Skip to content

שישה ימים לאחר הבחירות: אובמה התקשר לברך את נתניהו

אובמה התחייב בפני נתניהו לפעול באופן הדוק עם ישראל לקידום השלום והביטחון במזרח התיכון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמעט שבוע לאחר הבחירות בישראל, התקשר אמש (יום ב') נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כדי לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על בחירתו.

בהודעה שפורסמה ע"י הבית הלבן מהבית הלבן נאמר כי אובמה התחייב בפני נתניהו לפעול באופן הדוק עם ישראל לקידום השלום והביטחון במזרח התיכון. "הנשיא ציין כי הוא מצפה לעבוד מול הממשלה שתקום, וחזר על מחויבותו לקשר העמוק והמתמשך שבין ארצות הברית וישראל", נמסר מהבית הלבן.

"מחוייבות בלתי מעורערת". נתניהו ואובמה. (צילום ארכיון: הבית הלבן, ויקימדיה)
"מחוייבות בלתי מעורערת". נתניהו ואובמה. (צילום ארכיון: הבית הלבן, ויקימדיה)

בהודעה הודגש כי המחויבות ה"בלתי מעורערת" של ארצות הברית לביטחונה של ישראל תישאר ללא שינוי ובכל מצב וכי עמדת הבית הלבן לגבי השלום לא השתנתה. לדברי, דובר הבית הלבן ג'יי קרני, בין אובמה לנתניהו מתנהלת מערכת יחסים חזקה וטובה. "אף מנהיג לא נפגש יותר פעמים ולא דיבר יותר בטלפון מאשר נתניהו עם הנשיא אובמה".

נתניהו נפגש הערב עם שליח הרביעייה הבינלאומית למזה"ת, טוני בלייר. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "המזרח התיכון לא עוצר בגלל בחירות, הכל ממשיך. עלינו לפעול להשגת שלום וביטחון ואין אדם מתאים יותר לעבוד על נושאים אלה ממך". בלייר השיב: "אני מצפה לעבודה המשותפת איתך על ענייני שלום וביטחון. יש לנו אתגרים רבים אך אני בטוח שניתן להתגבר עליהם ברצון טוב ועבודה מאומצת".

במהלך הפגישה הביע טוני בלייר הסתייגות חריפה מהקריקטורה שפורסמה בסנדיי טיימס, בייחוד עקב עיתוי פרסומה ביום הבינלאומי לזכר השואה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן