Skip to content

המתיחות בצפון מעיבה על השוק המקומי

המדדים המקומיים סגרו אתמול את יום המסחר במגמה מעורבת למרות הנעילה החיובית בוול סטריט מיום שישי שחלף, אשר הייתה אמורה לדחוף את השוק הקומי ליום עליות נוסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המציאות המורכבת שבו אנו חיים מזכירה לנו מידי פעם שעלינו לקחת בחשבון את אחד המרכיבים החשובים ביותר – מרכיב הביטחון. מידי פעם זה קורה.., אירוע ביטחוני כזה או אחר מצליח לטלטל את השוק המקומי, והפעם: המתיחות הגוברת בגבול הצפוני לקראת עימות אפשרי עם סוריה אשר מתחילה לאבד שליטה בכל מה שקורה שם והנשק הקטלני שבידה שעלול ליפול לידיהם של גורמים עוינים המעוניינים לפגוע במדינת ישראל. אחד הגורמים המרכזיים הינו החיזבאללה.

המתיחות הגוברת בצפון העיבה אמש על השוק והמדדים המקומיים סגרו את יום המסחר במגמה מעורבת למרות הנעילה החיובית בוול סטריט מיום שישי שחלף, אשר הייתה אמורה לדחוף את השוק הקומי ליום עליות נוסף. מדד ת"א 25 סגר את היום הראשון של השבוע בטריטוריה שלילית. המדד איבד 0.3% מערכו וסגר את היום מתחת ל-1200 הנקודות.

שבוע עמוס באירועי מקרו

השבוע שלפנינו עמוס באירועי מקרו אשר עשויים לגרום לתנודתיות רבה בשווקים הפיננסיים. אצלנו כדאי לעקוב אחרי פרסום החלטת הריבית של חודש פברואר אשר תפורסם היום. אחרי שבנק ישראל הוריד את שיעור הריבית בחודש שעבר ב-0.25% ל-1.75%, החודש לא צפוי שינוי בגובה הריבית. טווח המחירים שלנו למדד : 1180 – 1240 הנקודות.

הדולר עשוי להתחזק

בזירת המט"ח, הדולר עשוי להתחזק בפתיחה על רקע המתיחות בצפון. השטר הירוק מתחזק מעט גם בזירה הבינ"ל לכן בהחלט יש מקום לתיקון גם כנגד השקל. בשבוע שעבר, צמד הדולר שקל לא הצליח לשבור את אזור התמיכה המשמעותית הניצבת ב-3.70 למרות שהדולר ירד לשפל חדש מול האירו לרמה של 1.3477. יתכן כי המטבע המקומי מתחיל לאבד עוצמה על רקע הספקולציות בעניין התערבות אפשרות של בנק ישראל בשוק המט"ח כפי שעשה זאת בעבר. אם הצמד יצליח לשבור מתחת ל-3.70, ניתן יהיה לצפות להמשך הירידות אל עבר אזור 3.65. כישלון שבירה עשויה להוביל לתיקון משמעותי יותר לכיוון 3.80.

נכתב על ידי צוות מחקר A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן