Skip to content

מתרחבת הדרישה להרחיק את נתן אשל מהמו"מ הקואליציוני

חברת הכנסת המיועדת תמר זנדברג (מרצ) ליועץ המשפטי לממשלה: "שלח מסר ברור כי הטרדות מיניות ואלימות נגד נשים הינן עברות חמורות ופסולות, וכי לא תאפשר לאדם אשר הורחק מהשירות הציבורי בגין עברות אלו לחזור לתפקיד משפיע על חיי הציבור כאילו לא אירע דבר". גם יועז הנדל, שהיה יועץ התקשורת של נתניהו, מצטרף לדרישה הפומבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד בטרם הושבעה לחברת כנסת, תמר זנדברג, המוצבת במקום שישי ברשימת מרצ לכנסת, מתחילה בעבודתה הפרלמנטרית. במקביל החלה היום ברשת החתמת עצומה נגד שובו של אשל לזירה הציבורית.

זנדברג פנתה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה כי ימנע מנתן אשל – מי שהיה ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה – לחזור להשפעה בחיים הציבוריים. זאת על רקע הפרסומים לפיהם מתכוון ראש הממשלה, לשלב אותו בצוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד-ביתנו.

תמר זנדברג: "הרחקת אשל - מסר ערכי לכל עובדי המדינה" (צילום: ויקיפדיה)
תמר זנדברג: "הרחקת אשל - מסר ערכי לכל עובדי המדינה" (צילום: ויקיפדיה)

אשל, שהיה ראש הסגל, בלשכתו של בנימין נתניהו, נאלץ להתפטר מתפקידו לפני כשנה לאחר שנחשד בהטרדת אחת העובדות בלשכה. נציבות שירות המדינה פתחה בחקירה נגדו ומצאה ראיות ל"התנהגות בלתי הולמת" מצדו. אשל הודה בפגיעה בצנעת הפרט של העובדת, ננזף, והתפטר מתפקידו בשירות המדינה תוך הבטחה – שעוגנה בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה – שלא ישוב לכהן בתפקיד ציבורי בעתיד.

במכתבה של תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה נאמר: "אני פונה אליך על מנת שתאכוף את הסדר הטיעון ותורה לראש הממשלה שלא לשלב את אשל בכל תפקיד ציבורי שהוא. אשל הודה כי קיים יחסים לא ראויים של 'קרבה יתרה' עם העובדת, צילם אותה ללא רשותה ואף חיטט בתיבת הדואר האלקטרונית האישית שלה. למרות כל אלה, התבשרנו השבוע על חזרתו של מר אשל לחיים הציבוריים, בתפקיד יועץ לראש הממשלה האמון על הרכבת הקואליציה הבאה. הרחקתו של אשל משירות המדינה וענישתו 'מהווה מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות כמו אלה שנמסר בחקירה'".

עוד כותבת תמר זנדברג כי בחזרתו של אשל לזירה הציבורית יש "מסר קשה עבור נשים רבות החוות הטרדות מיניות במקומות העבודה ומחוצה אליהן". היא תובעת מהיועץ המשפטי לממשלה: לאכוף את הסדר הטיעון ולהורות לראש הממשלה שלא לשלב את אשל בכל תפקיד ציבורי שהוא. "שלח מסר ברור כי הטרדות מיניות ואלימות נגד נשים הינן עברות חמורות ופסולות, וכי לא תאפשר לאדם אשר הורחק מהשירות הציבורי בגין עברות אלו לחזור לתפקיד משפיע על חיי הציבור כאילו לא אירע דבר".

"עזבו פוליטיקה חדשה, מספיק פוליטיקה נקייה". יועז הנדל (צילום: מעמוד הפייסבוק של יועז הנדל)
"עזבו פוליטיקה חדשה, מספיק פוליטיקה נקייה". יועז הנדל (צילום: מעמוד הפייסבוק של יועז הנדל)

גם יועז הנדל, שהיה יועץ התקשורת של ראש הממשלה ומגיבורי פרשת אשל, פרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו, קריאה להרחיק את אשל ממעורבותו: "הקפדתי עד היום לא לעסוק בפרשת נתן אשל, אבל הדברים צריכים להיאמר – ולא בגלל המחיר האישי – אי אפשר להשלים עם ויתור על נורמות ערכיות ומוסריות ממי שנמצא במקום שבו מתקבלות ההחלטות. אנחנו ראויים לדוגמה אישית ולא למריחה של גבולות בין טוב לרע. לא צריך מכתב של חברת כנסת מיועדת או עצומת מחאה של נשים כדי להבין זאת, רק שכל ישר. עזבו פוליטיקה חדשה, מספיק פוליטיקה נקייה".

במקביל למכתבה של זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה נפתח בפייסבוק עמוד אינטרנט תחת הכותרת: "נתן אשל בלשכה – נשים מסרבות לממשלה", שעליו חתמו כ-3000 נשים וגברים. "עבריין המין נתן אשל הולך להיות חלק מצוות המשא ומתן של הליכוד בהרכבת הממשלה הבאה", נאמר בעמוד. "כך ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו להכשיר אלימות נגד נשים. כשנתן אשל בלשכה האמירה ברורה: עברייני מין אינם נענשים על מעשיהם, מעשיהם אינם נלקחים בחומרה. ואנחנו, הנשים, כמו גם ביטחוננו אינם חשובים דיים. אינם חשובים כלל.

"אנחנו דורשות מכל אחת מהמפלגות שעתידות להיכנס למשא ומתן עם מפלגת הליכוד על הרכבת הממשלה הבאה להציב תנאי מוקדם למגעים, ולדרוש שנתן אשל לא יהיה חלק מהמגעים הללו, כי לא מנהלים משא ומתן עם עברייני מין".

מנסחי ההודעה פונים למפלגת יש עתיד, שזכתה ב-19 מנדטים, מתוכם שמונה של נשים ולמפלגת הבית היהודי שברשימתה לכנסת ישנן שלוש נשים, בדרישה "לא לשבת במשא מתן עם עבריין מין ולא להפוך את הנשים של המפלגה לעלה תאנה, על ידי הכשרת האלימות נגדנו – כי זו המשמעות של הלגיטימציה שלה זוכה נתן אשל מצד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו".

הנשים דורשות: "לאחר שיאיר לפיד אמר בעימות עם אריה דרעי שהוא רואה בדרעי עבריין, אנחנו דורשות שלא יכסה את עיניו כעת, ויבין ויבהיר בסירובו לנתן אשל, כי גם עם עברייני מין מפלגת יש עתיד מסרבת לשאת ולתת".

בסיום נאמר: "דבר אחד ברור, מי שמסכים לחזרתו של אשל לתפקיד, נותן יד לאלימות נגדנו – ואנחנו מסתכלות היטב מי מכשיר אלימות מינית נגד נשים".

בתוך כך מתפרסמת ברשת גם עצומת נשים המתנגדות לשובו של אשל לזירה הציבורית. "זמן קצר לאחר היוודע הבחירות הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא ממנה את עבריין המין נתן אשל לראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם מפלגת הליכוד ביתנו", נאמר בעצומה. "אשל סולק מהשירות הציבורי לאחר שהודה בשימוע פנימי כי הטריד מינית עובדת בלשכת ראש הממשלה. אשל עקב אחריה, חדר לפלאפון ולמייל שלה, ואף צילם תמונות שלה ללא ידיעתה.

נתן אשל עם אשת רוה"מ בימים טובים יותר (צילום" לע"מ)
נתן אשל עם אשת רוה"מ בימים טובים יותר (צילום" לע"מ)

"לראש הממשלה בנימין נתניהו כל זה חשוב כקליפת השום. הוא לא רואה בעברייני מין אנשים שצריכים להיות מסולקים לא רק מלשכתו, כי אם מהחברה בכללותה. אנחנו רוצות שעברייני מין ידעו שלעברות שלהם יש מחיר כבד. כי חייהם לא יחזרו למסלולם לאחר שהם פשעו", נאמר בעצומה.

"במינוי הזה אומר נתניהו באופן חד משמעי כי עבירות מין נגד נשים אינן עניין חמור דיו. כי ניתן לעבור עליהן, להבליג עליהן. אנחנו חושבות אחרת. אנחנו לא רוצות שעברייני מין ישרתו אותנו כציבור, ולכן אנחנו פונות לכל אחת מהמפלגות שעתידה לשאת ולתת עם מפלגת הליכוד ביתנו, ודורשות מהן להציב תנאי מוקדם למשא ומתן, תנאי שבו יאמרו שהן לא יושבות לדון על עתידה של מדינת ישראל עם עבריין מין".

מנסחות העצומה פונות ישירות למפלגת יש עתיד, בראשות יאיר לפיד, שמטעמה נכנסו לכנסת ה-19 שמונה נשים ולמפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, שמטעמה נכנסות לכנסת שלוש נשים – בדרישה: "אל תסכימו לשבת למשא ומתן עם עבריין המין נתן אשל". כך הן דורשות גם ממפלגות אחרות שיקבלו פניות מראש הממשלה בנימין נתניהו.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן