Skip to content

יאיר, השאלה אם יש עתיד היא כרגע במגרש שלך

בעוד יו"ר הקלפי הצעיר משחק כדורסל ומציג דו-קיום למופת, יאיר לפיד משחק במגרש של הגדולים וצריך להצדיק את המוניטין המשפחתי. יאיר, לא לשכוח את הפעילים זה לא אומר לדאוג להם לג'ובים, אלא להביט במצע המפלגה שלך בוקר בוקר, ויום יום לפעול כדי לעמוד בהבטחותיך לבוחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ד"ר עידן רוט
ד"ר עידן רוט

בקלפי מנומנמת ברמות השבים, הסמוכה להוד השרון, הגיעו בני הכפר אל בית העם המקומי לממש את זכות הבחירה שלהם. בסיום ספירת הקולות בקלפי נמצא כי מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד הובילה בפער משמעותי על שאר המפלגות. גם כי מספר תשע ברשימה היא עדי קול, ילידת המקום, והתושבים התבקשו להצביע עבורה, וגם כי נקעה נפשו של העם היושב בציון מהתנהלות נבחרי העם, ודורש שינוי.

כחצי שעה לאחר מועד הפתיחה המתוכנן של אותה קלפי מנומנמת, שבמושב רמות השבים, התעורר יו"ר הקלפי שלה בביתו. כיוון שאינו יכול לנהוג, מצא טרמפ, והגיע כמעט בשעה איחור לקלפי שבאחריותו. ולא, הוא לא בשלילה, פשוט לא ניתן לקבל רישיון נהיגה בגיל 16, גם לא בכפרים שביישובי המשולש, שמאחד מהם הוא הגיע. היו"ר הצעיר מן הסתם אינו בקיא בהלכות הקלפי, וגם העברית המשובשת שבפיו לא סייעה לו לתרום ביום הבחירות, ולכן בילה את רוב היום במשחקי כדורגל במגרש עם שאר ילדי המושב.

סגניתו של יו"ר הקלפי הצעיר כבר בת 19, נציגת מפלגת העצמאות. המפלגה שילמה מכספי המיסים לפעיליה ובני משפחותיהם לשבת בקלפי ולדאוג לעתיד המפלגה. אה, בעצם אותה מפלגה לא התמודדה בכנסת ה-19, אז היא שילמה לפעיליה ובני משפחותיהם כנראה מסיבות אחרות. הנציגה הצעירה הוחלפה באמצע היום בחברתה, שגם היא כנראה בעלת זהות פוליטית ואג'נדה מגובשת, אך לא ידעה שעליה להגיע עם תעודה מזהה כדי לקחת חלק בעבודת הקלפי. וכך, כעבור שעתיים של שמש, הגיעה התעודה המיוחלת. סגנית היו"ר לא תרמה אפילו למשחק הכדורגל, וכשאמא שלה באה לאסוף אותה באמצע ספירת הקולות – קמה ונעלמה מהקלפי.

יאיר לפיד בקלפי (צילם: ליאור גרונדמן)
יאיר לפיד בקלפי (צילם: ליאור גרונדמן)

צ'אנס אחד בלבד

עם ישראל פקד בהמוניו את הקלפי ולא בכדי, מרביתו התייאש מהעסקנים הכושלים שהעבירו עוד ארבע שנים בחוסר מעש בין כותלי הכנסת ומחפש לעשות שינוי. כשישית מהמצביעים שלשלו את הפתק של יש עתיד וקיוו שדם חדש בכנסת יביא עמו סוף סוף גם רוח חדשה, של עשייה, של קידום, של התחשבות ברחשי העם.

המעבר מאיש תקשורת מנוסה לפרלמנטר אפקטיבי לא פשוטה כלל, וחובת ההוכחה על לפיד. גם פיזור הקולות בין המפלגות יקשה עליו להוציא לפועל את הבטחותיו לבוחרים. יאיר לפיד הניף בין היתר דגל של שיפור מצב  מעמד הביניים, חלוקת נטל בגיוס לצה"ל ומאבק בשחיתות הציבורית. בדף הפייסבוק שלו כתב לפיד לכל פעיליו שלא ישכח אותם.

יאיר, לא לשכוח, זה לא אומר לדאוג למקורבים ולפעילים לג'ובים במהלך הקדנציה וביום הבחירות. לא לשכוח, זה אומר להביט בעיקרי מצע המפלגה שלך בוקר בוקר, ויום יום לפעול כדי לעמוד בהבטחותיך לבוחר. בוחריך שבעי ההבטחות רצו שינוי, כשלא קיבלו אותו ממפלגתו של אביך, נטשו לקדימה, וכשהיא איכזבה, עברו אליך.

השאלה אם יש עתיד כרגע במגרש שלך, אם כי לא בטוח שיש בו מקום ליו"ר הקלפי, אבל הוא ממילא משחק במגרש אחר. יש לך ארבע שנים מלאות למלא הבטחותיך לבוחר, להראות שאתה זן אחר של פוליטיקאי, ששחיתות ציבורית ממך והלאה, יש לך רק צ'אנס אחד. העיניים של כולם נשואות עכשיו אליך. הבט קדימה.

[related-posts title="עוד בנושא בחירות 2013"]

1 Comment

  1. פנינה כץ
    25 בינואר 2013 @ 10:44

    בדיוק עידן.
    נריע מהיציע אם בזכותו ביבי יתאייד ומעמד הביניים יתחיל לנשום. אם הוא יגרום לחוק שיוויון בנטל לצאת לפועל
    ואם החרדים יפסיקו לקבל את התועפות. נהיה מאושרים לכל הישג שנרשם במצע שלו.
    אבל נוציא לו כרטיס צהוב אם הוא נכנס כדי לסדר לו או לחבריו מקום טוב באמצע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן