Skip to content

התכשיט של ניקון

כל צלם ולא חשוב כמה גדולה ומתוחכמת המצלמה שלו צריך גם מצלמת קומפקט point and shoot השאלה היא כמה קומפקטית? ולניקון יש את התשובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קטנטונת - ניקון קולפיקס S01

לאורך השנים בהן אני מצלם גיליתי, שהמצלמה הפכה להיות חלק ממני ואני נוטה לקחת אותה לכל מקום. אבל מה לעשות אדם לא יוצא לקולנוע או מסעדה ובטח שבטח לרקוד עם מצלמה תלויה לו על הכתף. מעבר לזה בתור צלם לפעמים צריך להתקרב ולצלם מקרוב ולא לבנות על הזום ויש מקומות, שבכלל משום מה, יש התנגדות עקרונית שתצלם ולי אין הסכמה עקרונית כזו עם אף אחד.

צריך קומפקטית !

יש מאות דגמים של מצלמות קומפקט point and shoot בשוק טובות יותר וטובות פחות כולם מספקות באופן עקרוני את הצורך המיידי שלנו הצלמים לספק תמונה ויעידו על כך אלפי התמונות המתפרסמות מדי יום ומקורן לא רק במצלמות קומפקטיות אלא גם במכשיר טלפון סלולרי זה או אחר.

קומפקטית ושיא הפשטות

ניקון מביאה לנו את הפיתרון האולטטימטיבי למצלמת קומפקט. מה זה קומפקט? כזו שטובעת בכיס המכנסיים בלי להשאיר בליטה שתגרור שנוררים לבקש סיגריה. כל כך קומפקטית שאני מסוגל לשכוח שהיא בכיס. הניקון קולפיקס S01.

הפרמטרים הבסיסיים שלה לא מרשימים, אם כי לא חיפשתי יותר מזה. 10 מגה פיקסל וזה מספיק למצלמת תחליף ולמעשה להרבה יותר מזה, זום X3 ומשקל של 96 גרם. בגודל כל פלוס מינוס כרטיס אשראי לא משאירים לך רווח לתירוצים "למה לא לקחת מצלמה?"

הרבה בחירה ה-S01 לא מאפשרת למשתמשיה יש לה את כל מצבי הצילום הרלוונטיים אבל למשתמש נותר לסמוך על ההחלטה שלה באיזה מהם להשתמש ואכן היא לעיתים נדירות טועה. הסוללה מובנית ואמנם לא תספיק ליותר מ-200 תמונות בטרם תזדקק לטעינה אבל תראו לי כמה אנשים מצלמים 200 תמונות ביום. גם הזיכרון מובנה 7.4 גיגה בייט בלי תמיכה בכרטיס זיכרון. אבל בעוד שיהיו כאלו שיטענו שזה לא מספיק כדאי להזכיר שהסוללה במילא לא תתמוך בהרבה יותר מזה.

ה-S01 היא התגלמות הפשטות: כפתור הפעלה. כפתור נגינה ולחצן צילום עם ידית לקירוב (זום) ומסך של 2.5 אינץ ו… זהו. ליד המסך המגע תמצאו סמל יחיד בצורת בית מכאן והלאה הכל מאוד פשוט ונוח.

שווה את הכסף

נכון שבתנאים הללו פונקציות המסך עלולות להיות מבלבלות קצת בעיקר שמדובר במסך מגע שמתפקד גם ככפתור הצילום במצב הרלוונטי. אבל מתרגלים.

2 שניות בדיוק לוקח למצלמה להתעורר מרגע הדלקתה שתי שניות והיא מוכנה לצלם. המסך שלה מתפקד נהדר באור חזק ומגיב בקלילות למגע. חלק גדול מיכולת השליטה במצלמה נעוץ במצב הצילום במגע כך למשל תוכל לכוון את המצלמה אל הסצינה אותה אתה רוצה לצלם והקיש על האובייקט בו אתה רוצה שהיא תתמקד ומכאן והלאה היא תבצע את המיקוד באופן אוטומטי ותצלם. מעבר לזה היא מתמודדת לא רע עם חשיפה, איכות צבע. חדות תמונה ופרטים טובים מאוד ואיזון מצויין בין אור וצל. אפילו אפקטים מיוחדים יש לה אם כי לא הרבה.

המחיר באירופה נע בין 120 ל-150 יורו

מומלצת בכל פה ושווה לכל כיס!

 

 

ב

1 Comment

  1. מתנה מקורית
    12 באפריל 2013 @ 18:12

    nikon חברה אמינה מאוד…נחמד..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן