך, הדוחות הפושרים של אפל ומלאנוקס אשר גרמו למניות הללו להתרסק במסחר המאוחר.
יום המסחר אמש הסתיים בעליות שערים נאות. מדד ת"א 25 זינק ב-0.98% וסגר את יום המסחר באזור 1204 הנקודות. המגמה המעורבת באסיה וחוזים בוול סטריט המאותתים על פתיחה יציבה, ישפיעו בחיוב על השוק המקומי. השוק שלנו יושפע גם ממה שמתרחש בזירה הפוליטית לקראת הרכבת הממשלה החדשה. טווח המסחר שלנו נותר ללא שינוי בין : 1180 – 1220 הנקודות.

בזירת המט"ח, התנודתיות החדה בזירה הבינלאומית מקשה מאוד על הצמד לבצע מהלך חד ובינתיים הדשדוש נמשך מספר ימים. למרות שבטווח הארוך אנו שווריים על השקל, בטווח הקצר צפויה תנודתיות רבה שתקשה מאוד על המשקיעים המחפשים כיוון ברור יותר. העלאת תקרת החוב בארה"ב לתקופה של 3 חודשים והתאוששות המורגשת היטב באירופה אמורים להחליש את השטר הירוק אך נדרשת סבלנות רבה היות ועונת הדוחות הפושרת בארה"ב מעיבה על השווקים בימים האחרונים. מבחינה טכנית אנו מעריכים כי הצמד ימשיך לנוע בין 3.70 – 3.75 בימים הקרובים. שבירה מטה של 3.69 תוביל להמשך הירידות אל עבר 3.65. פריצה מעל 3.75 תוביל למהלך עליות אל עבר 3.80.

זירה בינלאומית

המשקיעים בעולם לא התרגשו יתר על המידה מהעובדה שבית הנבחרים הצביע בעד לעלות את תקרת החוב לתקופה של 3 חודשים נוספים, דבר אשר מעניק מרחב תמרון לצדדים ( הדמוקרטים והרפובליקנים ) על מנת למצוא פתרון יעיל וארוך טווח שימנע מהכלכלה הגדולה בעולם מלהגיע למצב של חדלות פירעון.

למרות החדות המעודדות בעניין תקרת החוב, המדווחות בוול סטריט קלקלו מעט את האווירה. ענקית הטכנולוגיה אפל הציגה דוחות טובים יחסית אך היא חתכה את התחזיות לרבעון ה-1 של השנה לפיהן היא צופה הכנסות בטווח של 41-43 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 45.6 מיליארד דולר. החברה לא פרסמה תחזית רווח ואכזבה גם לגבי תחזית המרווח השולי שלה – 38%. עניין שאכזב מאוד את המשקיעים שקיוו כי החברה תחזור למרווח השולי הקבוע שלה – 40%. התחזית הפסימית של החברה הובילה לצלילה של המנייה ב- 9.8% במסחר המאוחר. גם חברת מלאנוקס אכזבה וצפויה להעיב על השוק המקומי.

במישור המקרו, הבנק המרכזי של קנדה הותיר את שיעור הריבית על כנו ברמה של 1% . הבנק המרכזי רמז כי לא יהיו העלאות ריבית בזמן הקרוב בשל ההאטה בצמיחה והאינפלציה הנמוכה שחלו בתקופה האחרונה. הדולר הקנדי פרץ את רמת השקילות אחרי פרסום החלטת הריבית.

היום המשקיעים יעקבו אחרי נתון מדד מנהלי הרכש באירופה ומספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב. מחר הפוקוס עובר לבריטניה, שם יפורסם נתון התמ"ג של הרבעון האחרון של השנה שעברה. על פי התחזיות הכלכלה הבריטית התכווצה ב-0.1% אחרי שברבעון ה-3 נרשמה צמיחה של 0.9%. נתון מפתיע עלול להזניק את הפאונד אשר ספג הפסדים כבדים ביותר בתקופה האחרונה. נתון חיובי עשוי להחזיר את המטבע המלכותי חזרה לכיוון 1.60 ואילו נתון מאכזב עלול לרסק עוד יותר את המטבע החבוט.

עונת הדוחות תמשיך לרכז עניין גם היום: at&t ומיקרוסופט במרכז.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן