Skip to content

אושר היתר המאשר לחברת חשמל לעסוק בפעילות תקשורת

ההיתר יאפשר את הקמת רשת הסיבים האופטיים על תשתיות חברת החשמל. רשת זו תוכל לספק שירותי אינטרנט במהירות שטרם נראתה בישראל של כ-1 ג'יגה-ביט, והיא תוקם על ידי חברה פרטית, במימון המוערך בכ-5 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם היום על היתר המאשר לחברת חשמל לעסוק בפעילות תקשורת. ההיתר, שייכנס לתוקף לאחר חתימתו של שר האנרגיה והמים, מהווה את השלב האחרון בהיערכות הממשלתית להקמת תשתית כלל ארצית של סיבים אופטיים באיכות ובזמינות חסרות תקדים.

רשת זו תוכל לספק שירותי אינטרנט במהירות שטרם נראתה בישראל של כ-1 ג'יגה-ביט, והיא תוקם על ידי חברה פרטית, במימון המוערך בכ-5 מיליארד שקל, בשיתוף עם חברת חשמל ושימוש בתשתיותיה.

ויה אירופה הגישה הצעה

במכרז למשקיע פרטי שמבצעת חברת חשמל ביחד עם משרד האוצר במהלך השנה האחרונה, הוגשה הצעה על ידי חברת ויה אירופה השבדית, בשיתוף עם חברות ציוד תקשורת נוספות מישראל ומחו"ל. מנכ"ל חברת ויה אירופה הגיע לאחרונה לישראל וקיים דיונים בנושא עם חברת החשמל ומשרד האוצר. פריסת הרשת צפויה להתחיל לקראת סוף שנת 2013, עם השלמת היערכות משרדי הממשלה והשלמת הליך המכרז.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ "מדובר באבן דרך משמעותית בתהליך להקמתה של תשתית אינטרנט מהיר מהמתקדמות בעולם בישראל. מדובר במנוע צמיחה חשוב שיתרום לחיזוקה של הכלכלה הישראלית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן