Skip to content

פלסטינים נתפסו עם מטעני חבלה ומכתב

השניים נתפסו לאחר שהשליכו בקבוקי תבערה ליד מחסום חווארה. ברשותם נתפסו שלושה רימוני יד מאולתרים, בקבוקי תבערה ומכתב שנוטל אחריות על הפיגוע העתידי. על המכתב חתומים גדודי חללי אלאקצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חייל עם המכתב שנתפס (צילום: דו"צ)
חייל עם המכתב שנתפס (צילום: דו"צ)

שני פלסטינים נעצרו אתמול (שבת) לאחר שהשליכו אמש שני בקבוקי תבערה לעבר עמדה צבאית באזור חווארה שבשומרון. ברשותם נמצאו שלושה רימונים מאולתרים, שלושה בקבוקי תבערה מוכנים להשלכה ומכתב בו כתוב כי תכננו לבצע פיגוע. השניים הועברו לחקירת מערכת הביטחון וחבלנים פוצצו באופן מבוקר את הרימונים.

במכתב שנתפס נכתב כי ”גדודי חללי אלאקצה נוטלים אחריות מלאה על פעולת הפיצוץ בהתנחלות אלון מורה. גדודי אלאקצה מודיעים על ביצוע הפעולה קודם ביצועה, ובמידה שהפעולה לא צלחה אזי היא תבוצע פעמים נוספות וגדולות יותר בכל דקה ובכל שעה ובכל רגע מיום זה“. על המכתב חתומים ”גדודי חללי אלאקצה קבוצות חיצי החופש".

"אתמול בשעות הערב שמע מפקד כיתה, ששמר בפילבוקס הסמוך לחווארה, דרומית לשכם, פיצוץ במרחק  של כ-300 מטר מהעמדה ולאחר מספר שניות שמע פיצוץ נוסף", כך סיפר סרן פאיז פארס, מפקד פלוגת החוד מגדוד "לביא" של חטיבת כפיר, אשר תפסה את הפלסטינים. הוא הוסיף: "שניות לפני כן, זיהו התצפיות שני בני אדם מתקרבים אל עבר העמדה". כוח צה"ל חש לאזור האירוע בעוד כוח נוסף, הבנוי מחפ"ק המ"פ, עקף אותם ממערב להם והצליח ללכדם.

 

מעצר הפלסטינים הלילה (צילום: סוכנות מען)
מעצר הפלסטינים הלילה (צילום: סוכנות מען)

סרן פארס ציין בנוסף, כי הגששים והחבלנים אשר הגיעו למקום מצאו שלושה מטעני השלכה ושני בקבוקי תבערה בתוך שקית. פארס ציין כי "מדובר באירוע יחסית נדיר. הגזרה שלנו מוגדרת כזירה מבצעית תמיד, אך כמות האמל"ח שנמצאה אינה דבר רגיל".  לדבריו רק לפני מספר ימים תרגלו הלוחמים מצב של ירי אל עבר העמדה, ולכן ידעו להגיב לפי ההוראות. "הכוחות שלנו צריכים לדעת כיצד להגן על הציר בצורה הכי טובה, לבצע הליכה רגלית ולהיות דרוכים ומוכנים לכל אירוע", אמר פארס  וסיכם כי  "חזרנו לכאן מיד לאחר האימון, שהכין אותנו היטב למשימות, ואנו מכירים, מוכנים ועובדים בצורה מאוד מקצועית, לכל פעילות בגזרה".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן