Skip to content

ביקור בית: "הבוטקה – חומוסיה יזרעאלית"

חומוס עברי בעמק יזרעאל, מעשה ידיהם של אסף ורועי, שיודעים מה אנחנו אוהבים. לאכול הרבה חומוס טוב, בשיטת ה"רי-פיל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שמענו על חומוס אחר שעושים באהבה ובכבוד, אבל ברמת ישי. נסענו עם זוג חברים, חומוסולוגים עם דיפלומה, אורי וגילה מלצר, לבחון את ההבטחה.

פגשנו במקום, ההומה בסועדים, חבורות צעירים, משפחות וגם סתם אוהבי חומוס, ששמעו של המקום והעפילו אליהם זמן רב לפנינו. סיפורו של המקום, מספר רועי הלוי-ברקוביץ, שיחד עם אסף דרסלר הקימו את "הבוטקה" לפני כשלוש שנים.

הכנת חומוס טרי בצהרי היום (צילום: אורי מלצר)
הכנת חומוס טרי בצהרי היום (צילום: אורי מלצר)

"אסף ואני מכירים מגיל 10, וגדלנו יחד במושבה יוקנעם. עם הזמן התחלנו לחלום ולפנטז על פתיחת מסעדה משותפת", מספר רועי, "כשמצאנו את המקום, בתחנת הדלק של רמת ישי לפני כשלוש שנים, לא היה פה כלום. גייסנו חברים ומשפחה ושיפצנו בעצמנו ממש מאפס. אחרי שנים שעבדנו במלצרות ובמסעדות של אחרים, גיבשנו את החזון שלנו לאיך העסק שלנו ייראה, כשיהיה לנו עסק משלנו".

המוטו של הבוטקה הוא "חומוס עברי טרי", וכאן יצאה ההברקה "יזרעאלי" ,שזה שילוב בין ישראלי-עברי לבין האיזור: עמק יזרעאל.

ולמה חומוסיה? לדברי רועי, שילוב של "חוסר" בחומוסיה ברמת ישי, שבשנים האחרונות הפכה להיות למרכז בילוי וקולינריה ושל הדבקות במטבח הישראלי. "חומוס בעינינו הוא הכי ישראלי ורצינו לעשות חומוס מקומי".

רועי - מבעלי "הבוטקה" (צילום: אורי מלצר)
רועי - מבעלי "הבוטקה" (צילום: אורי מלצר)

רועי עבר לגור בסמוך לעסק ברמת ישי אחרי שעזב את המושבה יוקנעם ואילו אסף לקראת סוף לימודיו בטכניון (הנדסת תעשייה וניהול), וממשיך להיות פעיל בעסק בסופי שבוע, חופשות וימים בהם אינו טרוד בלימודים. רועי מפליג בסיפוריו על עקרונות העסק שהם החליטו להקפיד:

  • עבודה עברית עם בני נוער וצעירים מהאזור
  • עבודה עם ספקים וחומרי גלם, כולל גרגרי החומוס ושמן הזית שהם מהעמק והגליל
  • אף סועד לא יצא רעב מהבוטקה

רועי מספר, כי "המטבח מתנהל לפי שיטת הכול טרי – כל בוקר מביאים בשר טרי וירקות טריים. בלילה משרים את גרגרי החומוס וביום מבשלים אותם במנות קטנות, לפי הצורך ,כך שכל היום יש סירים של חומוס שמתבשלים על האש. כשהגרגירים בשליםף טוחנים אותם על המקום וככה המנה יוצאת חמה לצלחת ולשולחן".

אחת האטרקציות של הבוטקה היא האפשרות לקבל "רי-פיל" (Re-Fill), כלומר גמרת את מנת החומוס שלך, תקבל מנה נוספת, גמרת גם זו תקבל נוספת, והכל במחיר של מנת חומוס אחת- 25 שקל.

מתענגים על חומוס טרי ב"רי-פיל" אינסופי (צילום: אורי מלצר)
מתענגים על חומוס טרי ב"רי-פיל" אינסופי (צילום: אורי מלצר)

על קיר הבוטקה מתנוססות תמונות של אלופי ה"רי-פיל", כאשר השיאן היה כנראה מאד רעב, הוא גמר 13 מנות חומוס ברצף.

מה הלאה? רועי מספר שהם פתחו לפני כשנה סניף שני של הבוטקה בשדרות מוריה על הכרמל בחיפה, ואחרי שאסף יסיים את לימודיו יתפנו לפתח את החלום הגדול – רשת ארצית של "הבוטקה – חומוסיה יזרעאלית".

חומוס חצילים (צילום: אורי מלצר)
חומוס חצילים (צילום: אורי מלצר)

טעמנו מגוון מנות חומוס הכוללות חומוס, חומוס-פול, חומוס-שקשוקה, חומוס-בשר ועוד. החומוס בעל מרקם עדין ונעים, חם וטעים באופן שאי אפשר לטעות במועד הכנתו, שמן הזית לא משתלט על טעמי החומוס.

לימנודה מצורפת לשולחן, וגם היא בשיטת ה"רי-פיל". יצאנו לדרכנו, שבעים ומרוצים מהחומוסיה היזרעלית, ומחכים להגעתה למרכז הארץ.

חומוס-פול (צילום: אורי מלצר)
חומוס-פול (צילום: אורי מלצר)

"הבוטקה" – רמת ישי 04-9533386
פתוח א'-ה' 10:30-19:00, ו' 10:00-16:00, ש' 11:00-19:00.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן