Skip to content

גלאון: המרחק בין לפיד לאוהדי בית"ר, "קטן משנדמה לנו"

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, משווה את אמירתו של לפיד נגד "גוש חוסם עם הזועביז", לגזענות של אוהדי בית"ר המתנגדים להכניס שחקנים ערבים לקבוצתם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המרחק בין הסירוב של לפיד להכניס שחקן ערבי למשחק הפוליטי לבין סירובם של אוהדי בית"ר להכניס שחקן ערבי לקבוצה, קטן משנדמה לנו". כך כותבת ח"כ זהבה גלאון בעמוד הפייסבוק שלה. לדעת גלאון הגזענות של לפיד, שהצהיר "לא נעשה גוש חוסם עם הזועביז", אינה רחוקה מהגזענות של אוהדי בית"ר.

זהבה גלאון. גזענות השוואתית (צילום: אתר הכנסת)
זהבה גלאון. גזענות השוואתית (צילום: אתר הכנסת)

"גילויי הגזענות החמורים שצצים בימים האחרונים מחרידים – התעללות של שוטרי מג"ב בפלסטיני שסובל ממוגבלות שכלית לצד קריאה של אוהדי בית"ר לשמור על טוהר הקבוצה מפני המוסלמים", כתבה ח"כ גלאון בעמוד הפייסבוק שלה. "אפשר להזדעזע, אבל קשה להיות מופתעים. הגזענות כבר מזמן הפכה יומיומית, כל כך יומיומית שאנחנו בקושי שמים לב שהיא בכל מקום. כל כך יומיומית שזה זה ממש נראה טבעי שיאיר לפיד, שנבחר לייצג ציבור עצום, פוסל מראש את הסיעות הערביות כשותפות פוליטיות בביטוי המזלזל 'לא נעשה גוש חוסם עם חנין זועביז'. המרחק בין הסירוב של לפיד להכניס שחקן ערבי למשחק הפוליטי לבין סירובם של אוהדי בית"ר להכניס שחקן ערבי לקבוצה, קטן משנדמה לנו".

גלאון מסיימת את דבריה באמרה: "אסור לנו להסכים שהמלחמה של השנים הקרובות תהיה על 'שוויון בנטל'. יש לנו מלחמות חשובות יותר. בשנים הבאות אנחנו צריכים להילחם על שוויון אמיתי, על הדמוקרטיה, ועל עקירת הגזענות מהיומיום שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן