Skip to content

"הליכודניקים החדשים" נגד ש"ס

קבוצה חדשה בליכוד מתארגנת להאבק נגד כניסת ש"ס לקואליציה החדשה ולעמוד על משמר הליברליזם בליכוד. "המטרה שלנו היא להגיע לפריימריז הבאים של הליכוד, לכוח מאורגן של כמה אלפי אנשים, שאי אפשר יהיה להתעלם ממנו. אנחנו נגיב על כל גילוי אנטי ליברלי ואנטי דמוקרטי בליכוד, בנוסח ח"כ יריב לווין, לנגח את מערכת המשפט", אומר ליאור מאירי, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה חדשה בליכוד, "הליכודניקים החדשים", מתארגנת כדי למנוע את שיתוף ש"ס בקואליציה של הליכוד.

הקבוצה, שהוקמה לפני מספר חודשים ומונה בינתיים כאלפיים מתפקדי ליכוד, פרסמה ביום חמישי, באתר הפייסבוק שלה מודעה בה היא מודיעה כי היא מתנגדת נחרצות להקמת קואליציה עם ש"ס. "ש"ס לא יכולה להיות שותפה 'טבעית' של המפלגה הלאומית הליברלית, שבחוקתה, בסעיף המטרות, נכתב: 'קיום משטר ממלכתי-דמוקרטי במדינה: הבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חרות הפרט, שוויון זכויות והזדמנות כל אזרחי המדינה ומניעת כל אפליה על רקע מין, גזע, עדה, דת, מעמד או השקפה'", נאמר בעמוד הפייסבוק. "אנו קוראים להקמת ממשלת מרכז ליברלית-ציונית".

ליאור מאירי, מראשי הקבוצה, אומר כי מאז הבחירות החלה התפקדות מחודשת של חברים חדשים בליכוד, לקבוצת "הליכודניקים החדשים": "המטרה שלנו היא להגיע לפריימריז הבאים של הליכוד, לכוח מאורגן של כמה אלפי אנשים, שאי אפשר יהיה להתעלם ממנו. אנחנו מתכוונים לעמוד על המשמר ולהגיב על כל גילוי אנטי ליברלי ואנטי דמוקרטי בליכוד. נגיב לכל ניסיון, בנוסח ח"כ יריב לווין, לנגח את מערכת המשפט".

האג'נדה של "הליכודניקים החדשים" מזכירה במידה רבה מאוד את זו של מפלגתו של יאיר לפיד.  הליכודניקים החדשים מגדירים בין יעדיהם "חתירה להקמתה של ממשלת מרכז ליברלית-ציונית. ממשלה כזו לא תהיה נתונה ללחצים של מפלגות סקטוריאליות וקיצוניות, ובכך תוכל לממש את רצונם של רוב אנשי המרכז הפוליטי".

סעיף מרכזי במצע של חברי הקבוצה הזאת הוא דאגה לאינטרסים הכלכליים של מעמד הביניים. "להשקפתנו, הבעיה המרכזית במשק כיום היא העדפת האינטרסים הצרים של קבוצות מובחנות על פני האינטרסים של כלל הציבור ושל המדינה. אנו מתבוננים בחרדה כיצד קבוצות הלחץ נוגסות לעצמן נתחים בעידודם הנלהב של נבחרי הציבור, כאשר כולם כאחד חוגגים על חשבון כספי הציבור מבלי לתת את הדעת על ההשפעה העתידית".

עוד דורשים "הליכודניקים החדשים" את הורדת יוקר המחיה; "טיפול יסודי בסוגיית הבלתי מועסקים במשק ושוויון בנטל"; "הפחתת כוחם הבלתי-מידתי של הועדים הגדולים במשק", "שמירה בלתי מתפשרת על שלטון החוק ומעמדו של בית המשפט" ו"מניעת כפייה דתית, תוך שמירה על חופש הדת של כל הדתות והזרמים".

"אחד ה'בורות' העיקריים בכלכלה הישראלית הוא קיומם של סקטורים שאינם עובדים, אינם משלמים מסים ולא נושאים בנטל הכלכלי", נאמר באתר "הליכודניקים החדשים". "יש לעודד בכל דרך יציאה לעבודה של סקטורים אלה – למשל על ידי עידוד לימודים גבוהים והכשרות מקצועיות –  ובמקביל להפחית את התמריצים הקיימים שלא לעבוד, ולחיות על חשבון הסקטורים המשלמים. דרך מרכזית אחרת היא הפסקה מוחלטת של מימון מגזרי חינוך שלא מלמדים לימודי ליבה, ובכך מייצרים בוגרים שלא מסוגלים לקחת חלק בכלכלה המודרנית. כמו כן, אנו קוראים למעבר הדרגתי להסדר שוויוני באשר לנטל השירות בצבא ובשירות אזרחי, לכל הסקטורים".

"הליכודניקים החדשים" "מתנגדים בחריפות לכפייה דתית מכל סוג שהוא מחד, ובשמירה על זכותם של אנשים דתיים לקיים את דתם מאידך". הם תומכים בקיום תחבורה ציבורית בשבת באזורים חילוניים ובהחלת הסדרים של נישואים וגירושין אזרחיים ומתנגדים "לכל יוזמה לחזק את אחיזתו של הממסד הדתי בחיי האזרחים שאינם בוחרים בכך". עוד נאמר במצעם כי הם דוגלים בשוויון מוחלט של כל הזרמים המקופחים ביהדות, לעומת המונופול של הזרם האורתודוכסי. "אנו דוגלים במדיניות של אפס סובלנות באשר לפגיעה באוכלוסיות על רקע דתי – הדרת נשים, גזענות כלפי לא-יהודים, רדיפה והסתה כלפי הקהילה הגאה, וכדומה. חופש הדת אינו מצדיק פגיעה בזכויות האחר לכבוד ולשוויון".

1 Comment

  1. מסכנים
    29 בינואר 2013 @ 13:56

    … פעם הצהרתם על "מדינה י ה ו ד י ת בארץ ישראל- היא מדינת ישראל".. וגם את זה אתם רוצים למחוק.. ציונים משו.
    הדכדוך של העולם החילוני לא מונע המחרדים- אז די להטפל
    האיום האירני בעורף של כולנו ואתם מחפשים לדכא עוד יותר את מי שמשמר את הדרך שהסבא של הסבתא שלכם הלך בא.

    באם לעשות דרך חדשה.. לפעמים המקור הכי חשוב.
    מקווה שתתפקחו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן