Skip to content

הגוף מרפא את עצמו

הנטורופתיה קיימת בארץ כבר שנים רבות, וטיפולים בתחום זה של הרפואה המשלימה ניתנים גם במסגרת הממסד הרפואי, בקופות ובבתי החולים. למרות זאת ישנם עדיין רבים שלא ממש יודעים במה מדובר. איה הוד, נטורופתית כבר יותר מ-12 שנה, מסבירה מה זה נטורופתיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נטורופתיה – רפואה טבעית, היא אחד מהתחומים הרבים השייכים לרפואה המשלימה, שכל אחד מהם פועל באופן שונה. המשותף לכולם הוא שמדובר ברפואה הוליסטית הרואה באדם מכלול של גוף ונפש, ומטפלת בו באמצעים טבעיים ללא התערבותה של הרפואה הקונבנציונלית.

לגוף שלנו יש מנגנוני ריפוי טבעיים וספונטניים. כנטורופתית, אני מאפשרת לגוף את התנאים הטובים ביותר כדי לרפא את עצמו, ונותנת לו לעשות את מה שהוא אמור לעשות בכוחות עצמו ולא מצליח בגלל סיבות רבות ומגוונות.

אם לא אאמין ביכולת הגוף לרפא את עצמו תהיה לי בעיה מאוד קשה להמשיך לטפל. כדי להבין איך זה עובד, הכי פשוט זה לתת דוגמה של פצע שמגליד. הגוף בחוכמתו יודע איך לרפא פצע או שריטה. יש בתוכנו חלק לא מודע שגורם לתאים בגוף להתחלק ולהביא להחלמה.

הרופא הטוב ביותר נמצא בתוכנו, בכל תא ותא, והוא אינו נח לרגע. בזמן מחלה הוא רק מבקש שלא יפריעו לו, שיתנו לגוף החולה מנוחה, את התזונה החיונית ואת צמחי המרפא המתאימים.

הכלים הטיפוליים של הנטורופת

החיים המודרניים יוצרים הרבה מכשולים בדרך לבריאות: תזונה קלוקלת, זיהום אוויר, מתח, לחצים נפשיים, נשימה שטחית ועוד. הנטורופתיה מחנכת לדרך חיים בריאה יותר ואימוץ חשיבה חיובית, ומציעה כלים להתמודדות עם המחלות הפוקדות אותנו. היא לא בהכרח רואה במחלה משהו שלילי, אלא סימן אזהרה – דרכו של הגוף לומר שהאיזון הופר ומשהו לא טוב קורה.

הכלים שאני נעזרת בהם כדי לטפל, הם תזונה – המשפט המפורסם "אנחנו זה מה שאנחנו אוכלים" חרוט היטב בליבי; וכמובן צמחי מרפא, שהטבע חנן אותנו בהם והם אחת האהבות הגדולות שלי. צמחי מרפא רבים נחקרו במחקרים קליניים והוכחו כיעילים, עד כדי כך שהיום יש תרופות שנרקחו מצמחים וניתן לקנות אותן רק עם מרשם רופא.

הנטורופתיה מייחסת חשיבות מכרעת לקשר שבין גוף לנפש. כל כך הרבה מחלות מקורן הוא בכלל רגשי. לפעמים זה בגלל לחצים, דאגות, קונפליקטים, מחשבות שליליות, רגשות אשם ועוד. לפעמים אלו טראומות שאנחנו סוחבים מהעבר ומדחיקים היטב, עד שהן מתפרצות כמחלה.

הנטורופתיה מטפלת באדם השלם ולא רק בסימפטומים של הבעיה ממנה הוא סובל, לכן ישנה חשיבות אדירה להתייחס גם לגורמים הרגשיים ולא רק לחלקים הפיזיולוגיים, או הסביבתיים. זאת אני עושה באמצעות דמיון מודרך, טכניקת EFT  – לשחרור רגשי, טיפולים אנרגטיים וכמובן נשימות.

הנטורופתיה מערבת ידע מדעי מודרני עם רפואה טבעית ומסורתית ומשתדלת לסייע לאנשים לקבל אחריות על בריאותם.

אין לי שום התנגדות לרפואה הקונבנציונלית, להיפך! אך אם אדם בנוסף גם יקפיד על תזונה נכונה ובריאה, ייקח אחריות על פעילות גופנית, יעשה שימוש מושכל בתוספי מזון ובצמחי מרפא, הדברים יראו לגמרי אחרת.

טיפים בריאותיים

מים ולימון – שתייה של כוס מים עם חצי לימון סחוט וכף של שמן זית כל בוקר, זה אחד הדברים הנפלאים שאפשר לעשות למען בריאותנו. הלימון, למרות היותו חמוץ, יוצר בגוף תגובה בסיסית שמועילה לבריאות, מאחר והגוף בריא יותר בסביבה בסיסית מאשר בסביבה חומצית.

דבר נוסף, בלימון יש ויטמין C  שהוא נוגד חמצון רב עוצמה, מוכר וידוע, שמחזק את מערכת החיסון (יש אפילו מחקרים על ויטמין C  בהקשר לטיפול בתאים סרטניים). וכמובן, חשוב לציין, שהשילוב של לימון עם שמן זית מעולה למערכת העיכול ולמי שנוטה לסבול מעצירות.

טיפ נוסף הוא שתייה של מיץ ירקות ירוקים. מיץ כזה כל בוקר הוא בוסט של אנרגיה, ומעניק לגוף ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ואנזימי עיכול רבים. המיץ שאני אוהבת מכיל קישוא, מלפפון, גבעולי סלרי, פטרוזיליה (חופן נאה) ותפוח ירוק. מי שרוצה להנעים את הטעם מוסיף אגס ו/או גזר. מי שסובל מקור מוסיף שורש ג'ינג'ר. יש אנשים שאוהבים להוסיף שום חי, ומי שסובל מעצירות מוסיף סלק אדום חי (זהירות עם הסלק למי שסובל מסוכרת!).

טיפ חשוב: זה לא רק מה שאנחנו אוכלים אלא מתי אנחנו אוכלים, איך אנחנו אוכלים וכמה אנחנו אוכלים. השתדלו לזכור לאכול, לא לצום שעות ארוכות ופתאום לגלות שחצי יום לא הכנסתם כלום לפה. נסו לאכול בשעות קבועות. אכלו ארוחות קטנות לאורך כל היום, וכמובן,  לא לוותר על ארוחת הבוקר.

ועוד טיפ מאוד חשובשינה

אני מייחסת חשיבות מכרעת לנושא השינה. בשינה קורים לנו המון דברים ולא רק ברמה הפיזיולוגית אלא גם ברמה הנפשית. אם הבריאות שלכם זה משהו שאתם לוקחים ברצינות אני ממליצה לכולם להתחיל לאמץ הרגל חדש – ללכת לישון מוקדם, ולהשלים לפחות 8 שעות שינה בלילה.

איה הוד, מנכ"ל המרכז לנטורופתיה ורפואה משלימה www.ayahod.com
התמונות באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, Master, dysky
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן