Skip to content

משפטו של ליברמן ייפתח בעוד כשלושה שבועות

בראש ההרכב תעמוד סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ'. בהרכב יישבו השופטים יצחק שמעוני ואיתן קורנהאוזר. המשפט ייפתח ב-17 בפברואר. ליברמן מואשם במרמה והפרת אמונים, לאחר שהתערב באופן פעיל לכאורה במינויו של זאב בן אריה לשגריר בלטביה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת שולמית דותן, קבעה את הרכב השופטים שידון בתיק אביגדור ליברמן, שר החוץ לשעבר.

בראש ההרכב תעמוד סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק-קלמנוביץ'. ביחד אתה בהרכב יישבו השופטים יצחק שמעוני ואיתן קורנהאוזר. המשפט ייפתח ב-17 בפברואר.

סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק קלמנוביץ' (צילום: אתר הרשות השופטת)
סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, חגית מאק קלמנוביץ' (צילום: אתר הרשות השופטת)

ליברמן מואשם במרמה והפרת אמונים, לאחר שהתערב באופן פעיל לכאורה במינויו של זאב בן אריה לשגריר בלטביה – וזאת לאחר שבן אריה מסר לו את פרטי חיקור הדין שביקשה המדינה לעשות בבלארוס, על פרשיות שבהן נחשד ליברמן.

עדות המפתח במשפט צפוייה להינתן ע"י סגן שר החוץ, דני איילון, שהיה יו"ר ועדת המינויים שבחרה בזאב בן אריה לתפקיד השגריר בלטביה. איילון העיד כי ליברמן זימן אותו לחדרו ואמר לו כי יש לבחור בבן אריה לתפקיד.

כתב האישום מפרט כיצד השפיע ליברמן בפועל על הליך בחירת השגריר בריגה. "הנאשם המופקד על שירות החוץ של מדינת ישראל ונושא מתוקף כך גם באחריות למינוי שגרירה בעולם, פעל בסמוך לפני מועד כינוס ועדת המינויים לקידום בחירתו של בן-אריה.

השופט איתן קורנהאוזר (צילום: אתר הרשות השופטת)
השופט איתן קורנהאוזר (צילום: אתר הרשות השופטת)

 "לצורך קידום המינוי, זימן הנאשם את איילון, סגנו, לחדרו ואמר לו שיש למנות את בן-אריה לתפקיד השגריר בלטביה, כשהנאשם מנמק זאת בהיותו של בן-אריה המועמד המתאים ביותר, כביכול, לתפקיד", נאמר בכתב האישום. "איילון לא הכיר את המועמד בן-אריה היכרות של ממש, אך בהסתמך על דברי הנאשם ועל סמך המסמכים שהונחו לפני ועדת המינויים, פעל לבחירתו של בן-אריה על-ידי ועדת המינויים – וזו אמנם בחרה בבן-אריה לתפקיד שגריר ישראל בלטביה, מתוך עשרה מועמדים שהגישו מועמדותם לכהונה זו".

כתב האישום ממשיך ומפרט: "הנאשם גם נמנע מלהביא לידיעת חברי ועדת המינויים, ובהם איילון, את פרשת מסירת המידע הסודי. כתוצאה ממחדל זה של הנאשם לא נמצא בפני ועדת המינויים המידע החיוני, לפיו בן-אריה, בכהונתו הקודמת כשגריר, נכשל בחשיפת תכני הבקשה לעזרה משפטית, פעל לשיבושה והפר בכך באורח חמור את האמון שניתן בו. זאת, למרות היותו של מידע זה מהותי לבחינת התאמתו שלך בן-אריה לתפקיד כה רגיש – תפקיד זהה לזה בו הפר את חובות האמון שחלו עליו כאמור".

השופט יצחק שמעוני (צילום: אתר הרשות השופטת)
השופט יצחק שמעוני (צילום: אתר הרשות השופטת)

 על פי כתב האישום הביא ליברמן לאישור הממשלה, בתפקידו כשר חוץ, את מינויו של בן-אריה לכהונת שגריר ישראל בלטביה, תוך שנמנע גם כאן מלמסור את הידוע לו על אודות מעשיו החמורים של בן אריה בפרשת מסירת המידע הסודי.

"במעשיו המתוארים לעיל בכתב האישום, בהיותו עובד ונבחר הציבור, בכהונתו כשר החוץ המופקד על שירות החוץ של המדינה, ביצע הנאשם במהלך מילוי תפקידו מעשי מרמה והפרת אמונים הפוגעים מהותית בציבור בכל אחד מהשלבים המתוארים לעיל ובכולם יחד", נאמר בכתב האישום.

הקראת כתב האישום נקבעה ל-17 בפברואר, בבית משפט השלום בירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן