Skip to content

הצבא המצרי נפרס בפורט סעיד מחשש להתלקחות נוספת

מנהיגי האופוזיציה הגישו למורסי מסמך עם חמש דרישות לתיקון החוקה. הם גם תובעים להקים ועדה לא תלויה שתחקור ותעמיד לדין את מבצעי ההרג בפורט סעיד. מהומות אתמול גבו 32 הרוגים ו-300 פצועים. "אם הנשיא לא ייענה לדרישות, נקרא להפגנות בכל מצרים ביום חמישי", הם מאיימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שני ימי הפגנות ועימותים קשים בפורט סעיד ואחרי 32 הרוגים ו-300 פצועים, פנו אמש (שבת), מנהיגי איגוד האופוזיציה חזית ההצלה הלאומית ( NSF (National Salvation Frontלנשיא מצרים, מוחמד מורסי, בתביעה שייענה בחיוב לחמשת סעיפי התביעה העיקריים של המפגינים, אשר יביאו להרגעת ההפגנות והפסקתן במצרים. כך נמסר במסיבת עיתונאים שכינסו מנהיגי האופוזיציה לאחר פגישת חירום שנערכה מוקדם יותר בקהיר.

המהומות בפורט סעיד החלו לאחר שבית משפט מצרי גזר את גזר דינם של 21 אוהדי קבוצת כדורגל מקומי למוות, לאחר שהורשעו בגרימת מוות של אוהדי קבוצת כדורגל נגדית במשחק מקומי שבו התלהטו היצרים. שני קציני משטרה ו-30 מפגינים נהרגו ועוד 300 איש נפצעו כתוצאה מההפגנות  שנערכו אתמול מול משרדי הממשל בעיר. כך מסר היום עבדל רחמן פראח, מנהל בית החולים פורט סעיד.

המהומות בפורט סעיד (מקור צילום: יו טיוב)
המהומות בפורט סעיד (מקור צילום: יו טיוב)

במצרים הוחלט על מצב חירום וכוחות צבא נוספים הוזרמו לאזור פורט סעיד לתעלת סואץ מחשש להתלקחות נוספת והתפשטות ההפגנות. עוד נמסר, כי תחנת משטרה בעיר הועלתה באש והוצתה גם עמדת כוחות הביטחון המוצבת מול בית החולים. המפגינים יידו אבנים בכוחות הביטחון ואלו השיבו בירי רימוני גז ולאחר מכן פתחו באש חיה. מפגינים זועמים אחרים פשטו על דרך הכניסה לרובע המוסלמי בפורט סעיד וחסמו את הכביש הראשי המוביל אליו.

איגוד הNSF, מאגד את מנהיגי מפלגות האופוזיציה המצרית, והוא פרסם הצהרה בעקבות הידרדרות המצב שבה נמסר כי "האיגוד מתאבל על מות 25 הקדושים בגל השני של ההפגנות ב-25 לינואר בפורט סעיד ובכל כיכרות מצרים ורואה בנשיא אחראי לאלימות המוגזמת של כוחות הביטחון כלפי המפגינים. האיגוד תובע להקים ועדת חקירה ניטרלית שתמצא ותעמיד לדין את האחראים לשפיכות הדמים. אנו קוראים לכל המצרים להמשיך בהפגנות לא אלימות ומגנים כל אלימות שהיא".

בסרטון ירי לעבר מפגינים בפורט סעיד אתמול:

האופוזיציה תובעת להקים גם ועדה ניטרלית לתיקון הסעיפים בחוקה המעוותת, לטענתם, החייבים להשתנות מיידית. "אנו דורשים להקים ממשלת הצלה לאומית שתבטיח יעילות ואמינות להטמעת תביעות המהפכה, במיוחד את הצדק החברתי ובמיוחד לאחר שמדיניות הנשיא והממשלה הובילה להידרדרות חמורה במצב כפי שקיים היום במצרים", נמסר בהצהרה.

האופוזיציה תובעת את "עצירת החוקה הרודנית כפי שהובאה למשאל העם הנוגדת להצהרת העצמאות ותביעות העם המצרי". לסיוםאמרו מנהיגי האופוזיציה כי "תנועת האחים המוסלמים, צריכה להיות כפופה לחוק לבחינת מעמדה, לאחר שנה שבה היא פועלת כגורם עיקרי בתוך הממשל המצרי ברחבי המדינה, מבלי שיש לכך בסיס חוקי לגיטימי".  

מנהיגי האופוזיציה מסרו כי אם הנשיא לא ייענה לתביעותיהם הלגיטימיות בימים הקרובים, הם יקראו  לעם המצרי לצאת ביום חמישי הקרוב לרחוב להפגנות ענק כדי למוטט את החוקה המעוותת, וכדי לאמץ שנית וזמנית את החוקה כפי שחוקקה ב-1971. האופוזיציה גם תובעת לקיים בחירות חדשות במצרים בהקדם האפשרי.  

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן