Skip to content

אלביט מערכות תפתח תכונות מתקדמות עבור מל"טים

הפיתוח הוזמן על ידי משרד הביטחון בסכום של כ-35 מיליון דולר. ההזמנה היא בנוסף להזמנות להצטיידות במל"טים מסוג הרמס 900 ולאספקת שירותי תחזוקה בסכום כולל כ-90 מיליון דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלביט מערכות קיבלה ממשרד הביטחון הזמנה, בהיקף כספי של כ-35 מיליון דולר, לפיתוח תכונות מתקדמות בתחום המל"טים, לאספקה במהלך שלוש שנים. אחת מהדרישות המשימתיות היא לפתח יכולת להחלפה מהירה בין מטע"די המל"ט.

ההזמנה הינה בנוסף להזמנות שהחברה קיבלה ממשרד הביטחון לאספקת מל"טים מסוג הרמס 900 ולמתן שרותי תחזוקה, שדווחו על ידי החברה בשנת 2012.

הרמס 900 (מקור: אלביט מערכות)
הרמס 900 (מקור: אלביט מערכות)

הרמס 900 – מהמתקדמים מסוגו בעולם

הרמס 900 נחשב לאחד המל"טים המתקדמים מסוגו בעולם, הוא מסוגל לצאת לגיחות מודיעין ביום ובלילה, וביכולתו לצלם בכל תנאי מזג אוויר. הוא מסוגל לשהות באוויר קרוב ל-30 שעות, ולשאת מטען יעודי במשקל של עד חצי טונה. גובה הטיסה המקסימלי שלו הוא 30 אלף.

מטע"דים למשימות שונות

הרמס 900 מהווה הרחבה ושיפור של מל"ט הרמס 450, המהווה את עמוד השדרה בתחום המל"טים בצה"ל, ויש ביניהם מערכות משותפות רבות, כולל הציוד הקרקעי וקרון השליטה והבקרה. הרמס 900 מסוגל לשאת מטע"דים למשימות שונות, כגון מטע"ד אלקטרואופטי לצילום יום ולילה, מטע"ד מכ"ם מטיפוס SAR, מציין לייזר, ומטע"דים למשימות מודיעין תקשורת (COMINT) ומודיעין אותות (SIGINT).

"החלטת משרד הביטחון להעניק את הזמנת פיתוח זו, מהווה הבעת אימון והכרה ביכולות הטכנולוגיות שלנו ומבססת עוד יותר את השותפות האסטרטגית רבת השנים עם צה"ל בתחום המל"טים. מערכת ההרמס 900 נחשבת למובילה מסוגה בעולם ואנו גאים בהחלטת המשרד להצטייד במערכות נוספות וביכולות מתקדמות בתחום זה", אומר אלעד אהרונסון, מנכ"ל חטיבת כלים בלתי מאוישים באלביט מערכות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן