Skip to content

נתניהו: "אשאף להרכיב את הממשלה הרחבה והיציבה ביותר"

"האיראנים אינם מפסיקים את המרוץ הבלתי פוסק והשיטתי שלהם להשגת נשק אטומי לצורך מימוש כוונה זו. איננו מזלזלים באיומים הללו ואנחנו נמנע אותם, זוהי המשימה הראשונה שלנו כממשלה וכעם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אשאף להרכיב את הממשלה הרחבה והיציבה ביותר שניתן להקים על מנת לענות קודם כל על האיומים הביטחוניים המשמעותיים שמאיימים על מדינת ישראל". כך מצהיר ראש הממשלה, בפתיחת ישיבת הממשלה הראשונה לאחר הבחירות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקדיש את רוב דבריו, בפתח ישיבת הממשלה, ליום השואה הבינלאומי החל היום – וקשר את דבריו אלה לסכנות הביטחוניות האורבות לפתחה של ישראל.

"סוריה מתבקעת והולכת". נתניהו (צילום: ציפי מנשה)
"סוריה מתבקעת והולכת". נתניהו (צילום: ציפי מנשה)

"היום אנו מציינים את היום הבינלאומי לזכר קורבנות השואה", אמר נתניהו. "האנטישמיות לא נעלמה והרצון להשמיד חלק ניכר מהעם היהודי ואת מדינת ישראל, לצערנו לא נעלמו. הם קיימים, הם שרירים והכחשת השואה נעשית במרץ על ידי מדינה מרכזית בעולם, לא על ידי קבוצות, לא על ידי בודדים או גורמים שוליים, אלא על ידי איראן שיום יום מנהיגיה מעל במת האו"ם ומעל כל במה אחרת, מכחישים את קיום השואה, תוך שהם מכינים מה שלדעתם תהיה השואה הנוספת – השמדתה של מדינת היהודים. הם אינם מפסיקים את המרוץ הבלתי פוסק והשיטתי שלהם להשגת נשק אטומי לצורך מימוש כוונה זו. איננו מזלזלים באיומים הללו ואנחנו נמנע אותם, זוהי המשימה הראשונה שלנו כממשלה וכעם.

"בפרספקטיבה של כמעט שלושת רבעי מאה שנים שחלפו מאז השואה, מה שלא השתנה זה הרצון להכחיד את היהודים, מה שכן השתנה זו היכולת של היהודים להגן על עצמם", אמר נתניהו. "היכולת הזאת באה לידי ביטוי במדינה, בצבא, בזרועות הביטחון ובנכונות שלנו לפעול נגד אלא הבאים להשמידנו. היכולת הזאת היא ההבדל בין מה שהיה אז לבין מה שיש היום. איש לא יגן על היהודים אם הם לא יהיו מוכנים להגן על עצמם, זה עוד לקח של השואה. אי אפשר ולא ניתן לסמוך על פעולה נבדלת ועצמאית להגנת היהודים אם היהודים לא יגנו על עצמם.

"שורש העניין ביום השואה הבינלאומי הוא לא מה קרה אלא איך מונעים שהדבר יתרחש שוב והדבר הזה תלוי ביכולת ובנחישות של מדינת היהודים להגן על עצמה מפני אלה הבאים להשמידה", אמר ראש הממשלה. "לצורך זה צריך להסתכל סביבנו, גם מה שקורה באיראן וגרורותיה, מה שקורה בזירות אחרות בנשק קטלני שנמצא בסוריה שמתבקעת והולכת. המזרח התיכון אינו מחכה לתוצאות הבחירות והוא לא מפסיק בזמן הרכבת הממשלה. יש פה הרבה איומים, מן הקשים ביותר שציינתי וגם אחרים והמציאות ממשיכה להתפתח.

"במזרח, בצפון ובדרום, כל השטח רוגש ואנחנו חייבים להיות ערוכים, חזקים ונחושים מול כל התפתחות אפשרית", אמר נתניהו. "לצורך זה אני אשאף להרכיב את הממשלה הרחבה והיציבה ביותר שניתן להקים על מנת לענות קודם כל על האיומים הביטחוניים המשמעותיים שמאיימים על מדינת ישראל, ואני משוכנע שבכוחנו להתמודד עם האתגרים האלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן