Skip to content

התיירות הישראלית לטורקיה עלתה ב-2012 ב-6% לעומת 2011

זאת לעומת ירידה של 27% ב-2011 ביחס ל-2010. עם זאת, עדיין מדובר על פחות מחמישית ממספר הישראלים בשנות השיא. הטורקים ייעדרו השנה לראשונה מתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM , שתתקיים ב-5-6 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2012 החלה התאוששות אטית בתיירות הישראלית לטורקיה: בשנה זו נסעו לטורקיה 83.7 אלף ישראלים, לעומת 79.1 אלף ב-2011 ו-109.5 אלף ב-2010. עם זאת, עדיין מדובר על פחות מחמישית ממספר הישראלים בשנות השיא, עד שנת 2009, כאשר כחצי מיליון ישראלים בילו בה בקלאבים "הכל כלול" באנטליה, באיסטנבול ובטיולים בטבע.

מלון טופקאפי באנטליה. הישראלים החלו חוזרים במספרים נמוכים. (צילום: עירית רוזנבלום)
מלון טופקאפי באנטליה. הישראלים החלו חוזרים במספרים נמוכים. (צילום: עירית רוזנבלום)

טורקיה תיעדר השנה מתערוכת התיירות הבינלאומי IMTM שתתקיים בין ה-5-6 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב. "המציאות היא שלראשונה לא תהיה לטורקים ביתן בתערוכה. כנראה שהפוליטיקה עדיין חזקה מכל", אומר בתגובה דני צימט, בעל משרד פרסום ויחסי הציבור שהיה אחראי על תקציב יחסי הציבור של משרד התיירות הטורקי בישראל עד אוקטובר 2011. אז עזב השגריר הטורקי עזב את ישראל בעקבות תקרית "הכסא הנמוך" עם סגן שר החוץ, דני אילון.

עם עזיבת השגריר, הורדו היחסים הדיפלומטיים בין המדינות לדרגת מזכיר שני. מי שהיה אחראי על התיירות הטורקית בארץ היה חסן שראטפג'י הקונסול הטורקי לתרבות, תיירות ומידע, שדרגתו כקונסול היתה גבוהה מדי. הוא עזב גם כן, והועבר לתפקיד הקונסול הטורקי בקופנהגן שבדנמרק. במקומו אמור היה להגיע דיפלומט אחר, ברמה של מזכיר שני, אך הוא לא הגיע עד היום.

לדברי צימט, שראטפג'י ביקר בישראל לפני כחודש וחצי והיו דיבורים בעניין השתתפות בתערוכה, אך המציאות היא שביתן טורקי לא יאוייש. צימט אומר שלראשונה גם לא יהיה לטורקיה תקציב פרסום השנה, ומטבע הדברים השתתפות בתערוכה היא חלק מהוצאות הפרסום ולכן אולי הוחלט על היעדרות.

כנסים ומאות משתתפים מחו"ל 

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- IMTM 2013 (International Mediterranean Tourism Market)- מיועדת לעוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל וגם למבקרים ישראליים.

הביתן הטורקי בשנים קודמות. השנה ייעדר. (צילום: עירית רוזנבלום)
הביתן הטורקי בשנים קודמות. השנה ייעדר. (צילום: עירית רוזנבלום)

משתתפים בו דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותות תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות.
התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מחליטנים מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

היריד ייערך השנה בגני התערוכה בתל אביב בתאריכים 5-6 לפברואר ביוזמת חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, ומתקיים בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל וחברת אל-על, ובשיתוף התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל והעמותה לתיירות ת"א-יפו, אשר מקדישים השנה את התערוכה לחיזוק תיירות הפנים בדרום הארץ, זאת בעקבות מבצע "עמוד ענן" שגרם נזק רב לתיירות.

במהלך ימי התערוכה יתקיים כנס הבודק את התיירות כמנוע צמיחה כלכלית, בו יוצגו מסקנות ועדת השר להוזלת מחירי הנופש בישראל על ידי נועז בר ניר, מנכ"ל משרד התיירות ובהשתתפות סקטורים מרכזיים בתעשיית התיירות בישראל. בנוסף, יוצגו פרויקטים חדשים בענף התיירות המתוכננים לשנים הקרובות בפיתוח הערים הגדולות בישראל, דיון הקושר בין תיירות ותעופה וכולל את שאלת יישום מדיניות השמיים הפתוחים, הצגת תעשיות ועסקים נתמכי תיירות, ודרכים למינוף התיירות בישראל בתפוצות בפאנל הסברה ותיירות.

השנה משתתפות ביריד ממדינות אירופה: יון, קפריסין, איטליה, הונגריה (חזרה להציג 5 שנים אחרי שנעדרה) ספרד- קטלוניה והאיים הקנריים, בולגריה, מלטה, מולדובה, גיאורגיה, ארמניה, קרואטיה, סלובניה, לטביה, סלובקיה, סרביה, רומניה, רוסיה, אוקראינה, בלרוסיה, פורטוגל, צ'כיה, צרפת, מדינות סקנדינביה, בוסניה-סרפסקה; מאפריקה: אתיופיה, קניה, טנזניה, מרוקו; מאסיה פסיפיק: הודו, תאילנד, קוריאה, יפן, טאיוון, פיליפינים ומאמריקה הלטינית: ארגנטינה, אקוודור ופנמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן