Skip to content

במקום נתן אשל הייתי מתלונן על שלי יחימוביץ'

פגיעה בפרטיות היא עבירה פלילית, שאם בוצעה במזיד (תוך מודעות לטיב המעשה) - העונש עליה הוא חמש שנות מאסר והמעשה מהווה גם עוולה אזרחית!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לשלי יחימוביץ' הגיע בטעות לפני כחודשיים מייל שלא נועד לה. המייל נכתב, על פי הפרסום,  על ידי יועץ ראש הממשלה נתן אשל, שהורשע בעבירה משמעתית הקשורה בהטרדה [מינית?]. כלשונה של שלי יחימוביץ': "מטריד, מרשיע, אבל גם משעשע: הנה המייל שנתן אשל שלח בטעות אליי. זה מייל שיועד ליועצת המשפטית שלו, ובו הוא מספר שנתניהו ביקש ממנו לנהל את המו"מ הקואליציוני, ומבקש את חוות דעתה".

למעשה, מדובר במייל תמים לחלוטין – נתן אשל ביקש לקבל ייעוץ משפטי אם הרשעתו בדין המשמעתי פוסלת אותו חוקית לנהל מו"מ קואליציוני. איני יודע מה התשובה שקיבל, אבל עצם ההתייעצות הפרטית המשפטית אינה פסולה, ומבחינת מהותה היא גם אמורה להיות חסויה.

הנושא עלה בתוכנית של לונדון קירשנבאום בערוץ 10. מיד הזדעק בצדק ירון לונדון ושאל אם לא חל כאן חרם דרבנו גרשום, האוסר על איסור על קריאת דברים השייכים לאחר ללא רשות. אין צל של ספק שליחימוביץ' לא היה ספק שמייל נועד לאחרת ולא לה.

שלי יחימוביץ'. משועשעת? (צילם: דן בר דוב)

גם לי הציקה השאלה של הפגיעה בפרטיות – האם המעשה של יחימוביץ' מותר על פי החוק. חוק הגנת הפרטיות קובע שפגיעה בפרטיות משמעה גם "העתקת תוכן של מכתב או כתב אחר שלא נועד לפרסום, או שימוש בתכנו, בלי רשות מאת הנמען או הכותב…" וכן " שימוש בידיעה על עניניו הפרטיים של אדם או מסירתה לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה".

פגיעה בפרטיות היא עבירה פלילית, שאם בוצעה במזיד [הכוונה תוך מודעות לטיב המעשה] העונש עליה הוא חמש שנות מאסר והמעשה מהווה גם עוולה אזרחית!

אין להבנתי שום הגנה או צידוק בחוק למעשה שעשתה שלי יחימוביץ', שכן התייעצות משפטית פרטית מותרת לכל אדם, וזכותו שהעובדה שהוא מתייעץ תישמר בסוד, וכן כל מכתב או פניה בקשר להתייעצות זו. כמובן, אם נתן אשל מנוע משפטית לנהל מו"מ קואליציוני ובוחר לעשות כן, אזי ניתן לפעול נגד כוונה כזו – אך אסור וגם אין צורך לעשות זאת תוך פגיעה בפרטיותו.

אילו הייתי נתן אשל הייתי מגיש תלונה למשטרה ואולי אפילו מגיש תביעה אזרחית. ספק רב אם היועץ המשפטי לממשלה הרופס שלנו יורה על הגשת כתב אישום – הוא הרי רכש ניסיון בהתעלמות מעבירות פליליות גם כשאלו מתבצעות בתוך ביתו הפרטי.

[related-posts title="מאמרים קודמים מאת עו"ד גולדבלט"]

_______________________________________________________________________________
משה גולדבלט

  • משה גולדבלט הוא עו"ד עצמאי העוסק בתחום נזקי גוף, רשלנות רפואית, זכויות חולים ונפגעים. ציוני, סוציאל-דמוקרט תושב נהריה.

18 Comments

  1. הניה
    4 בפברואר 2013 @ 18:25

    מסכימה!!!

  2. מיכאל לינדנבאום
    1 בפברואר 2013 @ 20:02

    מוזר ,משה גולדבלט הטוען שהוא סוציאל-דמוקרט,פועל בשרותם של נתניהו ושרה.

  3. רפונזל
    1 בפברואר 2013 @ 16:13

    לדעתי, יש להבין בין מכתב סגור וחתום שהגיע במעטפה לבין הודעת אימייל שמגיעה פתוחה ועל כן הנמען אינו יכול שלא לקרוא אותה.
    באשר לפרסום, ואני אינני מחסידותיה של הגב' יחימוביץ, למה לא? הבן אדם מסתובב ומשקר במצח נחושה ואסור להפריך את טענותיו? למה מה?

  4. אבי
    31 בינואר 2013 @ 10:25

    וחשיפת מייל אשר הגיע אליה בדרך חוקית לחלוטין (טעות של השולח) בהחלט יכול ליפול במסגרת התפקיד שלה והיא מקבלת אוטומטית חסינות.
    הייתי מצפה מעו"ד שלא יכתוב שטויות מסוג זה.

  5. sofar
    30 בינואר 2013 @ 20:59

    שלי יחימוביץ איננה האקר – המייל הגיע אליה בגלל שלומיאליות של נתן אשל,ומשה גולדבלט איננו רציני!

  6. דליה יאירי
    30 בינואר 2013 @ 15:36

    הרבה צדקנות והיתממות בדבריו של עורך הדין הנכבד הסבור שבמקום נתן אשל היה מתלונן על שלי יחימוביץ.
    אין פה חדירה לפרטיות.
    שלי יחימוביץ מילאה חובה אזרחית חשובה. המייל של מר אשל לא היה מייל תמים של אזרח שאינו יודע דבר ומבקש עצה משפטית. איזו ציניות… מה למר אשל וליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה כאשר איננו איש המשרד, והיא אינה יועצת משפטית שאמורה לתת לו שירות.
    כאשר אזרח, ובודאי פוליטיקאי בעמדה חשובה נתקל במכתב שיש בו דבר עבירה, והמעיד על חוסר תום לב- אין ספק שהוא חייב לדווח על כך לציבור. כל הסתרה היא שיתוף בדבר עבירה.
    האיש ביקש בבוטות לקבל אישור למינויו כראש צוות המשא ומתן , כאילו לא היה עבריין.
    מן הראוי לחשוף את האיש ומזימותיו. מן הראוי להראות לכל את חוסר תום הלב של מי שביקש למנותו.

  7. חיה
    30 בינואר 2013 @ 13:16

    האם ניתן לפרסם פה הפניה למאמר שכתב גולדבלט בגנות הטרדה מינית במקום העבודה? או שהאדון הלא נכבד בכלל מתעניין רק בפרסום מיילים, ופגיעות אחרות בפרטיות או בריבונות (נגיד, שקשורות לגוף ולמיניות) הן לא כל כך חשובות בעיניו?

  8. דובי
    30 בינואר 2013 @ 9:55

    פגיעה בפרטיות?
    מי שמצלם נשים מתחת לחצאית לא יכול אפילו לחשוב על לבקש פרטיות. איזו חוצפה!
    וחוץ מזה, זו בעיה שלו ששלח בטעות ליחימוביץ. היא לא גנבה את המייל, הוא נשלח אליה על ידי מר אשל ויש לה זכות מלאה לפרסם זאת. (ובאמת? פרסום המייל רק מצביע שהוא מבין שיש בעיה והוא מנסה, בדרכו השלומיאלית/השמז"ית לברר את זה)..

  9. ג'נין וולף
    30 בינואר 2013 @ 0:17

    מה איכפת לי מה המניעים של שלי לחשיפה של הנתן השקרן התגלה במרומיו וזה העונש שלו על הפשטת נשים חסרות הגנה והסתתרות מאחורי הסינור של הגברת הרוצה ביקרו.
    למרות שאני לא בחרתי בשלי, כל הכבוד לה ודיי עם הצביעות.
    האיש לא מפסיק לאיים על נשים והפעם חטף את מה שמגיע לו.

  10. טובה אבן חן
    29 בינואר 2013 @ 18:21

    מי שראוי פה לגינוי הוא נתן אשל, וגם ראש הממשלה. מה נסגר אתכם ? נתן אשל סולק מתפקיד ציבורי, אז עכשיו יפקידו בידיו את המעשה הכי רגיש במשרד ראש הממשלה? למה ? ואיפה ביבי ? שזרק מהמשרד את המתלוננים ? אז עכשיו שלי חטאה ? בעניין ציבורי כמו זה אין חרם דרבנו גרשום. על עניין כזה חל הכלל : עת לעשות לה' הפרו תורתך.

    שלי היא ביצ'ית, ולכן לא מצליחה לסחוף איתה את כל הציבור. זה לא אומר שלא צריך לנסות ולסכל את התערבותו של אשל ושרע בכל מה שקשור למדינת ישראל

  11. ירמי עמיר
    29 בינואר 2013 @ 14:47

    נו באמת מר גולדבלט, די להתחסדות.

  12. Omessi
    29 בינואר 2013 @ 12:33

    אף אחד לא יכול להוכיח (למרות "שברור" לכולם) שהמייל הגיע אליה בטעות.
    הוא הגיע במכוון.
    זאת, מהטעם הפשוט שאשל עצמו כתב את שמה בין המכותבים.

    "השלמה אוטומטית של תוכנת המייל" – נכון, יש כזה דבר,
    רק חבל שאין השלמה אוטומטית בתחומים נוספים,
    כמו, למשל, לקרוא מה ולמי אתה כותב לפני שאתה לוחץ על משלוח.

    זכותו, כמובן, של אשל להתייעץ עם יועצת משפטית,
    רק שייזהר גם ממנה,
    כי לנשים (לשיטתו) קל לשקר.

  13. יוסיז
    29 בינואר 2013 @ 12:05

    בעל המאמר צודק. דבר דואר שהגיע אל אדם בטעות – צריך להחזיר לשולח (אם זה מכתב פיזי) או למחוק מייד. ודאי שאין לעשות בו שימוש ולפרסם אותו בציבור. זה עניין מוסרי יותר מאשר משפטי.

  14. דן
    29 בינואר 2013 @ 12:00

    נו באמת…

  15. בועז
    29 בינואר 2013 @ 11:28

    עבירה פלילית ודאי שאין פה.. עוד לא נולד השופט שיכניס את יחימוביץ' למאסר בגלל שפרסמה את המייל הזה, השתגעת? מה עם עקרונות המידתיות? הקשר בין חומרת המעשה והנזק לחומרת העונש? תביעה אזרחית זה יותר הגיוני, אבל מה יהיה הסעד? פיצוי בגין פגיעה בזכות לפרטיות עצמה (ואז מהו גובה הפיצוי)? או פיצוי בגין הנזק שנגרם לאשל (ואז מהו הנזק ואיך מוכיחים אותו)? בכל מקרה, שלי יכולה להתגונן בכך שתאמר שהפרסום היה מתבקש לאור העובדה שאשל, שעשה מה שעשה והבטיח מה שהבטיח, התכוון לחזור לחיים הציבוריים (במעין מחטף) ואף שיקר לגבי זה.. משהו כמו "טובת היושרה הציבורית דורשת ממני לפרסם"…

    • עמית מנדלזון
      29 בינואר 2013 @ 11:39

      שלא לדבר שזה הגיע אליה בטעות או לא בטעות זה לא ממש משנה, היא לא מפרסמת משהו שנלקח מתא הדואר האישי שלו או של עורכת הדין שלו. היא מפרסמת את תכולת תא הדואר שלה

    • דינה
      29 בינואר 2013 @ 12:08

      בועז, אולי שופט לא יכניס יתייחס, אבל כאחת שהצביעה בבחירות האחרונות עבור שלי , אני יכולה לומר בפה מלא שאם זה היה מתפרסם לפני הבחירות לא הייתי מצביעה עבורה.
      בכללי האתיקה שלי , לא מפרסמים ברבים דבר שנשלח אלייך במסר אישי מבלי לבקש את רשות האדם ששלח , על אחת וכמה אם זה נשלח בטעות.
      עצוב לי שכך נוהגת מי שרצתה (ואני רציתי) להיות ראש ממשלה. אני מלמדת מורים שמלמדים תלמידים לשמור על אתיקה ומוסר ברשת והנה באה שלי יחימוביץ ובניד עפעף זרקה בוץ במה שאני מנסה כבר שנים להנחיל . כבר שמעתי אתמול ילד שאמר שאם לשלי יחימוביץ מותר לפרסם מה שהיא קיבלה במייל , הוא רוצה לראות מי יגיד לו לא לפרסם מה ששלחו לו באינבוקס/במייל.
      חבל!

      • Omessi
        29 בינואר 2013 @ 15:23

        אני חושב אחרת ממך, אבל גם אם את צודקת – מוזר שזו סיבה מספיק טובה שלא להצביע עבורה… את באמת בטוחה שהצבעת עבורה?
        חוץ מזה, נתן אשל שלח לשלי (לדבריה), יותר מפעם אחת, מיילים (מכתבי נאצה). ואם היא אומרת אמת (לגבי מכתבי הנאצה), אז יתכן שלאור זאת באמת שאין סיבה, אפילו לא אתית, שלא לפרסם את המייל של אשל…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן